Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiveransvarsforsikring - er der fri konkurrence?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede sidste år en virksomhed inden for rådgivning. Kunderne er typisk kommuner og virksomhedsrådgivningen minder om rådgivende ingeniør virksomhed.

Jeg tegnede sidste år en rådgiveransvarsforsikring hos Codan, efter at Tryg var meget sløve med at give et tilbud. Alt sammen godt nok, nu et år efter er omsætningen fordoblet og Codan har så også fordoblet præmien (ca. 2% af årsomsætningen).

Jeg har ikke haft brug for forsikringen og synes at fordoblingen er lige stejl nok. Har så spurgt Tryg igen (ville ikke forsikre mig), IF som ikke har vendt tilbage, og brugt Findforsikring.dk, også uden resultat.

Er der andre der oplever samme problemer med rådgiveransvarsforsikringer?

Er der nogen der har gode erfaringer - gerne med kontaktpersoner i forsikringsselskaber?

På forhånd tak - Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv evt Thomas Harrild fra Navigators

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvis der er konkurrence, er den ikke til at få øje på.

Det kan ses af præmiernes nærmest lodrette vækst,

der næppe handler om skadesbetalinger.

Prøv at sende en mail bredt ud til navnlig udenlandske

store selskaber og anmod om et tilbud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Hvis der er konkurrence, er den ikke til at få øje på.
minder jo lidt om situationen med priser fra alle større advokathuse og revisorselskaber - Er der konkurrence er det måske de helt små og dem er der ikke mange af inden for forsikring

Trådstarter: Rådgiveransvar for enkeltmænd er noget af det sværeste at vurdere og man betaler dyrt så snart det ikke er større selskaber med kollektivitet, for det er svært at vurdere risiko. Det kan være nødvendigt, afhængig af typen af rådgivning - men ellers, hvis man ikke mener at komme i større risiko (og vi taler jo "sove i timen risiko ikke - fejl man burde ha kunnet forhindre for nu at gøre det vanskeligt), så kan man overveje at drive i selskabsform med holding og føre overskud konsekvent i holding

Jeg har selv haft både direktør ansvarsforsikring som børsnoteret selskabs direktør og bestyrelsesansvar forsikring - og ja, det var dyrt for selskabet og jeg var altid ret usikker på, om de nogensinde ville komme til at punge ud hvis noget skete.

Nok ikke et skidt råd at prøve internationalt og ellers hør nogen STORE revisor selskaber om hvem de har kendskab til via deres kunder - eller f.eks. bogholder sammenslutninger (findes et par foreninger) som givet også har, men hvor det generelt er netop kollektivt på foreningsbasis den tegnes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode råd.

Kunderne, kommuner, stiller krav om rådgiveransvarsforsikring, så den er der ikke en vej uden om.

Jeg går i gang med forsikringsmæglerne.

Takker - Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)