Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man skrive at der skal være et minimumskøb når der bruges dankort?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Smile

Jeg har en kiosk. I min kiosk modtager jeg dankort. For at ha' det dankort, betaler jeg et indløsningsgebyr til Nets. Gebyret bliver bestemt efter hvor mange transaktioner man har på årsbasis. Jeg har hidtil ligget i den gruppe der hedder 5.000-19.999 transaktioner og har betalt 6236 kr. om året.

Nu har jeg lige betalt her d. 1. juli for 2. kvartal og kan se, at jeg er røget op i den næste gruppe der hedder 20.000-49.999. Og det er jo på sin vis positivt, da man jo så må udlede at jeg har haft flere kunder i butikken. Gebyret i den højere gruppe hedder 21.588 kr. Altså en stigning på 15.352 kr. Humlen i det er at jeg kun har haft 20.217 transaktioner. Altså en stigning på 218 kunder der har brugt dankort i butikken. De 218 kunder er rigtig rigtig dyre for mig. Og jeg vil meget gerne ned i den anden gruppe igen. Nu lyder det som om at jeg ikke er interesseret i at få flere kunder i biksen og det er jeg selvfølgelig. Men når jeg ligger så tæt på grænsen, bliver det bare al for dyrt. Det var noget andet hvis jeg havde f.eks. 30.000 transaktioner.

Flere oplysninger: I min butik sælger jeg bl.a. frimærker og mange kunder køber ét frimærker og bruger dankortet til at betale med. I min butik yder vi den service, at man gerne må hæve over beløbet, blot man køber noget. Så rigtig mange kunder køber f.eks. en pakke tyggegummi for at kunne hæve penge hos mig i stedet for at gå hen i en hæveautomat. 

Nu kommer spørgsmålet: Må jeg ha' lov til at skrive f.eks. at hvis folk køber frimærker, at det kun er mod kontant? Eller f.eks. at mindstekøb på dankort skal være 10 kr.? Er det lovligt? Vil meget nødig sløjfe den service, at folk kan hæve over beløbet, selv om jeg ved at jeg så kan sortere dem fra der "kun" kommer for at hæve. 

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at i din aftale med NETS står at du ikke må kræve minimums beløb på kort. Så nej... det må du ikke, men du bestemmer jo selv om du vil tillade at man kan hæve penge over købet.

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Jeg havde ikke lige tænkt på, at der måske kunne stå noget i kontrakten. Den er 24 år gammel og det er lang tid siden jeg har kigget i den Big Smile

Jeg vil meget nødig sløjfe den service, at kunderne kan hæve over beløbet. Der er rigtig mange kunder der er glade for det og mange køber mere end en pakke tyggegummi. Men jeg kan jo ikke så godt stå og spørge om hvor meget kunden har tænkt sig at købe for, inden jeg giver dem lov til at hæve over beløbet. Så jeg er nødt til at sige ja til alle. Men tænkte, at hvis minimumskøbet var 10 kr. ville fortjenesten bedre kunne dække omkostningen ved Nets.

Tak for svaret Smile

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt at du gerne vil have en grænse, men tænk på at så vil måske 80% af alle småkøb ikke kunne gennemføres. Jeg bruger selv kort og har sjældent kontanter og jeg vil blive ked af det hvis jeg ikke engang kunne købe en cola på et kort :) Giver man lov til en grænse så vil den i mange butikker ikke bare blive på 10 kr men jeg tror at vi vil komme op i en 50 kr.

I sverige var det tilladt, men tidligere på året blev det skrottet.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har selv hørt en historie om, at en butik har simpelthen lukket for Dankort transaktioner, når de har vurderet, at de vil begynde miste penge (i slutningen af afregninsperioden).

Det er helt ud af proportioner. hvad Nets tilbyder os!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at kontakte Nets?

Kan umiddelbart ikke se et problem i at du oplyser i butikken at betaling med kort forudsætter køb på min x kr. Det må de kunne give dig et klart svar på!

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arguins.

Jeg har ikke kontaktet Nets, men det er selvfølgelig oplagt at gøre Smile Skrev lige hurtigt her på Amino fordi jeg i forvejen sad og læste lidt om forskellige emner og fordi jeg før har fået gode svar her Smile 

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info.. men håber ikke at det er noget vi ser brede sig... :(

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at rydde op i jeres sortiment, så dine salg kan håndtere gebyret? Ellers er muligheden naturligvis, at man acceptere tab på nogle ordrer og fortjeneste på andre.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)