Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr når man henter byttepenge i banken.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Bryan Johansson:
Det er kedeligt at der ikke er noget der hedder service mere. 

Du gider vel heller ikke arbejde gratis, så hvorfor skulle bankerne gøre det?  

Der er faktisk rigtigt meget arbejde med at håndtere mønter, udover de er tunge og fylder meget skal de optælles og pakkes i papirruller og transporteres ud til hver bankafdeling -  Det kan jo ikke være rigtigt at det er andre bankkunder der skal betale for andres forbrug af mønter. 

Nu er det sådan at det aldrig har kostet penge at hente bytte penge i banken (eller DB begyndte for et par år siden og har mistet kunder på den konto, så nu tør SN at følge efter ha ha), det er jo en bank som har med penge at gøre og ikke en bager!

de lider ingen nød og tjener rigeligt på deres kunder i forvejen.. bare se på rente forskelden på ind og udlån ..som erhvervs drivende tjener vi jo heller ikke penge på alt selv om vi gerne ville, jeg har altid givet mine kunder ekstra service uden betaling.. det hedder kunde pleje :-)

og så meget arbejde er der heller ikke med mønthåntering.. de har de rigtige maskiner, dem kan jeg også skaffe billigt (brugte) hvis det skulle være

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig kostet er død - og jo bankerne lider faktisk nød i den forstand, at de tjener for lidt i forhold til det som regeringer overalt i verden kræver. Bankernes tilstand er lidt bedre end for 5 år siden, men wold-wide udgør de stadigt et problem med for lille polstring desværre

Det er derfor de lukker masser af kassebetjente afdelinger og vent 15 år så er kontanter næsten ukendt i Danmark

Det kan siges at deres direktører tjener godt hvis det er der de ikke lyder nød, men eller - de har meget store krav på til at øge indtjening og gør det konsekvent ved gebyrer som rammer de der bruger tjenester og dermed trækker omkostninger, frem for at fordele omkostningen på alle brugere

Man kan sætte sig og græde over tingenes tilstand, eller søge en anden bank der måske vil være billigere men gratis tror jeg ikke man rammer - og samtdigt skal man væk fra kontanter (ved godt det er ikke alle der kan med møntvaskerier og små slik butikker/kiosker - men jo før jo bedre man får afløst med mobil betalinger/mobilpay/swift - jo bedre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Jeg kan godt høre, at der er mange fortalere for det pengeløse samfund. Og det kan godt være at du har ret i at cool cash er væk om 15 år. 

Jeg kan bare slet ikke se fordelen i at de forsvinder. 

Nu da jeg var inde og tjekke Spar Nords prisliste, stod der også ud for Swipp betaling "gratis indtil videre". Og det jeg ser er, at om 15 år eller før når man ikke har andre muligheder end MobilePay, Swipp osv. så koster det pludselig 100 kr. i gebyr hver gang du betaler et eller andet. For så er det dem der sætte prisen og du har ikke andre muligheder end at betale og se glad ud. 

Og derudover bryder jeg mig slet ikke om tanken om at når jeg køber sexlegetøj, klidboller eller giver 20 kr. til Hus Forbi sælgeren, så kan min bankrådgiver sidde og følge med på sidelinien - eller hvem der nu kan læse med på mine transaktioner. Og man må da håbe at Hus Forbi sælgeren også er online, så han kan få nogle penge for sine blade. 

Hvorfor er det lige at kontante penge skal afskaffes? Udover at det formindsker risikoen for røverier i butikkerne. Jeg kan slet ikke se det. Er der nogen der vil oplyse mig? 

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anette Nygaard:

Jeg kan godt høre, at der er mange fortalere for det pengeløse samfund. Og det kan godt være at du har ret i at cool cash er væk om 15 år. 

Jeg kan bare slet ikke se fordelen i at de forsvinder. 

Nu da jeg var inde og tjekke Spar Nords prisliste, stod der også ud for Swipp betaling "gratis indtil videre". Og det jeg ser er, at om 15 år eller før når man ikke har andre muligheder end MobilePay, Swipp osv. så koster det pludselig 100 kr. i gebyr hver gang du betaler et eller andet. For så er det dem der sætte prisen og du har ikke andre muligheder end at betale og se glad ud. 

Og derudover bryder jeg mig slet ikke om tanken om at når jeg køber sexlegetøj, klidboller eller giver 20 kr. til Hus Forbi sælgeren, så kan min bankrådgiver sidde og følge med på sidelinien - eller hvem der nu kan læser med på mine transaktioner. Og man må da håbe at Hus Forbi sælgeren også er online, så han kan få nogle penge for sine blade. 

Hvorfor er de lige at kontante penge skal afskaffes? Udover at det formindsker risikoen for røverier i butikkerne. Jeg kan slet ikke se det. Er der nogen der vil oplyse mig? 

