Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik nægter at tage imod mine penge?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 00:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ Per, det kan du måske godt ha' ret i. Jeg lod mig blot inspirere af SteffanMax' kommentar om 50 ører - og røg lidt ned af memory lane Smile Håber, det går alligevel Smile

Ha' en fortsat god aften

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 01:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Per Krabbe, scanboat.com:

Anette Nygaard:
Men en lille historie om 50 ører:
Forstår ikke lige hvorfor den skal fortælles. Den har intet med "firma politik" at gøre - den fortæller blot om dårlig service. Så beklager - er ikke relevant i sammenhæng med det oprindelige indlæg.

kan ikke helt forstå hvordan du ikke kan se at pointen i det Anette skriver. 

hun siger blot at butikkerne kan risiker at miste kunder ved ikke at tage i mod vores danske krune vare fordi butikken synes det er lidt besværligt.

Jeg synes personlig det burde være ulovligt ikke at tage i mod den valuta vi har i vores land om det er en 50øre eller en 1000kr. 

det kan ikke passe at en 1000kr kun han bruges som værdipapir som man kan indløses i banken!!!!

så skal vi bare fjerne den synes jeg. Jeg ville da gå helt amok hvis jeg går hen i en hæveautomat og hæver min lån også kan jeg ikke bruge den. 

det skulle ikke være tilladt. god aften :-) 

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Christian Emil Larsen:
hun siger blot at butikkerne kan risiker at miste kunder ved ikke at tage i mod vores danske krune vare fordi butikken synes det er lidt besværligt.
Det her var en medarbejder der udøvede dårlig kundeservice.


Det tråden går på er  - virksomheder der fravælger at modtage rede penge.

Hvis en virksomhed afviser at tage imod små eller store penge - så ligger der en vurdering til grund - "for / imod" og så vælger man ud fra det. Og vælger man ikke at tage i mod - så har man vurderet at det har mere betydning for virksomheden - medarbejderne - økonomien etc etc end det at nogen vil fravælge dem. Det har jeg fuld tillid til. Alt andet ville være arrogant og det er jeg med sikkerhed - sikker på - at det er fx Shell ikke.

(Næsten også selv om det er en stor bank der lukker for udlevering / modtagelse af rede penge i filialer i randkommuner - )

PS Til Mikkel og trådstarter vil jeg foreslå at de slår sig på E bilen - der slipper de for besøg på tankstationen - se flg tyske reklame indslag for Golf E - den er sød -
">

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror de som bliver fornærmede over at virksomheder der anser det for risiko eller omk at tage mod rede penge står overfor en overraskelse

Inden for 15 år bliver det snarere reglen end undtagelsen, at kontanter udgår.

Det overtages af andre betalings former, mobil, kort og givet noget vi ikke kender idag

Jeg har 100% forståelse for, at benzin stationer f.eks. vil har kort eller betaling i cash inden tankning. Desværre er tiden sådan, at for mange udnytter den tillid det andet er udtryk for - desværre - desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffanMax:
Nu er jeg igang med at gøre en fjer til 10 høns, med lad fred være med det.

Min lokale shell, nægter at tage imod alt over 499kr, dvs sedler. Det er ikke kun mig, men normal procedure.


Må de godt det? det er herre irreterende at man komme ind for at købe og bliver afvist halvdelen af gangene

Er der nogen speciel grund til at du ikke har et Kreditkort ?. For hvis du har et er det her indlæg jo temmelig overflødig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Det er faktisk ulovligt at nægte at tage imod penge, om man kommer med 1000.kr i 50 øre SKAL butikker tage i mod dem. Alle danske og færøske pengesedler.

Det kan godt være nogen mener loven er forældet og skal laves om, men det er den ikke endnu.

Dansk møntlov: man er forpligtet til at modtage mønter udgivet af Nationalbanken/Den Kongelige Mønt som betalingsmiddel, hvis pålydende er 50 øre og derover ( undtagen halvkronen 1924-1940 og alle prøvemønter.)

Så jeg håber du kan bruge mit svar.

Mv. Nina

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)