Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn er ludoman, prioteter? RKI

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Ja, som overskriften siger er min søn ludoman. Han er kun 13 år gammel. Normalt spillede han kun max 30 kr hver weekend, i en kiosk hvor jeg valgte at oddse for ham. Men en dag, jeg er på forretningsrejse, så jeg tjekker ikke min netbank, finder jeg så da jeg kommer hjem ud af der var trukket 5.000 kr fra min kones kort. Det var på danske spil - han havde engang oprettet en konto i vores navn, inden der kom nem id. Og det skal siges jeg har KUN været derinde 1 gang før, for at slå deres mails fra. Så jeg havde slet ikke tænkt over det, men han har luret koden på min kones kort, hvilket vi synes var det værste. Vi blev virkelig sure på ham.  Vi kigger selvfølgelig på vores mobilbank hver dag, og vi var skam rigtig glade, han havde betalt os tilbage, vi var taget i sommerhus alt vel, de første dage går fint. Der er trukket 6.000 kr fra Skrill Moneybooker, min søn havde igen misbrugt kortet, i starten sagde han det bare var til trendsales - i og med vi fik 2.800 tilbage derfra.. Vi har ikke fortalt vores datter eller søn om det der er sket i og med det ikke har noget med dem at gøre. Indtil videre er der kun trukket fra min kones konto og regnskabet er i nul. Vi har over længere tid holdt øje med ham og sagt at han ikke skulle spille. Der bliver trukket lidt penge fra Neteller endnu en Moneybooker - vi spurgte min søn hvad det var, han sagde bare at det var noget så han kunne få en bonus,  ved at henvise venner. Og vi havde fået alle penge tilbage + lidt mere.
Det troede vi og vi aftalte med vores søn der ikke kom mere. Men hov hov. Pludselig bliver vores telefoner lukket, pga overforbrug, min søn havde brugt appen paii til at lave køb og annullere dem igen vi zerved - så det var derfor vi havde få rigtig mange penge igen. Vi opdager det ved at vores telefoner bliver lukket. Jeg går ind på min selvbetjennig, hvor jeg kan se der er blevet brugt 15.000 i appen paii, jeg ringer selvfølgelig dagen efter til 3 og spørger om de kan åbne vores elefoner- de kræver en ekstra indbetaling jeg selvfølgelig indviller. Samme tid er der blevet trukket 7.500 kr fra tipico. MIn søn erkender at det var ham. Og at han havde gemt kortet så han kunne bruge det igen.  Han bliver ved med at sige han ikke har ludomani,  på daværende tidspunkt skylder han os 6-7000kr. Vi giver ham ikke stuearrest, men han skal oplyse os om, hvor han er og hvad han laver og det eneste elektroniske han havde adgang til var tv'et. Desværre begyndte han at falde ud af det fælleskab, hvor han eller var bindeleddet - det gjorde os ondt at se vores søn, der ikke længere følte sig social. Så det droppede vi, og han fik sin telefon tilbage - han brugte den ikke han brugte ikke noget - han  var en ulykkelig dreng, som kom ked af det hjem efter skole. Han ville ikke snakke med os. Han sagde en ting, han ville ikke miste hans bror.  Min anden søn havde sagt at han ville cutte forbindelsen, hvis ikke at han stoppede med at malke familien og ødelægge den mere. 

