Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan alle internetudbydere levere den samme hastighed på kobber på alle adresser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved, om alle internet udbydere levere den samme hastighed på kobber på alle adresser i Danmark? Vel og mærke kun på kobber.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Nogen der ved, om alle internet udbydere levere den samme hastighed på kobber på alle adresser i Danmark? Vel og mærke kun på kobber.

Det tror jeg ikke. 

1. Teknologien der fremafrettet vil blive brugt, er vectoring-teknologien som TDC har forsket i, hvilket gør at kobber kan komme op på 100megabit forbindelser, dog afhænger det af hvor tæt du bor på en central. - så allerede her vil der være forskelle.

2. Udover det afhænger det også af hvor gammel installationen er, da de hele tiden forbedre det. - som f.eks. ovenstående.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så er det TDC der sidder på kobberkablerne - og hvis du fx skifter fra TDC til Fullrate på kobberkablerne, så kan du ikke forvente bedre forbindelse, hvis forbindelsen i forvejen er dårlig. Jeg er fx netop lige nu, nødsaget til at opgive mit fullrate til fordel for yousee - da de simpelthen ikke kan levere den vare jeg betaler for i Viborg C.

vh

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Folmand:

Så vidt jeg ved, så er det TDC der sidder på kobberkablerne - og hvis du fx skifter fra TDC til Fullrate på kobberkablerne, så kan du ikke forvente bedre forbindelse, hvis forbindelsen i forvejen er dårlig. Jeg er fx netop lige nu, nødsaget til at opgive mit fullrate til fordel for yousee - da de simpelthen ikke kan levere den vare jeg betaler for i Viborg C.

vh

Og så ejes Fullrate iøvrigt også af TDC :-) 

Generelt kan du ikke skyde mere igennem kobberet end det kvaliteten på kablet hen til centralen (+ centralens hastighed) tilbyder. Og da TDC står som afsender så er der ingen der er bedre stillet.

TDC lover dog hastighedsgaranti på deres forbindelser, så hvis du bestiller en 40 Mbit og du har fået den godkendt, så giver de også 40 Mbit.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Mentium Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe vi snakker om kobber køber man altid af TDC, også selvom du betaler til Telia. De store leverandører bruger dog til egen infrastruktur, det vil sige fiber fra de samhusninger man har ved TDC. Men kvaliteten som skrevet kan variere, da det er længden/støjen på kobberkablet der bestemmer hvor meget man kan få ud af det i sidste ende. Men selv det kan man ikke regne med, da en kobbervej fra et krydsfelt kan være ledigt i dag men optagen i morgen og så skal man ud på en langere tur. Det vil sige man i dag måske kan få en 20 mbit og i morgen kan du kun få 8mbit, altsammen pga. måden lejer dele af deres kobbernet ud.

Køb fiber, eller transmission forbindelser, så er du sikker på en stabil forbindelse.

Mvh. Mads

Mentium - Fra idétilpasning, gennem softwareudivklingen, til en fungerende løsning - vi er med hele vejen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)