Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning. Indkomst skema vedhæftet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen. 

Jeg sidder og prøver at få styr på min skat. Jeg har boet i Udlandet det sidste års tid. Jeg flyttede tilbage til Danmark d. 1. maj 2014. 

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål. 

- Skal jeg selv indberette min honorar for forsøg, eller kommer de automatisk? Jeg tænker, at hvis jeg selv indberetter beløbene nu, og de så selv bliver indberettet senere, så kommer der en dobbelt beskatning?

- Jeg har ligeledes fået et honorar fra en organisation 'PIU' (praktik i udlandet). Jeg kan se det er blevet indberettet i mine skatteoplysninger, men de står ikke i min forskudsopgørelse. Er det meget naturligt?

- Skal jeg indberette alle disse honorarer og deres fulde størrelse, eller kan selv betale skatten for honorarerne med det samme?

Mvh.

Nicolaj

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Sand Rasmussen:

Nicolaj Sand Rasmussen:
Skal jeg selv indberette min honorar for forsøg, eller kommer de automatisk? Jeg tænker, at hvis jeg selv indberetter beløbene nu, og de så selv bliver indberettet senere, så kommer der en dobbelt beskatning?

eh - hvilke honorarer. Hvis det er fra danske arbejdsgivere (CVR) og du har gjort noget som CPR så SKAL disse indberette og du skal kunne se det selv på årsopgørelsen rubrik 12. Hvis du vil betale skatten løbende som du faktisk også skal, så skal du forskudsregistrere det i rubrik 12

- Jeg har ligeledes fået et honorar fra en organisation 'PIU' (praktik i udlandet). Jeg kan se det er blevet indberettet i mine skatteoplysninger, men de står ikke i min forskudsopgørelse. Er det meget naturligt?

- Skal jeg indberette alle disse honorarer og deres fulde størrelse, eller kan selv betale skatten for honorarerne med det samme?

hvis det er dansk organisation og de har indberettet - hvad de må ha når du ser det i skatteoplysiniger, så samme sag, du skriver det i forskud rubrik 12 og får betalt skatten hen over året - du vil så når årsopgørelsen foreligger til marts 2015 kunne se det i rubrik 12 svarer til det du har forskudsopgivet og din ekstraskat vil være 0

Dobbelt skat kommer aldrig på tale. Forskud siger bare skat at nu skal de trække - årsopgørelse siger bare skat hvad du skal betale skat af rent faktisk og det skal stemme - da det altid er det som virksomhederne har indberettet og som de SKAL indberette - 

Forskel? Forskud - du får betalt skatten under resten af året - Årsopgørelse og intet forskud - du får ekstra skat med rente tillæg og venter du længe nok yderligere strafrente

Her instruktion om forskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover

Tak for dit svar. Jeg har nu lavet min forskudopgørelse om, så den passer. 

Jeg vil gemme din instruktion om forskud. Den er altid meget god at have. Smile

mvh.

Nicolaj Sand Rasmussen

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)