Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af ALT på wordpress side inden nyt plugin - hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal ligge et nyt plugin ind på min WordPress side og har hørt jeg skal tage backup inden, men hvilken er måde er den nemmeste og hurtigste, for en der ikke er særligt teknisk anlagt hvad det angår? - Jeg har allerede BackWPup til dagligt at tage backup af alt hvad den kan tage backup af, er det nok?

God dag & på forhånd tak! 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig oplevet at en Wordpress opgradering har fejlet så jeg gør ikke noget særligt inden jeg opgraderer, og hvis så endelig det går galt så kan jeg hente en kopi af siden fra nyeste backup som kører hver nat.

Så hvis ellers dit webhotel har styr på sine backup-rutiner, så vil jeg ikke anbefale dig at gøre yderligere :)

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så problemet - min hosting udbyder havde ikke styr på det sidst, så den tør jeg ikke helt køre på! 

Plugin'et er ikke en opdatering, men en et helt nyt et, der køre sammen med et andet. Siden er igang, så jeg er lidt bange for at der sker noget, men hvis der gør og siden ikke køre som før, kan jeg så ikke bare slette det nye plugin, vil den så ikke bare køre som før? 

Men som ekstra sikkerhed - hvordan tager jeg en backup af ALT på siden, brugere, ordre, simpelthen alt? 

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde kunne tage backup af alt med det plugin der hedder Duplicator. Har selv lige brugt det til at flytte et par sider med.

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Mette!

Hvis uheldet er ude, hvad gør jeg så med backup'en og tager Duplicator backup af alt? 

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, Duplicator burde tage en fuldstændig kopi af din Wordpress. Og der er en installationsfil med når du har lavet backup'en. Du skal dog være opmærksom på at hvis du bruger Unoeuro.com som webhotel kan du ikke bruge installationsfilen. Dette er pga safemode OFF. 

Du må ikke lige hænge mig op på det men mener at du bare kan kopiere backuppen ind i din ftp.

Du kan lige for en sikkerhedsskyld google duplicator, og se hvordan du bruger filen... Der er bl.a. denne video: 

 

Mette

">

">

">

">

">

">

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Freak1000:
Det er så problemet - min hosting udbyder havde ikke styr på det sidst, så den tør jeg ikke helt køre på! 

Så skift! Hvis din blog er vigtig for dig bør de 150-200kr/mdr en seriøs udbyder koster ikke være noget problem.

Freak1000:
Men som ekstra sikkerhed - hvordan tager jeg en backup af ALT på siden, brugere, ordre, simpelthen alt? 

Hent alle filer via SCP/SFTP ( Hvis din udbyder er gammeldags / usikker så måske endda FTP) og eksporter databasen via Phpmyadmin, med de to ting burder du kunne genskabe alt :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Freak1000:
Jeg har allerede BackWPup til dagligt at tage backup af alt hvad den kan tage backup af, er det nok?

Hvis den virker til daglig så virker den også i tilfælde af at et plugin får dit site til at gå ned. Istedet for at bekymre dig i forbindelse med installation af et plugin, så skal du bekymre dig om din daglige backup virker, ellers er din sikkerhedspolitik ikke opfyldt. (Jeg antager at du, bevidst eller ubevidst, har en politik om at din backup skal kunne genskabe dit site.)

Så i dit sted ville jeg kontrollere min daglige backup, på den måde får du begge problemer løst :-)

De bedste hilsner
/BRian 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lige lidt til debatten, er der nogle af jer der ved hvordan jeg ligger noget hen på et subdomæne og så tester der først? :-)

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Eberhardt:

Lige lidt til debatten, er der nogle af jer der ved hvordan jeg ligger noget hen på et subdomæne og så tester der først? :-)

Hej Mads

Det er ikke så flinkt at afspore trådstarters emne og dreje debatten hen på noget helt andet.

Opret en ny tråd med dit spørgsmål i, så er jeg sikker på at du får god hjælp og samtidig kan denne tråd holdes "ren".

De bedste hilsner
/Brian 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)