Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr når man henter byttepenge i banken.

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan for alvor se, hvem det er, som skal betale for bankernes mega bonusser og fejl i de gode tider i nullerne... 

Det koster mellem 25-50 kr at sætte penge ind på en andens konto i en bank. Hallo det tager 1 min!

Det koster penge at have en konto, hvilket man måske kan forsvarer med, at det er okay...

Antallet af filialer brager ned, og flere og flere filialer bliver pengeløse...

Nu vil de også tage sindsyge 15 kr pr rulle byttepenge!

Jeg er helt med på, at en bank skal tjene penge, og det er skam også fair nok. Men det er som om, at service og gebyrer ik længere matcher hinanden. Servicen er død, mens gebyrerne bare bliver højere og højere...

Det kan heller ik passe, at dem som er sat i verden til at håndterer vores penge, kan have sådan nogle monopol lignende tilstande. For konkurrencen bankerne imellem er grotesk IKKE EKSISTERENDE. Det er sjovt, at mange af gebyrerne er ens i alle bankerne...  

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
For konkurrencen bankerne imellem er grotesk IKKE EKSISTERENDE. Det er sjovt, at mange af gebyrerne er ens i alle bankerne...  
Ja man kan undres for der er jo ingen grund til at spar nord (som var dem med de 15 kr) ikke skulle ville konkurrere med de store banker - at der slet ikke skulle være nogen? de er aktieselskaber og de konkurrer helt garanteret og eneste grund tror jeg skal findes i, at rentemarginalen er totalt låst og forholdsvis ens (nogle funder sig lettere dog) og tilbage står - gebyrer - og der er ikke små banker generelt -. eller store .- som står ud fra de andre med kæmpe resultater - så de er nok i ret høj grad tvunget til at ligne hinanden i driftsgebyrer - men jo et gæt. Jeg tror IKKE det ligger i aftale om ikke at konkurrere på gebyrer osv fra alle banker uden undtagelse - det er de for selvstændige til

Det er så også det der gør diskussionen "akademisk" for der er ikke alternativer, og hvad vi mener eller ikke mener, rokker ikke en meter ved bankerne.

Det var finere hvis vi kunne sige, gå dog til xxx og xx som har en anden politik og åbenbart ikke skal tjene så meget Big Smile

Fashion-Seller:
Nu vil de også tage sindsyge 15 kr pr rulle byttepenge!
 helt enig det er dyrt også i mine øjne meget højt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Gebyr for at modtage penge

Gebyr for at udlevere penge

Ja jeg brugte altid at sætte pengene på min privat konto også overfører dem til privaten efter nogle dage.

Har efterfølgende fundet ud af at det må man ikke. Men jeg sparede mange penge på det.

Jeg har set at den lokale bager har fået en mønt boks i mini udgave af dem man ser hos Statoil og Fakta m.fl.

Min kone sælger noget papir klip og er begyndt og bruge det er nu meget glad for. Jeg har også set at det lokale ishus ikke tager dankort mere. Men tager kun mobilpay. Så det kunne være en ide.

Vi mangler en løsning som danmønt jeg tror den kunne være et godt alternativ i dag. Jeg tror den kom for tidligt.

Det må være en ide at lave en eller anden løsning. Kommer tit i fakta og de fylder penge på de automater hele tiden. Jeg ved også nogle gange når jeg har haft mange mønter så kørt forbi den lokale statoil og spurt om de ville have en masse mønter og jeg tror kun engang de sagde at den var fyldt op ellers ville de gerne.

Jeg har selv et kort hos neteller.com MasterCard med opfyldning. Hvorfor er der ikke nogle som laver en liggende løsning i dk.

har lige oprettet domæner pengebyttecentralen.dk pga. dette indlæg. Tror jeg laver noget hvor erhvervsdrivende kan skrive at de skal bruge x antal mønter eller sedler og så kan man skrive sammen og bytte hvordan man nu vil. På den måde kan de lokale bytte indbyrdes og spare penge. Det kunne være meget sjovt og se hvor stort behovet er.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anette Nygaard:
Og derudover bryder jeg mig slet ikke om tanken om at når jeg køber sexlegetøj, klidboller eller giver 20 kr. til Hus Forbi sælgeren, så kan min bankrådgiver sidde og følge med på sidelinien - eller hvem der nu kan læse med på mine transaktioner.

