Hej, Hvad er den mest optimale måde at gøre dette på? Hvad indeholder en meta description som regel, samt hvad forventer brugere der søger på google af dette? Og metatitlen, hvor mange keywords angående SEO skal der proppes i her? Tak for svaret på forhånd. -Martin |
Meta description indeholder max omkring 155 tegn. Afhængigt af de sætninger du skriver kan det være få tegn mere eller mindre. Men det er ca. det antal der max vises i en søgning. Du kan sagtens skrive flere tegn end det, men så kan Google finde på at plukke i beskrivelsen og vise det der er mest relevant for en søgning. Med max ca. 155 tegn har du fuld kontrol.
Meta description skal være unik. Du må helst ikke benytte samme beskrivelse på flere sider. Der er ikke særligt stor seo-mæssig værdi i description, hvis nogen, så det er derimod vigtigt at bruge kræfter på at overtale brugeren til at klikke sig ind på dit site og klart og tydeligt fortælle dem, at på dit link finder de, hvad de leder efter.
Det er en god ide at få et par søgeord ind i description også - selvfølgelig i en naturlig sammenhæng. Selvom det ikke giver meget seo-værdi, så bliver de ord brugerne søger efter markeret med fed skrift, og det kan få flere til at klikke sig ind på dit site.
Meta titlen skal være omkring max 48-62 tegn. Igen er det dog afhængigt af dine sætninger, da nogle bogstaver fylder mere end andre.
Titlen skal indeholde det søgeord du optimere til og samtidigt også overtale brugeren til at klikke ind på dit site.
Fokuser på at skrive salgstekst krydret med et par keywords i en naturlig sammenhæng, og ikke hvor mange keywords du kan proppe ind. :)