Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS ide der kan være millioner værd

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Apps er vel hvad hjemmesider var for 15 år siden. Det er noget alle gerne vil ha' men kun de færreste kan lave. -Sådan bliver det naturligvis ikke ved med at være. Mit gæt er at om 5 år, er der lige så let og almindeligt at lave sin egen app, som det er at lave sin egen hjemmeside idag.

Derfor skal denne ide udføres nu, hvis den virkelig skal have værdi. Jeg har ikke selv forudsætningerne for at udføre den, så bare snup den her:

Lav et "simpelt" tilføjelsesprogram til excel, som fungere på følgende måde:

Man som bruger definere en række input og output felter i sit regneark.

Dette program skal så kunnne tage disse felter og sætte dem op i et 'skin' -som man så selv kan designe videre på visuelt. Derefter skal programmet programmere en færdig app, baseret på den funktionalitet man spm bruger selv har lavet i regnearket.

Et simpelt eksempel:

indput felt a1
outputfelt a2
formel i a2: a1x10

Appen skal nu blot indeholde et felt: 'a1' og et resultatfelt -der blot vil være 10 gange det man nu i sin app skriver i sit inputfelt.

Er det let at lave: sikkert ikke.

Er der penge i det? -hvis man tror apps har en fremtid, så mon ikke? Med lidt held og snilde bliver man opkøbt af Microsoft til et beløb der gør at penge ikke er et problem i fremtiden.
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke vente 5 år. Der findes allerede 100-vis af intuitive værktøjer, hvormed man kan begå sin egen app til enten IOS eller Android. Prøv fx at Google "create your own app" eller lignende søgeterm.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes allerede.. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

findes det? så det nok svært at blive rigtig rig på :-)

Smider du ikke lige et link... har et regneark jeg da meget gerne vil lave til en app.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel & Jacob har ret, der findes mange af disse værktøjer i forvejen, nogle af dem endda ganske gratis.

Men du har jo tydeligvis flair for at få de gode ideer så fortsæt endelig med det, så skal du nok ramme den rigtge :)

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager hvis ideen ikke var så god.

Sad dog bare med den tanke at det kunne være rart at få lavet sit excel ark enten til et plug-in på sin hjemmeside, eller en app.

Må indrømme jeg ikke undersøgte om det fantes i forvejen. -Har ikke søgt på det, men da kun fedt hvis der findes nogle brugervenlige måder gratis at lave en app eller et plugin på.

Hvis man fik lavet det rigtig lækkert, burde det jo være en DEL af excel, såldes der blot var et menu-punkt i lighed med du kan printe dit dokument.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis til det formål du nævner, ville jeg nok nærmere sætte mig ned og lære noget basalt VBA, Visual Basics for Applications. Det handler i princippet om at skrive automatiseringskommandoer, også kendt som makroer, til Excel, som kan genbruges til mange formål.

Download eventuelt bogen "VBA for Dummies". Jeg har selv læst og forstået og har efterfølgende fået en noget sjovere oplevelse med Excel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger selv en del vba i excel-arket... -men det fungere stadig som et excel-ark.

Ser skulle være for at løfte det over til en anden platform.. fx en app.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I see... Jeg misforstod nok det første indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, en lidt gammel tråd... sorry.

Men sidder netop med den lille udfordring at jeg godt kunne tænke mig at uploade et relativt simpelt excel ark, til min hjemmeside. (senere hen et MEGET mere komplekst et.. men først her det simple).

Fandt en hjemmeside, hvor man kan gøre det.... men det er i flash... hvilket man vel ikke rigtig bruger mere vel?

http://www.spreadsheetconverter.com/excel-online-calculator/

Nogen der har information om andre måder man kan gøre det på?

EDIT: How ups... kan se man kan VÆLGE mellem java script og flash....   doh!  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)