Den skal vi lige have rettet. - Disse informationer kan din bankrådgiver ikke se. - Hun kan se, at du brugt 1500 kr. men ikke til hvad og hvor. - Det er simpelthen et lovkrav at hun ikke må kunne det.

Faktisk er flere store banker i gang med at udvide deres mobilbanker, så de bedre kan udderstøtte kundernes budgetter... Men det kræver at bankerne kan analysere HVAD pengene bruges til, og det kan de ikke for nuværende. - Om de så får lov, hvad de gerne vil, skal jeg jo ikke kunne side. - Men lige nu ved din bankrådgiver ikke hvad du bruger dine penge til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
For konkurrencen bankerne imellem er grotesk IKKE EKSISTERENDE. Det er sjovt, at mange af gebyrerne er ens i alle bankerne...  
Ja man kan undres for der er jo ingen grund til at spar nord (som var dem med de 15 kr) ikke skulle ville konkurrere med de store banker - at der slet ikke skulle være nogen? de er aktieselskaber og de konkurrer helt garanteret og eneste grund tror jeg skal findes i, at rentemarginalen er totalt låst og forholdsvis ens (nogle funder sig lettere dog) og tilbage står - gebyrer - og der er ikke små banker generelt -. eller store .- som står ud fra de andre med kæmpe resultater - så de er nok i ret høj grad tvunget til at ligne hinanden i driftsgebyrer - men jo et gæt. Jeg tror IKKE det ligger i aftale om ikke at konkurrere på gebyrer osv fra alle banker uden undtagelse - det er de for selvstændige til

Det er så også det der gør diskussionen "akademisk" for der er ikke alternativer, og hvad vi mener eller ikke mener, rokker ikke en meter ved bankerne.

Det var finere hvis vi kunne sige, gå dog til xxx og xx som har en anden politik og åbenbart ikke skal tjene så meget Big Smile

Fashion-Seller:
Nu vil de også tage sindsyge 15 kr pr rulle byttepenge!
 helt enig det er dyrt også i mine øjne meget højt

Bankerne ligger, som de selv har redt... De har selv investeret med hovedet under armen, og de har selv udbetalt giga bonusser og udbytter! 

Derfor er det også latterligt, at det er kunderne, som nu i den grad skal bøde for disse mega fejl! Ingen bankdirektører har stået til ansvar for deres uforsvarlige bankdrift, og hele regningen er blevet sendt videre til borgerne og nu kunderne... 

Det kan godt være, at de skal tjene penge, men så kan de i det mindste gøre det med skik og respekt overfor dem, som stadigvæk er kunde hos dem. Og service burde de genindfører, så ville folk sikkert også glædeligt betale nogle gebyrer, fremfor nu, hvor man ik får en skid for gebyrerne ud over et håneligt grin, når man går ud af banken...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Bankerne ligger, som de selv har redt... De har selv investeret med hovedet under armen, og de har selv udbetalt giga bonusser og udbytter! 

Derfor er det også latterligt, at det er kunderne, som nu i den grad skal bøde for disse mega fejl! Ingen bankdirektører har stået til ansvar for deres uforsvarlige bankdrift, og hele regningen er blevet sendt videre til borgerne og nu kunderne...

jamen det ændrer vel ikke på om de tjener for lidt eller meget - IDAG . Jeg synes også løn og bonusser kan være tosset høje. Det er det jeg mener med at det ikke fører til andet end måske lidt luft og slippen af med vrede - sagen er uændret - de tjener for lidt (og bruger for meget på direktører men det batter slet ikke i det store billede)

Er det meget bedre i andre lignende lande? Jeg oplever det egentligt ikke - men du kan jo sige noget om Tyskland. Lave gebyrer, smidigere behandling, lettere at få konto osv - kunne da være sjovt at høre. Jeg kan en del om Belgien og Schweiz som de nærmeste omkring men ikke så meget om Tyskland 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Det koster mellem 25-50 kr at sætte penge ind på en andens konto i en bank. Hallo det tager 1 min!

