Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn er ludoman, prioteter? RKI

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

anbefaler i vi melder min søn til politiet? 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

mrxxehj:
anbefaler i vi melder min søn til politiet? 


på ingen måde herfra!

i kolding har vi ungekontakten... der er sikkert et lignende tilbud i din by.... gå på kommunen og snak med dem først... find noget familie rådgivning der...!

jeg kan virkeligt ikke se hvad det skulle gavne at melde ham!!!!

man kan uden problemer få den samme hjælp uden politiets indblanding!

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mrxxehj:

anbefaler i vi melder min søn til politiet? 

Istedet for at søge svar her, hvor du får 75 forskellige svar (nogle mere rabiate end andre), så tag og kontakt LudomaniLinjen under DanskeSpil og få noget professionel hjælp/rådgivning der. https://danskespil.dk/om/kontakt/ludomanilinjen/ 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Istedet for at søge svar her, hvor du får 75 forskellige svar (nogle mere rabiate end andre), så tag og kontakt LudomaniLinjen under DanskeSpil og få noget professionel hjælp/rådgivning der. https://danskespil.dk/om/kontakt/ludomanilinjen/ 


jeg tænker bare at det ikke er ludomani eller i hvert ikke "kun" ludomani.. derfor anbefaler jeg kommunen da de har folk der kan tage hånd om hele familien eller i hvert fald se på hele familien og hvad der evt. gør at han har et spille problem...

det er lidt den med at alle ved jeppe drikker... men hvorfor drikker jeppe?

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan se min kommentar om børneopsparingen har fået noget negativ karma. Og vi ved jo alle at det er noget bras Smile

Så lad mig uddybe min pointe lidt.

Det er selvfølgelig en trist situation at stå i både for jer og drengen. Men som en anden også har skrevet må han finde et fritidsjob, så om ikke alle så en del af de mange penge kan betales tilbage. En ting er at snakke med ham om, at det er forkert, men det ser jo ikke rigtig ud til at virke. Derfor kunne en anden tilgang til det måske blive aktuelt.

Det er jo absurd mange penge han har brugt på det, og hvis han ellers er en normal dreng, er han da godt klar over, at det han har lavet ikke er helt godt.

Så for at opsummere en lettere rodet post. En eller anden form for straf kunne måske komme på tale. Om det så er børneopsparingen, en avisrute eller at skovle sne vinter efter vinter så længe han bor hjemme er her underordnet.

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ludomani. KUN ludomani. Han er ellers en normal dreng

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

HELLER IKKE NOGET KARMA HER! Hvorfor skal man dog straffe en dreng der er sg af ludomani.

deltro:

Jeg kan se min kommentar om børneopsparingen har fået noget negativ karma. Og vi ved jo alle at det er noget bras Smile

Så lad mig uddybe min pointe lidt.

Det er selvfølgelig en trist situation at stå i både for jer og drengen. Men som en anden også har skrevet må han finde et fritidsjob, så om ikke alle så en del af de mange penge kan betales tilbage. En ting er at snakke med ham om, at det er forkert, men det ser jo ikke rigtig ud til at virke. Derfor kunne en anden tilgang til det måske blive aktuelt.

Det er jo absurd mange penge han har brugt på det, og hvis han ellers er en normal dreng, er han da godt klar over, at det han har lavet ikke er helt godt.

Så for at opsummere en lettere rodet post. En eller anden form for straf kunne måske komme på tale. Om det så er børneopsparingen, en avisrute eller at skovle sne vinter efter vinter så længe han bor hjemme er her underordnet.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Altimobiler.dk:

Arne Graversen:
Istedet for at søge svar her, hvor du får 75 forskellige svar (nogle mere rabiate end andre), så tag og kontakt LudomaniLinjen under DanskeSpil og få noget professionel hjælp/rådgivning der. https://danskespil.dk/om/kontakt/ludomanilinjen/ 


jeg tænker bare at det ikke er ludomani eller i hvert ikke "kun" ludomani.. derfor anbefaler jeg kommunen da de har folk der kan tage hånd om hele familien eller i hvert fald se på hele familien og hvad der evt. gør at han har et spille problem...

det er lidt den med at alle ved jeppe drikker... men hvorfor drikker jeppe?

Jeg er til dels enig og du har da også kommet med nogle af de mest fornuftige løsningsforeslag - istedet for at anbefale politianmeldese og RKI (som jo åbenbart skulle kunne afhjælpe det underliggende problem). 

Jeg er ikke selv fagperson, så ved faktisk ikke om Ludomani skyldes underliggende problemer (hvilket jeg dog kunne forestille mig at det gjorde, ligesom så meget andet afhængihed). Jeg mener dog at LudomaniLinjen burde vide noget herom og derfor også kan rådgive udfra deres viden. Da der jo er forskel fra kommune til kommune (og særligt effektiviteten), var dette blot et centralt og situationspassende sted at henvende sig :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Jeg kan se min kommentar om børneopsparingen har fået noget negativ karma. Og vi ved jo alle at det er noget bras Smile

Så lad mig uddybe min pointe lidt.

Det er selvfølgelig en trist situation at stå i både for jer og drengen. Men som en anden også har skrevet må han finde et fritidsjob, så om ikke alle så en del af de mange penge kan betales tilbage. En ting er at snakke med ham om, at det er forkert, men det ser jo ikke rigtig ud til at virke. Derfor kunne en anden tilgang til det måske blive aktuelt.

Det er jo absurd mange penge han har brugt på det, og hvis han ellers er en normal dreng, er han da godt klar over, at det han har lavet ikke er helt godt.

Så for at opsummere en lettere rodet post. En eller anden form for straf kunne måske komme på tale. Om det så er børneopsparingen, en avisrute eller at skovle sne vinter efter vinter så længe han bor hjemme er her underordnet.

Du snakker om straf og tror ærligt at det hjælper? Hvad årstal befinder du dig i? Jeg er hverken ekspert i Ludomani, hvilket du ej heller er. Så stop med at rådgive udfra dine egne snæversynede holdninger og prøv at forholde dig objektivt. Jeg brækker mig over den mentalitet du udviser.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 22:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en omgang! Jeg håber inderligt der kommer styr på det.
Jeg synes, som mange andre også har nævnt at "stoppe" ulykken, altså tage fat i rodens problem og det er den sygdom og afhængighed ludomani er. Det er vigtigt når jeres søn for alvor på den måde bliver konfronteret med det, at det ikke er ham som person i er efter men hans problem (vigtigt at understrege ikke et han har skabt)...

Der findes utallige hjælpende hænder på området, centre og telefon support - jeg synes det kun kan gå for langsomt, få fat i dem.
Med ønske om det bedste for jer. 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)