Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til automatisk backup af webshop som uploades til Google

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Er der nogen der kan hjælpe os med guide/råd til automatisk backup af vores nye hjemmeside/webshop via Google? Vi er blevet anbefalet dette, som ekstra sikkerhed til vores i forvejen eksisterende backup hos et Hosting firma.

Med andre ord, søger jeg hjælp til det tekniske - altså step by step, hvad skal jeg gøre for at lave denne back-up. Er der et link eller lign?

Håber i forstår vores spørgsmål, da vi absolut ikke kan prale af teknisk viden.

Håber der er nogen der kan hjælpe os på vej, så vi kan få ro i maven, hvis uheldet skulle være ude med eksisterende server etc.

På forhånd tusind tak.

De bedste hilsner fra

Christina og Therese

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina og Therese,

For at kunne hjælpe jer bedst muligt, så har jeg et par spørgsmål

  • Hvilket system (Wordpress, Joomla, Prestashop etc) anvender I på nuværende tidspunkt?
  • Hvilket hosting firma bruger I?
En mulighed er at der allerede er udviklet en backup-løsning til jeres system, så det kan køre automatisk når først det er sat op. Hvis ikke der allerede er udviklet et backup-system, kan I evt. anvende Cron-jobs, så I henter alle filer fra jeres webhotel, zipper dem samt tager en backup af databasen. Så det afhænger lidt af, hvordan I står mht. jeres system og host :-)
Fortsat god aften,
Mvh. Casper Tofte

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tusind tak for din feedback. Vi anvender OpenCart, og via vores hosting aftale, er der allerede backup, men vi blev bare anbefalet at sikre webshoppen yderligere med en backup via Google, i tilfælde af aftale eller andet skulle ophøre med hosting firma.

Er det fjollet?

God søndag.

Dbh

Christina & Therese

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Startup i Kbh:
Er det fjollet?

Det er bestemt ikke fjollet. Alt for mange gange er det set at den ene backup man har ikke virker efter hensigten, og så er det rart at have en ekstra backup. I tilfælde af den ene fejler, så har man heldigvis tid til at fejlsøge mens den anden er aktiv.

I skal være velkommen til at kontakte mig via PB - jeg kan sætte en backup process op til jer, så I er hurtigt kørende igen, hvis uheldet skulle være ude.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)