Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelsesmøder og Generalforsamlinger - fradrag?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et Aps, hvori jeg følgeligt har en bestyrelse (med undertegnede som formand samt min hustru som menigt medlem)

Jeg kan se i fradragsreglerne at der er fuldt fradrag både moms- og skattemæssigt for forplejning på restaurant til bestryrelsesmøder og generalforsamlinger.

Mine spørgsmål.

1) Der er slf. 1 (ordinær) generalforsamling om året. Bestyrelsesmøder forventer jeg dog 2-4 af om året. Vil dette bliver opfattet som "acceptabelt"?

2) Hvad er "beløbsgrænserne" for den fradragsberettigede forplejning? Ville det være ok at tage på Michelin restaurant og holde bestyrelsesmøde eller vil det opfattes som "snyd"?....altså hvor går grænserne, hvad opfattes som "iorden".

Virksomheden er en konsulentvirksomhed som er min eneste indtægt, så der er ikke tale om noget fritidsbeskæftigelse.

Mvh

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er ikke et nødvendigvis korrekt svar så vent på andre, men jeg ville aldrig selv, hvis det var mig selv om min kone jeg havde i bestyrelsen afholde noget på en restaurant - endsige Michelin - i forventning om at skat ville anse det for misbrug, men reglen er klar nok - der er fradrag - dog kun 25% af momsen på restaurant og 0% i virksomhedens lokaler. Var der eksterne med, ville jeg ikke tvivle, men mig og konen på restaurant for at holde bestyrelsesmøde-  nix  Men som sagt, jeg har ikke viden om hvorvidt skat kan se det som privat som du beskriver det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har kun fradrag ifm reelle bestyrelsesmøder. Såfremt bestyrelsen alene består af dig og din kone, vil jeg antage at du får svært ved at argumentere for restaurantbesøget overfor Skat.

Du kan ikke få Skat til at acceptere en udgift som selskabsrelateret, såfremt den har karakter af privat.

Hvorvidt der er tale om Michelin Restaurant eller ej er i princippet underordnet, når vi taler privat virksomhed.

Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

...."Privat virskomhed" - hvad præcist mener du med dette?

enhver (ikke offentligt ejet) virksomhed er vel en privat virsksomhed.

Der er i loven krav om en årlig generalforsamling. Så uanset hvad, så skal sådan en jo afholeds.

Det er muligt det ér min hustru, men det er nu ikke ren proforma at hun er med. Hun kan rent faktisk komme med væsentlige indspark til forretningsudvikling og strategi.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er helt klart skilsmisse - for så er der vel rene linjer ;o)

Mvh

Niels

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

macsat:

...."Privat virskomhed" - hvad præcist mener du med dette?

enhver (ikke offentligt ejet) virksomhed er vel en privat virsksomhed.

Der er i loven krav om en årlig generalforsamling. Så uanset hvad, så skal sådan en jo afholeds.

Det er muligt det ér min hustru, men det er nu ikke ren proforma at hun er med. Hun kan rent faktisk komme med væsentlige indspark til forretningsudvikling og strategi.

Jeg mener ikke offentlige virksomheder, herunder dit selskab.

Der er krav om årlig generalforsamling, men det er ikke nogen selvfølge at denne skal foregå på restaurant. Faktisk er det sjældent at de generalforsamlinger som jeg deltager på holdes udenfor selskabets egen adresse. Bestyrelsesmøderne holdes også typisk på virksomhedens adresse. Disse møder er typisk arbejdsmøder, og medmindre du har et lokale for dig selv på en restaurant, så er det svært at gennemføre et professionelt møde.

Det sker at bestyrelser inviteres ud til bespisning m.v., og det er også fuldt tilladt. Du skal bare være forsigtig med hvorvidt dit restaurantbesøg kan blive opfattet som et privat arrangenment, eller som en forretningsorienteret begivenhed.

Ingen tvivl om at din kone bidrager, men sker det på et rent professionelt plan. Bliver hun aflønnet som bestyrelsesmedlem, og har i formaliseret bestyrelsesarbejdet. Er der andre der ville deltage på et sådant restaurant-møde. Nu skriver du at du er formand for bestyrelsen, hvad med direktøren, vil han/hun også deltage ved middagen?

Består bestyrelse og direktion af andre end jer 2, og er disse inkluderet i sådanne restaurantbesøg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)