Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at blive kendt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Fra  KomPlet Malerfirma Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at starte egen malerfirma. Søger i den forbindelse råd og hjælp til at få min virksomhed ud til så mange mennesker som muligt.
Jeg har besluttet at oprette en facebook side. Men hvad med en alm. Hjemmeside, kan det betale sig. Så er der radio spots, avisannoncer. Hvad giver de bedste resultater.

Håber i kan hjælpe.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Kommu9kation.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zulubeer 

Jeg kan nok ikke undgå at være lidt farvet når jeg skal rådgive dig her pga. mit arbejde. 

Hvis jeg skulle starte et malerfirma ville jeg som det første gøre følgende: 

1: Find dig et godt navn folk husker - og behold det! 

2: Få lavet et flot logo og en hjemmeside. (Hjemmesider kan laves utroligt billigt, og stadig flotte og professionelle) 

3: Få logoet inkorporeret på visitkort med kontaktoplysninger og brug dine venner og bekendte som distributionsnetværk - stik dem 5-10 visitkort hver og lad dem hjælpe dig. (Netværk netværk netværk) Smile

3: Få lavet en pressemeddelelse når du er klar til at sælge og få den ud i lokale medier, så du på den måde også kommer ud over dit eget netværk og folk i lokalområdet kommer til at kende "den nye maler".  

Held og lykke med iværksætteriet! 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med firmanavn Just Paint

og slogan

Fordi maling ikke bare er maling

Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Fra  KomPlet Malerfirma Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et navn til firmaet (KomPlet Malerfirma). Har også registeret det, og købt domæne navn. venter kun på et cvr nr. Som åbenbart kan tage op til 14 dage :-(
Jeg er godt klar over at en hjemmeside næsten er uundgåeligt i dag. Men i en opstarts fase hvor man gerne skulle nå ud til så mange som muligt, er pengene så bedst brugt på radio spot, avis, eller en hjemmeside?

Tak for jeres svar.

Vh
Jimmy

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har hørt at man som håndværker får mest ud af avis annoncer i fx den lokale ugeavis. 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Zulubeer:
Men i en opstarts fase hvor man gerne skulle nå ud til så mange som muligt, er pengene så bedst brugt på radio spot, avis, eller en hjemmeside?

Stort set alle dine potentielle kunder - uanset hvilken kanal, de kommer fra - vil komme forbi din hjemmeside.

Ikke at have en hjemmeside i dag svarer lidt til ikke at have et telefonnummer for 20 år siden.

Du skal i øvrigt ikke nå ud til så mange som muligt. Du skal nå ud til de rigtige.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
Du skal i øvrigt ikke nå ud til så mange som muligt. Du skal nå ud til de rigtige.

Det er en rigtig god pointe!

Jeg har ikke meget tiltro til radio spots. Jeg hører eks. primært radio når jeg kører bil, og hvis jeg hører et radio spot, er det forlængst glemt når jeg kommer hjem, eller når jeg har brug for informationen. 

En god hjemmeside (ikke nødvendigvis super avanceret) hvor du kan uploade billeder af arbejde du har udført/udfører, vil nok være en god start. Få lokalaviserne til at skrive en artikel om at der er startet et nyt malerfirma (mange lokalaviser kan nemt overtales til den slags) og kør måske lidt reklamer i lokale aviser.

Jeg har tidligere brugt reklamer i lokalaviser (IT firma) og det gav ikke rigtigt noget. Men prøv det af, det koster ikke alverden, og du behøver jo ikke binde dig for en lang periode. 

Jeg ved ikke hvor populær Yelp.com/dk er i DK, men jeg vil tro at mindst 80% af alle i servicefagene får deres kunder ad den vej her i USA. Har dog ikke indtryk af at det helt har slået igennem i DK. Mange virksomheder har ikke engang en hjemmeside her, de findes udelukkende på Yelp.com. 

Mvh Carsten

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er desværre, at radiospots er overraskende ineffektive. Jeg har efterhånden hjulpet rigtig mange iværksættere med deres markedsføring, og radiospots har kun sjældent kunnet betale sig.

Jeg ville i stedet satse på:

Hjemmeside

Pressemeddelelse

Avisannonce

Evt Facebookannoncer

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et MUST, at du får din egen hjemmeside. Det bliver alt for dyrt, hvis du kun annoncerer på Facebook, og det er heller ikke troværdigt nok. 

Jeg ville begynde sådan: 

- Få en hjemmeside

- Skriv eller få skrevet søgemaskineoptimerede og sælgende tekster til hjemmesiden (jeg skriver gerne for dig, har skrevet for mange håndværkere efterhånden)

- Se mit blogindlæg om gratis/billig markedsføring i begyndelsen. 

- Overvej, om pressemeddelelse er noget for dig - din lokalavis vil sandsynligvis gerne snuppe en velskrevet pressemeddelelse om din virksomhed, især her i agurketiden. 

Du er også velkommen på mit nyhedsbrev om salgstekster, SEO og markedsføring. God vind :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Et radio spot kan for din type virksomhed måske være rigtigt godt. rigtigt mange i dit lokalområde får ret hurtigt vished om at du eksisterer. og dermed bliver kendt. men kunden skal lige stå med noget han skal have lavet, og det er derfor en god ide at kombinere med en hjemmeside og evt facebook. hvor kunden kan se noget af dit arbejde. evt gemme din side og så rette henvendelse senere. derudover kan direktekontakt til f.eks boligselskaber med flyers som de tit hænger på opslagstavlen give ekstra arbejde. så der er mange muligheder. en ting der skal tænkes over med radio reklamer er at de er dyre men spreder ens navn så lokale ved hvem man er. der er mange små aviser som uge aviser eller lokale dagblade der gerne vil skrive om nye firmaer. specielt hvis de har et specielt budskab, som gør at de er anderledes end andre firmaer. det kan være at man kan noget specielt eller ansætter handicappede eller noget helt andet.    så bare kom igang. ud med albuerne så skal du nok komme fremad.

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)