Der bliver trukket 20.000 kr fra Danske Spil, min søn siger bare at det er gammelt og at der kommer 28.000kr igen ( Han digtede det, så vi ikke skulle blive sure der kom 8 tusinde tilbage). Vi bliver sure og prøver at forklare ham, at vi nok godt kan overleve uden dem og han ikke skal prøve at vinde dem tilbage igen, vi er enormt skuffede over ham på daværende tidspunkt. Vi har naturligvis snakket om at klippe kortet og alt det der. Vi tager afsted til Tjekkiet en fredag, om aftenen er der trukket 350kr, vi bliver enige om at spærre kort, når vi kommer hjem. En dag er gået, vi har en super tur osv, vi kan mærke vi har en ulykkelig søn. Han føler sig udenfor, i og med han er den yngeste og de andre ignorere ham, fordi han godt kan lide at stille spørgsmål. Endnu en dag er gået, igen en dag. Det er nu tirsdag, min bankrådgiver ringer og har lagt en telefonsvarer "Jeg tror der er noget galt med XXXXXX kort, og om det var os der havde lavet betalingerne.(I alt 22.000) Vi nægter og får spærret kortet, og få sendt indsigelsespapirer hjem. Vi snakker også med Danske Spil, som siger vi skal gøre indsigelse til banken i og med det ikke er os, vi er meget sure på vores søn i og med vi har en idé om at det er ham. Han nægter, men da vi kommer hjem, giver hans bror ham 1 chance, til at fortælle at det var ham, og at han ikke kunne klare mere, hvis der kom mere end det, der var her og nu. Han erkendte, men sagde han havde spillet fordi at alt var trist og det var kun det der kunne gøre ham glad og han følte sig udenfor og at der var nogle af dem der prøvede at bestemme over ham. Vi blev jo nød til at fortælle grunden til, at vi kunne tro det var min yngste søn, og forklarede dem det der var sket tidligere. De begyndte at snakke om behandling, mens min søn græd på toilettet af den restaurant vi sad på, fordi vi beskyldte ham for noget han ikke havde gjordt. (Han erkendte dog, som skrevet tidligere.) Vi kommer hjem, samlet er der spillet for 40.000 i maj måned på Danske Spil.  Samlet underskud på DanskeSpil 25.000 for maj. 

Ja, så tror man det er slut, min kone har fået nyt kort - og jeg har lige aktiveret det. Vi er begyndt/har gemt vores kreditkort for vores søn, men pludselig en mandag, efter pinseferien, bliver jeg kontaktet af Bedrageriafdelingen i Jyske Bank, Der er blevet trukket 13.000kr fra Mit kort min kone er blevet trukket 16.000 og så er jeg blevet trukket på mit SAS EURObonus mastercard 9.000 af FIRST CLEAR UK** (Unibet) Min kone kommer hjem først og jeg har snakket med hende hun skælder så XXXX ud og snakker om tingene, han indrømmer, at han er ludoman og han ville vinde alle de tabte penge tilbage og vinde nogle penge til kræftbehandling af min brors kone. Han viste også, hvordan han havde givet penge til Kræftens Bekæmpelse. Han prøvede at sige at han var syg, han kunne ikke mere, han ville væk. Vores syn på sagen var pludselig ændret. Vi gik og sagde det var bedrageri, og han kunne komme i fængsel. Vi prøvede at sige, hvor meget vi elskede ham og det ikke var iorden og vi nok skulle overleve, han var mere værd end de penge, det vigtigste var jeg havde det godt. Ja, som i kan se her er det et minus på 70.000 kr samlet.

Vi kontaktede Unibet pr. telefon. Vi snakkede og prøvede at få dem til at forstå situationen, men de mente det var vores ansvar at have styr på vores børn! Hvordan kan det være vores ansvar i og med at han har taget vores punge og gloet vores dankort igennem, og det ikke er os der har spillet. Også når deres politik siger, at børn ikke skal spille. De lovede de ville sende nogle papirer med hjælp til behandling og klagemuligheder gennem Unibet, men vi intet modtaget har. Vi kan ikke ringe og snakke med spilmyndigheden - så længe vi ikke har modtaget noget for Unibet. 

Vi står med et minus på 73.000.

Vi har inden det med UNibet bestilt 2 ugers ferie til Italien. Første uge 5.568kr anden uge 9.000 kr 

+ Jeg har fået en tandlægeregning på 17.000kr 

Samlet set har vi efter det: 417 kr at bruge resten af Juli og vi skal have mad og andre ting på ferien.

VI ER REGISTRERET I ROFUS (SÅ MAN IKKE KAN SPILLE ONLINE LÆNGERE.) 

