Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn er ludoman, prioteter? RKI

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet problem er, at rigtig mange online casioner og mere der ikke har dansk licens, tillader danskere at oprette sig, uden nem id og du kan oprette en masse falske kontoer uden problemer. Så det skal i være opmærksom på. En af mine bedste venner har selv problemer med at spille, så kender en del til det.

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak. 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 18:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt det lyder rigtig hårdt - men i bund grund skal i politianmelde jeres søn. Han er under den kriminelle lavalder, så han kommer ikke i fængsel for bedrageri, og hans fremtid vil ikke blive ødelagt pga. plet på straffe attesten. Tilgengæld får han kontakt med de sociale myndigheder som kan assistere med hjælp mod ludomani, evt. psykolog hjælp etc.

Jeg kan kun forstille mig hvor svært, det må være at politianmelde sin egen søn - men jeg frygter, at jeres søn er så langt ude, at I ikke selv kan redde ham ud af suppedasen :(

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tommy,

Jeg har rimelig god indsigt i spillebranchen og det undrer mig meget at det har været muligt at indbetale så mange penge gentagende gange for din søn.

Når der indbetales med kreditkort for første gang skal du igennem en helvedes masse godkendelser før du kan betale så høje beløb. Det involverer blandt andet en kopi af betalingskortet der benyttes (det har han i disse tilfælde fået fat på), derudover en kopi af ID, pas eller kørekort, samt kopi af en regning der er max 3 mdr. gammel. Ved siden af dette er der som regel også telefon-verifikation + underskrivelse af attest til at der må trækkes penge på kortet.

Hvis alt dette har været overholdt gør spilsiderne ikke noget forkert. De skal derfor ikke bebrejdes. Der er mange mennesker der taber penge hos dem for bagefter at sige "det var ikke mig, giv mig mine penge igen" - Så jeg kan love dig for at de har deres procedurer på plads.

Det er jeres ansvar at passe på jeres kreditkort så det ikke kan misbruges. Der kan dog gøres indsigelser i banken.

Problemet for spilsiderne er at pengene sikkert er tabt i f.eks. Poker - ved poker tabes pengene til 3. mand. Det vil sige at får I først pengene tilbage af banken, så står bl.a. Unibet  med et stort tab fordi de skal dække pengene der er blevet tabt.

Jeres første prioritet er at få jeres penge tilbage. (Selvfølgelig skal der også tages hånd omkring jeres søns spilleproblem men som jeg kan se er det vist også vigtigt for Jer lige nu at få styr på det finansielle). Spørgsmålet er så om det vil være muligt.

Jeg formoder I har gjort indsigelser for alle de indbetalinger der har været foretaget sådan at I kan få dækket hele beløbet på de 70,000? Tag en snak med banken for at høre hvad der kan øge jeres chancer. Det kan være at der skal foretages en politianmeldelse som bevisførelse af at det ikke har været jer. Jeres søn er så heldigvis under den kriminelle lavalder.

En indsigelse foregår på den måde at jeres bank rækker henvendelse til det firma der har godkendt overførslerne. De rækker derefter henvendelse til f.eks. Unibet og hører om det nu kan være rigtigt at disse overførsler ikke er foretaget af "Tommy XXXXXX" - I dette tilfælde vil Unibet så fremvise dokumentation for at de har efterspurgt kopi af kreditkort+pas/kørekort+'utilitybill+underskrift af kortindehaver. Hvis din Søn har forfalsket alt dette, så kan det være uheldigt at jeres insigelse afvises og sagen skal køres mod Jeres søn istedet - hvilket i selvfølgelig ikke har tænkt jer.

Det er i bund og grund en rigtig uheldig situation I er landet i. Ludomani er en sygdom, en sygdom der lader til også at have givet ham en depression samtidigt med. :( Jeg tror den bedste løsning vil være professionel hjælp i form af f.eks. psykolog. Ludomani er ganske seriøs sag som hurtigt kan ødelægge en hel familie.

Jeg ønsker jer alt det bedste og held og lykke med hele sagen. 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luc. :) tak for svaret

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

andre

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ud fra, at en eventuel børneopsparing ikke er aktuel mere.

Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kunne være du skulle tage en snak med spiludbyderne igen, da lov om spil foreskriver at:

§ 34. Modtagelse af indsatser til spil fra personer under 18 år og anden formidling af sådanne personers deltagelse i spil er ikke tilladt 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132755 

---

Du kunne jo tilbyde spiludbyderne en politianmeldelse for salg af væddemål til en mindreårig, som kan have konsekvens for deres tilladelse til at udbyde spil i danmark.

Hvis du tager kontakt til en advokat, burde du have en god mulighed for at få nogle af pengene igen. Det vil dog have en konsekvens for din søn, men den burde være begrænset, da han er mindreårig. Måske en udredning hos myndighederne kan bidrage til at din søn får stoppet hans misbrug.

Det gavner dog ikke din sag, at du har handlet passivt i forbindelse af din søns misbrug af jeres betalingskort m.m., men en advokat kan hjælpe dig med hvordan i tackler situationen bedst.

---

Ludomani er en sygdom, der kræver behandling. Den går ikke væk af sig selv. Det er dit ansvar at din søn kommer i behandling, også selv om det kræver en politianmeldelse af din søn, hans misbrug og tyverier.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

XIII:
§ 34. Modtagelse af indsatser til spil fra personer under 18 år og anden formidling af sådanne personers deltagelse i spil er ikke tilladt 
jamen er sagen ikke at sønnen har brugt forældres kort og dermed udgivet sig for dem og spillet for dem, så det kan udbyder da ikke ane?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej mrxxehj

først vil jeg lige sige at det er lidt svært at sidde her med firmalogin og det hele... så hvis nogen mener jeg tager fejl så er det helt ok.... dette er bare min mening ud fra hvad jeg læser... og der er måske meget mere i det end der står her... så bær over med mig!

først så synes jeg ikke det virker som om i straffer ham.... det virker lidt som om i prøver og så laver han tudefjæs og i får ondt af ham og så er det hele glemt og det han havde gjort forkert... det var ikke ok men glemt og han kan leve videre som om intet var hændt... lad ham mærke at det er forkert... jeg havde droppet konfirmationen og sagt sådan er livet (nok med en lidt længere snak). jeg prøvede selv i mine unge dage at se en uges druk med vennerne forsvinde ud i glemselen fordi 0059 var skide sjovt... indtil min mor og far fik telefon regningen:)

samtidig forstår jeg heller ikke at hans søskende skal være en del af det... for mig skal de helt blandes udenom og ej heller blande sig.... de kan jo ikke undgå at vide der er noget galt men for mig virker det forkert at de er med til at straffe ham... de vil helt sikkert bare det bedste for familien men det er bare ikke deres opgave...

samtidig vil jeg mene at nu skal han ud og gå med aviser så han kan betale tilbage.... og det er bare igang med at finde den avisrute eller det job hurtigst muligt... for mærker han ikke konsekvensen af at han har lavet noget skidt... jamen så fortsætter det bare....

udover det så synes jeg også det er forkert i overhovedet har ladet en i så ung en alder spille med jeres billigelse og hjælp.... det er han bare for ung til...

det er nemt at være bagklog... men i skal virkeligt sætte ind NU... for indtil videre har han bare brugt løs af jeres penge... næste træk er lige pludseligt at sælge iphones på dba og spille pengene op... tro mig... det er set mange gange før at det er en hurtig og nem måde at skaffe penge til spil den vej...

jeg køber ikke rigtigt den med ludoman eller depression... jeg tror der er noget der stikker dybere... han er måske ensom, keder sig, har ingen venner og hvad ved jeg... derfor tror jeg også at snakke med kommunen og finde nogen den vej igennem han kan snakke med om hans problemer vil være en god ting at gå igang med.

hvad i konkret skal gøre ved jeg ikke... men i kolding hvor jeg kommer fra er der er tilbud til unge hvor de kan komme og snakke om problemerne med nogen der har hørt den samme historie 20 gange før og ved hvad man kan gøre.... prøv at undersøge om der nogen sådanne tilbud til unge i jeres kommune... for jeg tror ikke på at den her kan klares med en lille snak og så er alt fryd og gammen igen... for det er virkeligt mange penge han har brændt af indtil nu... og så lige på spil.

men husk på det her er hvad jeg tror ud fra hvad du selv skriver... der er sikkert meget mere i historie end du lige kan grifle ned og fair nok hvis jeg rammer ved siden af...

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)