Ja det er dig og lidt datakraft som laver arbejdet. Der er jo ikke en bankmand som godkender en betaling.

Fashion-Seller:

Det koster penge at have en konto, hvilket man måske kan forsvarer med, at det er okay...

Ja men det må de ikke rigtig for politikerne. De kunne jo bare lave et maks pr kunde og så måtte de ikke kræve yderligere gebyrer. Pt. er det blevet at bare det ikke er formeget. Og der er aldrig noget der er for meget for en bankmand.

Fashion-Seller:

Antallet af filialer brager ned, og flere og flere filialer bliver pengeløse...

Ja hvad laver de i alle de pengeløse banker. Så mange kan ikke gå i banken for at låne. at der skal side 20 personer. Det er der jo ikke hos en lokal ejendomsmægler fom både sælger hus og ordner lån for privat personer.
Hvorfor laver de ikke nogle fælles udbetaling automat butikker. Med en for DDB og en for Nordea samt en for Lokalbankerne eller små gebyr for at hæve i andre lokalbanker. De kører jo på samme EDB central. De må være muligt på en måde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Anette Nygaard:
Og derudover bryder jeg mig slet ikke om tanken om at når jeg køber sexlegetøj, klidboller eller giver 20 kr. til Hus Forbi sælgeren, så kan min bankrådgiver sidde og følge med på sidelinien - eller hvem der nu kan læse med på mine transaktioner.

Den skal vi lige have rettet. - Disse informationer kan din bankrådgiver ikke se. - Hun kan se, at du brugt 1500 kr. men ikke til hvad og hvor. - Det er simpelthen et lovkrav at hun ikke må kunne det.

Tak Carsten, det var jeg ikke klar over :)

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Er det meget bedre i andre lignende lande? Jeg oplever det egentligt ikke - men du kan jo sige noget om Tyskland. Lave gebyrer, smidigere behandling, lettere at få konto osv - kunne da være sjovt at høre. Jeg kan en del om Belgien og Schweiz som de nærmeste omkring men ikke så meget om Tyskland 

Nu har jeg altid betalt gebyrer for en bankkonto, men de har ligget ret stabilt de sidste 10 år. Jeg tror, at de månedlige ydelse er steget 1,5 euro over de 10 år...

Hva servicen angår, så er den i top, ihvertfald der hvor jeg har bank. De er super hjælpsomme pr telefon, de yder mega god service (jeg har flere gange fået lavet ting på en dag, som ville tage 2-3 dage, fordi det var akut), og de smiler altid, når man besøger filialen...
Dog hader jeg det tyske bureaukrati, som er totalt tåbeligt nogle gange, men det lærer man at leve med...

Men sådan var en lokalbank også i gamle dage i Danmark, indtil bankerne blev pengemaskiner, som bare skulle tjene aktieoptioner og bonusser ind til direktørerne... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok forskelligt også fra bruger til bruger her i DK. Jeg har ingen som helst gebyrer - heller ikke veksle eller noget som helst - ingen af mine børn har nogen som helst gebyrer heller ikke på 3 erhvervskonti og vi føler super service (Nordea)

(eh jo edit - naturligvis gebyr på depoter med værdipapirer indland/udland og naturligvis kurtage på værdipapirhandel)

Det kan givet være forskelligt afhængigt af engagement og hvad man bruger banken til, men som sagt, totalt gebyr fri altid. Givet at det ikke gælder alle - men det gælder, tror jeg alle fordel+ kunder som får afspejlet samme betingelse på erhverv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)