Den linie der står i "Fokus nøgleord" bliver læst ord for ord, og som de andre siger, så kigger den på om ordet indgår i din heading, title, url, content og meta description. Den kan desuden ikke læse ÆØÅ, så hvis din tekst omhandler græshoppesuppe, så vil du næsten med garanti ikke kunne få "grønt lys" i alle dets checkpunkter.
Så når du skriver "karrysuppe, hjemmelavet, linser, kylling, protein" - så kigger på den på om frasen "karrysuppe, hjemmelavet, linser, kylling, protein" indgår i din title, url osv... Og det gør den jo på ingen måde, da den ser det som en hel streng... Som de andre siger, så er den linie kun en hjælp til dig, for at se om du nu har husket at skrive dit fokus keyword i teksten, og URL'en også indeholder den mm.
Få skrevet de sidste 92 chars i din meta beskrivelse, for Google vil gerne vise (ca) 155 tegn, og når du kun skriver 60, så er det ikke sikkert at Google overhovedet bruger hvad du har skrevet, eller også tilføjer den selv noget efter eget valg. Det samme med din titel - Du har 70 tegn - Brug dem! :)
Jeg ville skrive noget i retning af "Karrysuppe med linser og kylling - Se den dejlige opskrift her", eller noget i den retning, eller "Karrysuppe med linser og kylling - Se flere opskrifter med kylling her"... Bare et eller andet så du udnytter de 70 tegn... (har ikke lige set hvor lange de titler er, bare for at give en ide om hvad du kunne skrive)
Meta keywords bliver IKKE brugt positivt i ranking i dag som der også bliver sagt. Men de kan bruges negativt, nogle siger maks 3, andre maks 5 ord hvis du alligevel insisterer på at udfylde dem. Men mit råd ville være at det er spild af tid, så hellere bruge tiden på at skrive din mega beskrivelse og seo titel bedre.