Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave nyt website - På forkant med SEO

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

www.seo-lex.dk har en ligth version af deres bog, den er hurtigt læst og burde dække den viden en webdesigner har brug for.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har desværre allerede stillet dig selv meget dårligt ved at vælge en leverandør, der ikke har forstand på SEO.

Du kan være vis på, at siden ikke bliver optimeret til at starte med - og du må bare folde hænderne og håbe på, at din udvikler ikke decideret skader dine muligheder på langt sigt.

I forbindelse med udvikling af en hjemmeside er der et uendeligt antal muligheder for at begå fejl, der skader SEOen.

Derfor er du ikke sikret ved bare at gennemgå diverse tjeklister, selv om det er en god start.

Det absolut vigtigste er, at din side ikke bliver indekseret under udviklingen. Hvis ikke din leverandør allerede har taget højde for det, kan du med ro i sindet fyre ham på stedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville måske gå den anden vej rundt: Hvilket framework/CMS er det, sagerne bli'r udviklet i? Wordpress er fx temmelig SEO-venlig out of the box, mens andre CMS'er er noget værre biks.

Og så ville jeg bruge 20-30% af udviklingsbudgettet på at få lavet en SEO-kravsspecifikation på plads, inden jeg gik i gang med at udvikle et nyt site.

Det kan up front være mange penge, men dælme også gode penge brugt i forhold til, hvad det koster at justere løbende. Særligt hvis din onlinestrategi går på organisk trafik.

Pøj-pøj med projektet.

Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svarene.

I forhold til hjemmesiden kan jeg fortælle, at vi er ved at være nået et rigtig godt stykke. Jeg har brugt lang tid på at sætte mig ind i SEO, og særligt Jonathan Lindahls guide som der blev linket til i den her tråd, viste sig at være særdeles nyttig. Vi mangler stadig en masse ting rent SEO-mæssigt, og jeg har i den forbindelse et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på:

Historien er den, at vi i firmaet for 2 år siden skiftede fra et gammelt website til et nyt. I den forbindelse har vi også skiftet domæne, men desværre kan jeg se, at det gamle domæne, www.gammelside.dk og dermed site stadig er aktivt, dog med en "Vi er flyttet til www.nyside.dk". Nu vil jeg dog gerne skifte fra www.nyside.dk til www.gammelside.dk igen. Jeg er dog ikke helt klar over, hvordan det skal gribes an rent SEO-mæssigt. Jeg er også i tvivl om, det vil være en god idé at redirecte www.nyside.dk til den nye www.gammelside.dk. Indholdet på sitet er meget dårligt på den nuværende side, så jeg ved ikke, om det stadig giver mening at redirecte? Umiddelbart har jeg lyst til bare at lukke det ned.

Derudover er jeg også interesseret i, hvilken betydning det vil have, at vi vender tilbage til det gamle domæne rent SEO-mæssigt? Det har som sagt ligget med en "Vi er flyttet til www.nyside.dk" i gennem lang tid. Har det nogen betydning?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)