Jeg kan ikke være mere enig.. Skat vil sikkert være meget glade, for så tror de de sorte penge er ude af spilet, men mon ikke bare der kommer en anden handelsvare at bytte med, så er vi tilbage i stenalderen igen..

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

det er givet ikke til fordel for alle. Det er der masser af fremskridt der ikke - elektronisk kontakt med kommunen og jeg skal gi dig skal jeg

De afskaffes (formentlig) fordi de er for dyre at ha i omløb og fordi færre og færre bruger dem. 

Checken døde først og idag viser undersøgelsere, at halvdelen af befolkningen aldrig, eller megt sjældent bruger kantanter

Bankerne har de fleste steder set en nedgang i betjening over kassen på 70-80% og har derfor lukket rigtigt mange kasse afdelinger

Det er ikke en fordel for alle, men det er - om du vil - tiden. Ting bliver elektroniske, check forsvandt, faxer uddøde for e-mails - kontanter - mønter er allerede reduceret (ingen 1, 2, 5, 10 og 25 øre) og elektroniske betalinger via kort og i fremtid via mobil og givet via ting vi slet ikke kender endnu (sikkert chips der kan trække mindre beløb direkte bare vi har dem på os.

Håndtering af kontanter udgør en alvorlig omkostning - en sikkerhedsrisiko - øger mulighed for sorte penge og skattesnyd (heller ikke der en fordel for alle) Også enig i det øger mulighed for overvågning - men om vi kan li det eller ej - går det den vej og en dag vil vore børnebørn nok grine af, at vi gik og gav hinanden papirstykker og metalplader frem for det elektroniske

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Håndtering af kontanter udgør en alvorlig omkostning - en sikkerhedsrisiko - øger mulighed for sorte penge og skattesnyd (heller ikke der en fordel for alle) Også enig i det øger mulighed for overvågning - men om vi kan li det eller ej - går det den vej og en dag vil vore børnebørn nok grine af, at vi gik og gav hinanden papirstykker og metalplader frem for det elektroniske

Velkommen til stenalderen John :-) det lyder jo fulstændig som du var kammerat med Ole Sohn i gamle dage, og er på vej til Nord Korea..

Jeg håber aldrig du får ret :-) og nej tak til overvågning.. (det gælder både det offenlige, konen, venner og mindre gode venner)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jack:

Cookie - John Hannover:
Håndtering af kontanter udgør en alvorlig omkostning - en sikkerhedsrisiko - øger mulighed for sorte penge og skattesnyd (heller ikke der en fordel for alle) Også enig i det øger mulighed for overvågning - men om vi kan li det eller ej - går det den vej og en dag vil vore børnebørn nok grine af, at vi gik og gav hinanden papirstykker og metalplader frem for det elektroniske

Velkommen til stenalderen John :-) det lyder jo fulstændig som du var kammerat med Ole Sohn i gamle dage, og er på vej til Nord Korea..

Jeg håber aldrig du får ret :-) og nej tak til overvågning.. (det gælder både det offenlige, konen, venner og mindre gode venner)

du er lige uforskammet uanset hvilket forum jeg ser dig få. Grimt rent ud - og der er altså intet stenalder eller Ole Sohn eller Nord Korea i at tro kontanter på godt og undt forsvinder - Uforskammet - det er det eneste ord jeg kan finde for dig -i ganske mange debatter og det plan gider jeg ikke argumentere på længere - nu kan vi se om det lykkes at få funktionen "skjul bruger" til at virke - så jeg slipper for dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

det er givet ikke til fordel for alle. Det er der masser af fremskridt der ikke - elektronisk kontakt med kommunen og jeg skal gi dig skal jeg

De afskaffes (formentlig) fordi de er for dyre at ha i omløb og fordi færre og færre bruger dem. 

Checken døde først og idag viser undersøgelsere, at halvdelen af befolkningen aldrig, eller megt sjældent bruger kantanter

Bankerne har de fleste steder set en nedgang i betjening over kassen på 70-80% og har derfor lukket rigtigt mange kasse afdelinger

Det er ikke en fordel for alle, men det er - om du vil - tiden. Ting bliver elektroniske, check forsvandt, faxer uddøde for e-mails - kontanter - mønter er allerede reduceret (ingen 1, 2, 5, 10 og 25 øre) og elektroniske betalinger via kort og i fremtid via mobil og givet via ting vi slet ikke kender endnu (sikkert chips der kan trække mindre beløb direkte bare vi har dem på os.

Håndtering af kontanter udgør en alvorlig omkostning - en sikkerhedsrisiko - øger mulighed for sorte penge og skattesnyd (heller ikke der en fordel for alle)

Hej John.