PROBLEM: 
Vi kan ikke betale vores regning på 17.000kr, skal vi lade os gå i RKI ? 

Priotering i fremtiden: 

Min søn skal i 8. klasse og skal dermed også konfirmeres, skal vi droppe festen, så vi tager hensyn til økonomien?

 

Skal vi sælge vores hus pga. vores søn har spillet vores penge op og misbrugt vores oplysninger`?

 
 Håber i vil læse og give mig svar på hvd jeg kan gøre for at skaffe penge tilbage eller til mad? 

//Tommy 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

+ Vi har ikke nogen opsparing og vi ønsker ikke og tage lån og betale renter for at tage et lån. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hold da op...

I stedet for at tænke på at skaffe penge, så syntes jeg at i bør tage fat i det primære problem, jeres søn.

Penge til juli måned må i kunne finde et eller andet sted, sælg jeres tv, sælg jeres computer, spørg om en hjælpene hånd hos jeres forældre etc.

Har i taget en lang og grundig snak med jeres søn, hvor i selvfølgelig forklarer ham problematikken i det han har gjort så han forstår det, men derudover også spørger jeres søn om der er noget han forsøger at sige? Den slags handlinger kan ofte godt være et tegn på at der er noget helt andet galt, f.eks at han ikke føler at han får nok opmærksomhed fra jer...

Har jeres søn en psygisk lidelse? Jeg har meget svært ved at forstå hvordan en 13 årig kan kaste sådan rundt med så store beløb som var det Matador-penge...

Men problemet er ikke kun jeres søn, problemet er også at i ikke har grebet ind noget før og fået jer nogle nye dankort, det kan jeg så heller ikke forstå... Så uden at kende jer kunne jeg godt tro at det er noget han har gjort i ren desperation for at få jeres opmærksomhed..

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej OP

Først og fremmest så gør det mig ondt at høre at tingene er gået så galt, det må være hårdt på flere måder. Jeg vil anbefale dig, også at oprette tråden på pokernet.dk der plejer at være rigtig god hjælp og vejledning at hente i sådanne situationer, og der er folk der er rigtig godt inde i regler og jura omkring spil. Hvis du ikke har bruger og ikke kan overskue det vil jeg meget gerne oprette tråden for dig og så sende dig link

DBH Lasse

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vores syn, har ikke nogen form for psykisk lidelse. Vi har grebet mere ind end der står. Grunden til jeg gerne vil skaffe de penge er det ikke skal går ud over de andre børn. Min søn klarer sig mere end fint i skolen og er kommet tilbage. Nej, vi nasser ikke penge af vores forældre. Det er vores problem. Men nej, han mangler ikke opmærksomhed og det har vi fokus på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

aldrig RKI for hverken 17.000 eller 73.000 - tag lån i banken - forklar problemet

spær alle kort og hold mobiler på jer. Mange vil undre sig over han kan få kode til flere forskellige kort, men spær alle i ha og start forfra og se til han INTET kan få

I kan ikke bruge det at han er under 18 til ret meget hvis I har behandlet kort og kort oplysinger sådan at han kunne få fat op dem  - slet ikke når det først er sket bare EN gang - så jeg tror det handler om at få prop i her og nu over for fremtidigt misbrug

Derudover ja så til psykolog og få hjælp til ham så han ikke begynder på anden kriminalitet for at få penge til sin ludomani

held og lykke med det  - bare skaf de penge her og glæd jer over det ikke er 1/5 mio trods alt. Sælg ting - få banken med ind over - drop hvad I kan af rejser - men ikke RKI - det fjerner ingen gæld

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, har sendt en pb. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dig og dine kone spæret i det som hedder Rufus. Så kan i ikke oprette spillekontoer fra udbydere der er i Danmark ( Dem alle). Det forhindre en hel del.

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal understreges at det er svært at få hjælp for ludomani når man er 13 år gammel ;) 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi gjordt, som skrevet i artiklen. 

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)