Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn er ludoman, prioteter? RKI

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Han har en på 50.000

Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
jamen er sagen ikke at sønnen har brugt forældres kort og dermed udgivet sig for dem og spillet for dem, så det kan udbyder da ikke ane?

Sønnen har begået en kriminel handling ved at snyde sig til at spille, men det ændrer ikke ved spiludbydernes ansvar.

Der er mange aspekter i denne kedelige sag, som vil have konsekvens for alle partner, så det vil være fornuftigt at tage en advokat med råd.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

XIII:

Sønnen har begået en kriminel handling ved at snyde sig til at spille, men det ændrer ikke ved spiludbydernes ansvar.

Der er mange aspekter i denne kedelige sag, som vil have konsekvens for alle partner, så det vil være fornuftigt at tage en advokat med råd.



ærligt... der mener jeg ikke at nogen udover familien/sønnen har at betale... det er lidt for nemt at dumme sig og så bare få andre til at betale tilbage... uanset hvad paragrafferne siger....!

svarer lidt til han havde købt mobiler ved mig på hans mors kort, solgt dem på dba og brugt pengene til at spille for... og de så fik pengene igen fra mig... jeg mistede mobilerne, sønnen fik spillet gratis... det er ikke ok...!

Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Altimobiler.dk:
svarer lidt til han havde købt mobiler ved mig på hans mors kort, solgt dem på dba og brugt pengene til at spille for... og de så fik pengene igen fra mig... jeg mistede mobilerne, sønnen fik spillet gratis... det er ikke ok...!

nej, der er en væsentlig forskel. Spiludbyderne har sagt ja tak til særlige skærpede betingelser, ved at ansøge om tilladelse til at udbyde spil. Når de ikke overholder disse særlige betingelser, vil det kun være naturligt at de pålægges deres andel af ansvaret. Med andre ord, burde det være en kalkuleret risiko og det skulle undre mig hvis ikke spiludbyderne har hensat midler til at dække denne type tab.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 6 person

Der er ingen spiludbyder i hele verden der vil tillade at en person under 18 tilmelder sig, det kan du være ganske sikker på.

Hvis "sønnen" i dette tilfælde har brugt forældrenes navn+oplysninger kan spiludbyderen jo ikke gardere sig imod det.

Der er dog visse ting i trådstarters historie som ikke helt stemmer overens.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

XIII:

Altimobiler.dk:
svarer lidt til han havde købt mobiler ved mig på hans mors kort, solgt dem på dba og brugt pengene til at spille for... og de så fik pengene igen fra mig... jeg mistede mobilerne, sønnen fik spillet gratis... det er ikke ok...!

nej, der er en væsentlig forskel. Spiludbyderne har sagt ja tak til særlige skærpede betingelser, ved at ansøge om tilladelse til at udbyde spil. Når de ikke overholder disse særlige betingelser, vil det kun være naturligt at de pålægges deres andel af ansvaret. Med andre ord, burde det være en kalkuleret risiko og det skulle undre mig hvis ikke spiludbyderne har hensat midler til at dække denne type tab.

ikke noget jeg vil diskutere.... for uanset hvad de har sagt ja eller nej til... så vil det aldrig være spil udbydernes problem.. uanset hvad paragrafferne siger...! (overdrivelse fremmer forståelsen-->) at forældrene ikke har styr på hvad deres søn laver kan/bør aldrig være deres problem i min verden!

men lad os ikke forplumre emnet med den debat/diskussion....:)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Luc J.:

Der er ingen spiludbyder i hele verden der vil tillade at en person under 18 tilmelder sig, det kan du være ganske sikker på.

Hvis "sønnen" i dette tilfælde har brugt forældrenes navn+oplysninger kan spiludbyderen jo ikke gardere sig imod det.

Der er dog visse ting i trådstarters historie som ikke helt stemmer overens.

Sorry Luc, mine fede fingre ramte 3 stjerner, og det kan jeg ikke ændre til 5.... :-) 

Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Luc J.:
Hvis "sønnen" i dette tilfælde har brugt forældrenes navn+oplysninger kan spiludbyderen jo ikke gardere sig imod det.

Nu siger loven: anden formidling af sådanne personers deltagelse i spil er ikke tilladt

De må derfor heller ikke tillade at børn spiller i forældrenes navn/konto. De burde derfor sikre sig at det er den rette person der logger ind hver gang. Jeg troede de brugte nem-id til dette, så det undre mig at han i det hele taget har kunne spille.

Identitet kan i øvrigt efterprøves ved udbetaling af gevinster, eller en test-udbetaling til bank på f.eks. 10 kr., da man så kan se kontohaveres navn.

Hvis spiludbyderne ikke har sikret sig ved disse eller andre muligheder må de stå til ansvar. Især når en mindreårig har handlet for så mange penge.

---

I mine øjne burde sønnen stilles til ansvar, så han kan føle konsekvensen af sine handlinger, men forældre og sælger må også påtage sig deres ansvar.

Jeg skal undlade at kommetere yderligere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Sorry Luc, mine fede fingre ramte 3 stjerner, og det kan jeg ikke ændre til 5.... :-) 

Men det har jeg så hjulpen med Wink

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

XIII:

Nu siger loven: anden formidling af sådanne personers deltagelse i spil er ikke tilladt

De må derfor heller ikke tillade at børn spiller i forældrenes navn/konto. De burde derfor sikre sig at det er den rette person der logger ind hver gang. Jeg troede de brugte nem-id til dette, så det undre mig at han i det hele taget har kunne spille.

Identitet kan i øvrigt efterprøves ved udbetaling af gevinster, eller en test-udbetaling til bank på f.eks. 10 kr., da man så kan se kontohaveres navn.

Hvis spiludbyderne ikke har sikret sig ved disse eller andre muligheder må de stå til ansvar. Især når en mindreårig har handlet for så mange penge

Du har ganske ret i at unge under 18 ikke må spille. Ud fra spiludbyderens synspunkt er det heller ikke sønnen der har spillet - men forældrene. Hvis forældrene så ikke har spillet (som i dette tilfælde) så skal de lave en anmeldelse på identitetmisbrug, og derved inkriminere deres søn. Og det er jo der dilemaet ligger for forældrene - vil du melde din søn til politiet for at komme ud af situationen med misbrugt identitet og kreditkort.

For hvis der ligger en anklage om misbrug, og bevis for at det er en under 18 der har spillet, så vil spilselskabet nok refundere pengene, og lave et civilt søgsmål mod drengen.

Min personlige anbefaling er: Glem de penge der er tabt - I vil få for mange personlige/familiære omkostninger ved den kamp (vil du have 70.000 tilbage, og bringe din søn endnu længere ud og skide?). Meld derimod drengen for bedrageri til politiet, og på den måde få støtte fra de sociale myndigheder.

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)