Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ramt af negativ SEO fra konkurrent?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er...


Jeg har en webshop hvor vi har fået en hel del backlinks fra primært japanske og amerikanske sider.

Google siger der er "ca. 783 links" men viser kun 49 links i søgeresultaterne.

Domænerne har en mozRank fra 5.39 og ned.

Det drejer sig primært om forum/blog profiler som er oprettet, hvor der er lavet et link fra profilsiden til en side på vores site.

På de fleste af siderne er der ikke tale om direkte links, men HTML koden skrevet i ren tekst.

Siden de linker til på vores site er alle den samme, og en side som ikke eksisterer, hvilket resulterer i en 302 redirect til forsiden.

Alle links'ne har også samme link tekst, nemlig "canada goose jakker", som intet har med vores produkter at gøre.

Så spørgsmålet er om det er noget vi skal reagere på, når nu hverken siden de linker til eksisterer eller teksten relaterer til vores indhold?

Det er vel yderst begrænset hvilken effekt det kan have?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det i webmaster tools du kan se de links?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael.

Din shop er meget sårbar, når du lader indgående links til ikke-eksisterende sider, resultere i en 302-redirect til forsiden af webshoppen.

Du fortæller jo ikke, at siden ikke eksisterer. Du fortæller, at siden er midlertidigt flyttet.

Findes siden ikke, så præsenter i stedet den besøgende for en 404-side, der er opsat med "noindex, follow".

Dbh. John

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster tools fortæller ikke om nogen problemer - her kan jeg ikke se dem.


Kan se dem ved en søgning på google efter den side der linkes til, samt i SEO værktøjet vi bruger (Advanced Web Ranking). 

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

John:

Ja det er desværre ikke helt optimalt. 

Vi skifter heldigvis over til Magento indenfor kort tid, vi ligger pt. på et hosted, ældre system, hvor der ikke er så store muligheder for at ændre dette.

Men det du dermed siger, er at det har en negativ effekt?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Knudsen:
John:

Ja det er desværre ikke helt optimalt. 

Vi skifter heldigvis over til Magento indenfor kort tid, vi ligger pt. på et hosted, ældre system, hvor der ikke er så store muligheder for at ændre dette.

Men det du dermed siger, er at det har en negativ effekt?

Det hjælper jer i hvert fald ikke. Og slet ikke, hvis de links er en relativ stor del af jeres linkprofil.

Det nuværende setup gør jer som nævnt meget sårbare. Vær glad for, at det ikke er flere end det nuværende antal links. 

Det må være en meget gammel shop, hvis I ikke har mulighed for at præsentere en 404-side for en side, der ikke findes.  Uden at kende den omtalte shop, lyder det altså mere som en konfigurationsfejl, som bør kunne rettes relativt let.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det tyder på du har haft besøg af en hacker.

302 redirects og backlinks har tidligere været meget ofte brugt.

I dag er det dog mere almindeligt, at der ligges en side op frem for anvendelse af 302 redirect.

Hvis i ikke sælger Canadian Goose Jakker eller noget beslægtet med søgefasen, vil i formentlig ikke opleve noget synderligt mht ranking.

Jeg ville dog overveje at indesende en disavow i Google webmaster tools, med alle de relevante links i og skrive en kort note om 302 hacking i filen.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)