Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god ide til start af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi sidder et par gutter og overvejer at starte en virksomhed.

Vores ide er at lave en side hvor man kan købe et lod for f.eks 10kr og så deltage i en lodtrækning om en præmie.

Tror i at folk er villige til at betale disse 10kr for at deltage, når nu der er så mange gratis konkurrencer, hvor man også kan vinde præmier?

Forbedringer eller andre ideer er også meget velkomne! Vi er helt nye på området.

På forhånd tak :)

Hilsen gutterne

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det kommer meget an på hvor attraktiv præmien er. Men umiddelbart virker det som en svær opgave, da man via en deling, et like eller lign. på facebook kan deltage af utallige konkurrencer. Jeg tror det er bliver meget svært at lave en ordinær konkurrence portal, hvor man betale x kr for et lod, det er nok en anelse for gammeldags til den nye digitale verden, hvor en stor del konkurrencer foregår over de sociale medier. Så skal det måske krydres med med noget der differentierer lige netop jeres konkurrencer, måske skal noget af overskuddet støttet et godt formål eller lign.

Jeg tror virkelig i skal gå i tænkeboks og være meget kreative før der kan komme en succes ud af det. I er nød til at finde på noget der gør at lige netop jeres konkurrencer skiller sig ud, især når der skal ske betaling for at deltage i dem. Hvis der ikke kan findes på noget virkelig kreativt som gør at folk lige netop vil vælge jeres konkurrencer og oveni købet betale penge for dem frem for alle FB konkurrencer, så er det nok desværre en dødssejler. Men se om i ikke kan være kreative og koncept udvikle jer ud af det.

Mvh.

Morten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene begge to! 

Vi har droppet ideen, og er nu gået i tænkeboks igen :)

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv med en anden størrelse end penge. Data om folks vaner er langt mere værd end penge, så kør det evt. over i noget á la spørgeskemaer, eller lign.

OBS. Der er MANGE der gør dette, men hold jer til mit statement: "Data om folks vaner er langt mere værd end penge", og så drej idéen lidt. Folk gør INGENTING, hvis ikke de får noget igen. Om dette så er biografbilletter, en mere overskuelig hverdag el. lign. er jo så op til jer selv. :-)

Mvh Sebastian Stoll.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)