Så de afskaffes, ikke fordi det er en fordel, men fordi sådan er tiden bare. Aj, så er det derfor at der ikke er nogen der vil veksle mine checks mere Big Smile

Nej, jeg kan selvfølgelig godt se, at det i dag gi'r go' mening at checken er ude og at næsten ingen bruger fax mere. Den er jeg med på. Men det er lige som om at al fremskridt bare SKAL være godt. Det bliver fremhævet som det eneste ene og det er det måske også, eftersom alle andre muligheder bliver taget fra os - med tiden. 

Måske er det sådan, at der netop er en nedgang i bankekspeditionerne fordi bankerne har lukket mange afdelinger eller de er gjort pengeløse. Det er jo ligesom at ha' en hyrdehund der leder fårene den vej de skal. Vi skal ha' fremskridtet -uanset om vi vil det eller ej. Og rigtig mange vil det, helt sikkert. Jeg kan bare se en tendens til det mere upersonlige og overfladiske. Du nævner selv elektronisk kontakt med kommunen. 

Det er jo ikke fordi jeg er imod forandring. Det skal bare være til det bedre - det jeg synes er bedre, altså Smile Kan godt høre at jeg lyder som en gammel antikvitet. Men jeg har altså selv både netbank og Swipp. Er bare lidt lunken med det der "ingen kontanter"

Tak for en god og fyldestgørende forklaring Smile  Nu er jeg lidt mere med Yes

Mange hilsner Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Jack:

Cookie - John Hannover:
Håndtering af kontanter udgør en alvorlig omkostning - en sikkerhedsrisiko - øger mulighed for sorte penge og skattesnyd (heller ikke der en fordel for alle) Også enig i det øger mulighed for overvågning - men om vi kan li det eller ej - går det den vej og en dag vil vore børnebørn nok grine af, at vi gik og gav hinanden papirstykker og metalplader frem for det elektroniske

Velkommen til stenalderen John :-) det lyder jo fulstændig som du var kammerat med Ole Sohn i gamle dage, og er på vej til Nord Korea..

Jeg håber aldrig du får ret :-) og nej tak til overvågning.. (det gælder både det offenlige, konen, venner og mindre gode venner)

du er lige uforskammet uanset hvilket forum jeg ser dig få. Grimt rent ud - og der er altså intet stenalder i at tro kontanter på godt og undt forsvinder - Uforskammet - det er det eneste ord jeg kan finde for dig -i ganske mange debatter og det plan gider jeg ikke argumentere på længere


hvilke forumer ??? Jeg er aldrig personlig, men det kan jeg se du åbenbart er, tak for kaffe :-)
jeg er helt enig med Anette, hun har helt ret i hvad hun skriver

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette - jeg er 64 og også lunken på at undvære kontanter - jeg er hverken for eller imod - konstaterer bare, at med de muligheder der er for kort er brugen af kontant faldet voldsomt og TROR de forsvinder. jeg kan jo tage fejl og det viser sig måse at der bliver kontanter op til et mindre beløb tilbage. Du har nok ret i, at jeg mener det er "tiden" som med så meget andet - Tiden kommer af bl.a. udvikling og meget høje lønninger som gør service uden betaling bliver mindre-

Meget vi har vænnet os til som eneste naturlige forsvinder, og hvis både banker og myndigheder ser en interesse i det og brugerne så samtidigt falder fra i hobetal (og det gør de med åbne og glade øjne), så tror jeg lidt det er en kamp mod vindmøller. Mange troede aldrig de kunne betale en regning mere, da giro "forsvandt" men alle betaler jo faktisk via nye systemer.

Jeg tror det er, som jeg skrev, lidt som elektronisk kontakt som nu genererer pensionister (og vel en del andre) og besværer hvis det er nødvendigt med computer og NemID for at betale regninger og kontakte borgerservice. Det synes jeg måske er mere "rådt"

Jeg er bare lidt af en optimist (og nogen vil sige jubeloptimist eller fjols) og tror, at om 20 år vil vi se tilbage på megen modstand mod elektronisk kontakt og elektronisk betaling og undre os over vi gik rundt og stak henanden små metal plader som betaling (og byttede dem til andre landes metalplader når vi skulle rejse) Det er IKKE ment som latterliggørelse af kontanter - blot en ren forudsigelse af, at sådan kommer det nok til at gå.

Nok som nævnt, med nogle betalingsmetoder vi slet ikke kender endnu - personlige chips - iris identifikation kombineret med andet - og ja præcis, noget vi ikke kender og ikke kan gætte :)

Den store åbenlyse bagdel (som jo så også har fordele) er at endnu mere end idag kan spores - selve problemet med ikke at kunne betale kontant, tror jeg forsvinder helt. Men det er TROR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)