Hej Thomas
Enig. Fin hjemmeside som Erik nævner det.
Du satser ikke på det private marked (b-2-c) og det er helt fair og kan så udmærket være en sund beslutning.
Jeg ser din forretning som "specialist" indenfor bl.a. dekoration/final touch etc fremfor grossist udi mosaik, fliser containerwise. Derfor ville en beslutning for den videre færd være afhængig af om du "vil det hele" eller du vil være specialisten. Her vil du så kunne beslutte hvordan du skal tilgå dine kunder.
Det er min overbevisning - uden dog at kende dit marked - at du skal satse på en fortsat bearbejdning af dit forhandlernetværk. Din position i markedet skal ikke være som grossist til forhandlere, byggemarkeder, specialister etc. ... med udgangspunkt i dine specialer og klare styrker. Det, der gør dig unik.
At det så, med lidt struktur i dit salgsarbejde, kan medføre at du "sælger op" på dine kundemøder og således i højere grad bliver totalleverandør og måske endda forhandleres foretrukne leverandør på den lidt længere bane, kommer til at virke naturligt.
Men lad være med at kaste dig ud i kampen om kunderne på samme niveau som alle andre. Specialisér dig, hold fokus og styrk din relationer her ... for så struktureret at gennemarbejde alle forhandlere så du på sigt kommer tættere og tættere på dem.
Held og lykke. Sig til, hvis vi iøvrigt her i Oxe & Co, kan hjælpe dig
Henrik Oxe - 2218 1220