Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tre år gammel konkurrence

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg sidder lidt med et juridisk spørgsmål. Hvis en virksomhed har eksekveret en konkurrence og trukket en vinder, for tre år siden, og vinderen først henvender sig nu. Kan vinderen stadig gøre krav på sin præmie, hvis der ikke var oplyst, at vinderen skulle henvende sig inden X antal dage?

Tak på forhånd!

Mvh. Valdemar

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Valdemar

Jeg synes, der har været stillet et lignende spørgsmål her inde før hvor svaret var, at man skulle gemme kundens præmie i ganske lang tid.

Men ellers vil jeg sige, at de rigtige at spørge må næsten være forbrugerstyrelsen?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kender ikke juraen, men alene af omdømmegrunde ville jeg uden tøven stikke ham hans præmie og ønske ham tillykke med et stort smil.
Måske ville jeg endda lave et pressenummer ud af, at man endelig kom af med præmien, selvom den lige skulle støves af først.

Men der kan selvfølgelig være detaljer i sagen, som gør, at den kræver en anden håndtering. 

Hans

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gamle lov om forældelse af gaver og gavekort, som kunder har tilgode sagde 5 års forældelse. men den 1 jan 2008 trådte den nye lov ikraft som ggjorde at alle konkurrencer og gavekort forældes iløbet af 3 år hvis ikke andet er anført i betingelserne for konkurrencen. 

Men vil da nok mene at det smarteste er at udnytte situationen og give kunden sin gevinst og så bruge det som reklame stunt. på hjemmesiden  evt få en avis til at skrive historien.  kunde får sin gevinst efter 3 år  evt et billede hvor gevinsten udleveres osv. det kan tit være meget bedre end at få en masse negativ omtale....

Du kan læse mere om lov-grundlaget gaver gavekort o.lign her på forbrugerombudsmanden.dk
Sagsnummer:
11/07984
Lovgrundlag:
Forældelsesloven

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra Valby
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp.

Jeg vender tilbage med afgørelsen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)