Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik nægter at tage imod mine penge?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 08:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne shell køre med systemet "SafePay", det er præcis pga røverier de ikke tager imod "store sedler".

Men da de både har safepay, kan jeg kun se logikken i, at de vil berygtes som en "butik med en lav kassebeholdning" 

Derefter, er jeg faktisk ligeglad med hvorda de tænker højre eller venstre, problemet ligger i at min tusind eller femhundrede kronseddel pludselig mister værdi fordi den ikke kan bruges.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 08:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

fandt lige

Betalingsmodtagers pligt til at modtage kontant betaling

§ 10. Betalingsmodtager er forpligtet til at modtage kontant betaling, hvis betalingsmodtageren modtager betalingsmidler, der er omfattet af denne lov. Bestemmelsen i 1. pkt. gælder ikke ved fjernsalg eller ved betalingstransaktioner i ubemandede selvbetjeningsmiljøer.

Stk. 2. Forpligtelsen til at modtage kontant betaling efter stk. 1 gælder ikke for forhandlere af genstande og auktionsholdere, når der er tale om kontantbetalinger på 100.000 kr. eller derover og betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvis en tankstation ikke lader mig tanke først, og gå ind og betale bagefter - så finder jeg et andet sted at tanke. Den måde at mistænkeliggøre sine kunder på bryder jeg mig ikke om - det kan godt være de har stort svind i deres forretning, men i det øjeblik de gør det til kundens problem mister de endnu mere ... f.eks. mig som kunde, og forhåbentligt også mange andre!

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 09:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel

Jeg har det på samme måde.

Som i mange andre tilfælde vælger man en løsning, der chikanerer alle dem der opfører sig anstændigt - i stedet for at fokusere på dem som er problemet.

Kan jeg på nogen måde undgå det får de ikke min omsætning.

Mvh

Niels Anker Johnsen

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er simpelthen imponerende...

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 16:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene.. som sagt kom vi ikke længere, udover folks meninger.

Men hvis jeg en dag åbner en butik i gågaden, tager jeg ikke imod 50 øre. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

@Mikkel ...

Så indførelse af pinkoder gjorde også at du afskaffede Dankortet? Vi lever i et samfund vi er en del af - og hvis alle holdt sig til de regler der er stukket ud kunne meget være anderledes. Men sådan er det så desværre ikke. Jeg synes det virker lidt "tøsefornærmet" at reagere på den måde.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hold da ferie mange her går i små sko..

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 17:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SteffanMax:
Men hvis jeg en dag åbner en butik i gågaden, tager jeg ikke imod 50 øre. 

Kan ikke helt finde ud af om du er ironisk Smile Det håber jeg Smile

Men en lille historie om 50 ører:

For mange herrens år siden, da jeg gik i byen i Jomfru Ane Gade i Aalborg, skete det en aften/nat at jeg ville købe en øl for mine sidste penge, inden det var tid til at trille hjem. Jeg husker det som om at det var på Hr. Nielsen, men det kan sagtens være at jeg husker forkert Smile Jeg bestiller min øl og lægger jeg mine småpenge på disken - 25 kr. tror jeg den kostede.

"Hvad vil du", siger han.

"Jeg vil gerne købe en øl", gentager jeg.

"Det kan du godt glemme", siger han i en, som jeg husker det, meget nedladende tone. "Dem ta'r jeg ikke imod".

Det skal siges, at der ikke kun var 50 ører. Der var også 5'ere, 2 kroner og 1 kroner. Men altså kun småpenge - ingen sedler. 

Jeg har givetvis set rimelig målløs ud, men han så bare forbi mig og henvendte sig til næste kunde og jeg måtte gå med uforrettet sag. 

Jeg har aldrig siden sat mine ben på Hr. Nielsen. Og når jeg de efterfølgende år så bartenderen på andre barer/pubs i byen (han skiftede åbenbart job), gik jeg igen. Han var rimelig nem at huske - han havde et meget karakteristisk overskæg. Eller måske gik jeg ikke altid igen, men jeg gik altid hen til en anden bartender Big Smile

Jeg kan godt forstå, at du stejler over at Shell ikke vil modtage dine store sedler. Hvis de synes den er for stor, kan de vel bare putte den ned i deres boks eller hvor de nu gør af dem. Men hvis du ikke har noget alternativt sted at handle er løsningen vel, selv om det er træls, at have mindre sedler med når du skal på Shell. Eller at handle ind på forhånd et andet sted. 

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 23:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anette Nygaard:
Men en lille historie om 50 ører:
Forstår ikke lige hvorfor den skal fortælles. Den har intet med "firma politik" at gøre - den fortæller blot om dårlig service. Så beklager - er ikke relevant i sammenhæng med det oprindelige indlæg.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)