Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Header logo vises ikke i Magento

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske et lidt nørdet spørgsmål til et problem jeg prøver at løse selv. Jeg kan kun blive klogere :)

Jeg ville have stillet dette spørgsmål i Magento-forummet på Magentos side men pga en kommende opdatering er det tilsyneladende ikke muligt at poste noget nyt derinde. En Googlesøgning ledte mig derfor herhen.

For nogle dage siden kommenterede jeg et stykke kode - som viser headerlogoet - ud af en fil fordi jeg ikke ville se på det template-logo der var sat ind.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har lavet den udkommentering!! Skype-SadSmile Jeg har kigget i alle de filer jeg har kunnet finde som hedder noget med header men jeg har ikke kunnet finde det. Kan Magento have overskrevet det igen?

Sagen er den at uanset hvilket skin jeg putter på (modern, default, hellowired) så vises logoet ikke, så jeg tænker at det ikke er theme-relateret.

I min frustration tænkte jeg at der måske var en bunke wizards herinde som kunne sprede lys på problemet.

På forhånd tak!

Thomas

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Se sådan på at du lærer af det. Lav altid an backup (omdøb) den fungerende fil inden den redigerede uploades.

Du har nok rodet med denne fil: app/design/frontend/base/default/template/page/html/header.html

Det er også galt at rode i Magentos egne filer, det vil fx gå helt galt ved opdateringer.

Du bør have en kopi her: app/design/frontend/dit_theme/dit_design/template/page/html/header.html hvis ikke er der noget galt med den måde dit theme er installeret.

Mht. logo bør du kunne finde det inde fra admin: system > design > html head

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Swingcar.

Til andres interesse fandt jeg et midlertidigt forum for Magento her hvor de også var hurtige med svar. Der gik 1 time så var mit problem løst (7-9-13 ) :).

Jeg vil dog gerne have haft en mulighed for at uploade billeder, logoer, piktogrammer m.m. til en form for "mediebilbliotek" i Magento, som man kunne bruge til header, footer, sidebar m.m.

Måske findes det men jeg har sku'tte fundet det endnu.Huh?

Thomas (fra Fyn)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)