Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag/beskatning for internetforbindelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har været på SKAT´s hjemmeside mm men kan stadig ikke helt blive klog på reglerne her i 2014. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg driver hjemmefra og har en internetforbindelse, som jeg bruger både privat og til firmabrug (fra samme pc). Hvis jeg vælger at trække udgifterne fra i firmaet, kan jeg så fratrække hele beløbet, eller kun noget af det? Og vil jeg skulle beskattes af de 2.600, som SKAT angiver som et standardbeløb? SKAT skriver jo at man ikke skal betale for internet med adgang til netværk på arbejdspladsen, men nu er der jo ikke rigtig tale om en arbejdsplads ude af huset.https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1872145

(Jeg har kun telefonudgifter for ca 1000 + moms årligt, så hvis jeg kan fratrække netforbindelsen uden at jeg skal betale skat af det, vil jeg blot betale telefonregningerne privat).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du betaler telefonen selv får du ikke multimediebeskatning som det hed tidl - i dag skat af fri telefon. Internet må du trække fuldt fra når det er nødvendigt for dig i virksomheden, men det må kun være rent internet, ikke TV kanaler osv

Eneste hage er, at du med alt du bruger dels i virksomhed, dels privat, SKAL dele momsen i forhold til hvor meget du bruger det til hver sag.

Det gælder alt, f.eks. computer og printer indkøb, internet, telefon osv - alt du bruger både privat og firma og det er noget af det skat moms som standard kontrollerer HVIS der bliver kontrol :)

Dele momsen (du skal blot anslå som bedst du kan tidsmæssigt) kan du læse om her hvor der også er anvisning til den lidt besværlige bogføring det giver anledning til: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar og link :-) Er det rigtigt forstået, at det kun er momsen jeg skal dele op i fx 50/50 - men skattemæssigt kan hele udgiften (ex moms) trækkes fra? Sådan mener jeg nemlig at netop indkøb af pc er blevet bogført (af revisor tidligere).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er korrekt. Den del af momsen der ikke er moms frarag for er i stedet omkostning i firmaet bare. Det er helt enkelt sådan at moms ikke nogen sinde godkender momsfradrag for noget der bruges privat mens skat godkender fuldt fradrag når tingene købes med det klare formål at bruges i virksomheden og er nødvendige der. Det skulle også meget gerne fremgå af linket fra før

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak, det giver meget god mening :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)