Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt værktøj til billede optimering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften kære Amino'er,

de fleste af os herinde har en hjemmeside vi værner om, og plejer hver eneste dag. Derfor er det også vigtigt at vi tager forbehold for alle små detaljer. Én af de vigtige ting, både i forhold til brugervenlighed & SEO er loadtider. Gode loadtider betyder oftest glade brugere. Ja, selv Google kan gøres tilfreds på den måde. Derfor besluttede min gode ven Henrik, fra hsp.dk, sammen med en partner, at lave værktøjet Picture Slash! som kan findes på http://www.pictureslash.com

Og hvordan fungerer det så?

Ja, men kan selvfølgelig bare uploade et enkelt billede, få det optimeret, og downloade det igen. Simple as that.

Men det rigtig smarte er at man kan uploade en hel ZIP fil med alt ens grafik, og Picture Slash! vil selv finde grafikken og komprimere den. Bagefter kan du hente en ZIP fil hvor billederne i snit vil være ca. 56% mindre.

Hvorfor skulle man gøre det?
Betaler du for båndbredde?
Har du en hjemmeside med en masse fotografier?
Vil du virkelig lade dine kunder vente på din webshops enorme grafik?
Vidste du at Google bedømmer din hjemmeside ud fra hvor hurtigt din indlæser?

Prøv Picture Slash! Det er helt og aldeles gratis, og vil altid være det. Du har intet at miste, men helt sikkert en masse at vinde!

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Fint initiativ.

Der har desværre sneget sig en fejl ind i det link du oplyser ( en space for meget ). Her er det korrekte link:

http://www.pictureslash.com

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Hej Daniel

Fint initiativ.

Der har desværre sneget sig en fejl ind i det link du oplyser ( en space for meget ). Her er det korrekte link:

http://www.pictureslash.com

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen



Det er rigtig godt spottet, mange tak for det - fejlen skulle være rettet :)

Hav en god aften! 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget fedt tool, men der skal arbejdes en del med hvordan billederne bliver optimeret, desværre har jeg endnu ikke kunne få et billed ud som er brugbart på en side.

Enten ændre farverne sig UTROLIG meget (bliver mere mat at se på), hvilket det ikke burde - jeg ved at man optimere billedet, men farverne burde ikke blive fucked up, specielt når man tænker på det kun er 47% optimering, hvor andre tools opnår 44-45%, og det er ikke de 2-3% værd i størrelse, at ødelægge alle farverne.

Og hvis ikke farverne bliver ødelagt, så bliver kvaliteten generelt ødelagt, igen - 62% sparet med jeres tool, billedet forringet meget i kvalitet, hvor andre tools opnår 61.45% optimering, uden billedet er ødelagt.

Fedt tool, men der skal arbejdes en del med hvordan servicen optimere billederne, for at opnå en god ratio mellem kvalitet og størrelse - desværre er kvaliteten her langt lavere end andre services med næsten samme optimeringsprocenter

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas :) 

Din kommentar er bragt videre til Henrik.

Fantastisk at du gad give konstruktiv kritik, det er han meget glad for.
 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  HSP Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er den skyldige bag Pictureslash.

Det er PNG filer du har optimeret, korrekt? 

Vi har faktisk haft en del problemer med at støve opensource værktøjer op som kan gøre det tilfredsstillende. Jeg tror jeg skal prøve at tune dem vi har lidt mere. Vi har ikke selv spottet nogle problemer, men må tilstå mest at have testet med JPG filer. 

Du kan evt. prøve Lossless PNG i settings panelet.. Der sparer den bare kun omkring 2-5%.. Lige pt. fungerer det ved at vi justerer ved farvepalletten ved Lossy PNG compression, så derfor de matte billeder. Det kan meget vel være vi hiver den for langt ned.

Btw. introducerer vi nok også snart en "limit to XY dimensions" feature, så man kan vælge en maks størrelse, og evt. vælge om man vil beholde size-ratio eller ej. Samtidigt med muligheden for at slå komprimering fra, så man kan bruge servicen til "mass resizing". 

Jeg er i øvrigt glad for din feedback. Det er en gratis lille service jeg har bygget på omkring 2,5 døgn, så der skal helt sikkert pilles ved nogle ting.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes massere af opensource værktøjer som giver et tilfredsstillende resultat, men kræver konfiguration of test af rigtig mange ting, selv ved lossless optimering kan du opnå stor besparelse, langt mere end 2-5%.

Men jeg har hovedsagligt testet med PNG billeder.

Prøvede lige 'lossless' optimering, på dette tool sammenlignet med et andet der laver lossless optimering, ved jer får jeg 50% optimering og det andet 54%

Andet eksempel 37% på pictureslash.com og 47.84% på andet tool - begge lossless

Men der er tons af opensource tools til billed optimering, det gælder om at finde de rigtige, og så give den rigtige konfiguration :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  HSP Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedbacken. Jeg tror jeg omstiller PNG til at være Lossless som standard. 

Og så leder jeg selvfølgelig videre. Det er noget jeg gør ved siden af mine "rigtigt seriøse" projekter, så det kommer lidt i anden række, men skal nok få set på det. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)