Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om at bruge DBA til at validere muligt ecommerce produkt; etisk korrekt?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor ikke bare købe nogle få stykker hjem, eks. 10-20 stk. og så sælge dem på DBA? Se hvor hurtigt de ryger. Sæt evt. 10 stk. til salg til en pris. Sælg derefter de næste 10 stk. til en lavere/højere pris. Så får du også et indtryk af hvor meget prisen betyder for efterspørgslen.

På denne måde gør du intet forkert, og det koster sikkert ikke alverden at købe 10-20 stk. selvom fragten nok bliver høj pr. stk. ved små ordre. Se det som en investering hvis du taber på det. Det vigtigste er jo alligevel at teste markedet.

Mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ik udsætter nogen for økonomiske tab, så er testmetoden vel okay... Man kan så diskutere morale og etik, men det må være op til den enkelte at afgøre, om de kan stå inde for det...

Men er trafik fra DBA retvisende for den interesse, som der evt måtte være? Det er relativt begrænset, hvor meget DBA kan målrettes mod Google, og det er ligeledes begrænset, hva der kan skrives af informationer på DBA. 
Så hvis din succesrate er 10 solgte stk, hvorfor så ik bare starte en webshop og købe et lille parti hjem? Måske har en masse et latent behov, og du kan dermed skabe behovet hos en masse, hvis du bare havde en shop?

Ellers har Carsten en god pointe, som måske kunne løse alle spekulationer omkring etik og moral... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også en god idé, jeg har sat en ordre på to forskellige, da jeg ville mærke kvaliteten i mine hænder før jeg bestilte et større parti. De fleste firmaer har også en Minimum Order Quantity på 100stk og det vil i mit tilfælde koste mellem $1100 og $5000 plus porto og eventuel moms. Men jeg regner med at kunne forhandle deres MOQ ned på en 20-40 stykker :)

Ja helt klart - man skal ikke satse penge man er 100% med at miste synes jeg.

Tak for input,

Nicklas 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vi har tidligere haft en kunde der lagde et par annoncer ud for hans produkt (for at teste markedet inden han bestilte varen hjem) efter han fik set der var stor efterspørgsel besluttede han sig så for at gå igang. Der blev dog ikke solgt nogle produkter, blot sagt at varen desværre var blevet solgt. Etisk, nej sikkert ikke. Men en god test - bestemt.

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo det om det er retvisende - det vil tiden vise. Jeg skal nok vende tilbage med resultater :)

Tak for input

Nicklas 

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja præcis - man ville i hvert fald have en meget tynd sag imod mig, skulle jeg mene :)

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke man behøver at læse DBA's reglement for at vide om det er lovligt i forhold til reglementet, men altså jeg går sgu tit over for rødt, og tisser i buske. Det er klart at hvis det var noget alle begyndte at gøre, ville det være et problem, men hvis man aldrig har prøvet denne slags iværksætteri før, ser jeg ikke noget galt i det.

Da jeg skrev "lovligt" skulle jeg nok have skrevet "strafbart". Personligt føler jeg langt større harme over den mængde dumhed man støder på, på DBA, end jeg ville føle ved at få af vide at en var jeg ville købe, var solgt eller først kunne skaffes om et par uger. DBA er så propfyldt af folk der prøver at snyde, og folk der bare ikke kan finde ud af at forhandle som normale mennesker.

Men altså, godt ord igen ;)

Tak for input 

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt, hermed noteret :)

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Lundsby, hermed noteret :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)