Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS spørgsmål (og fradrag/fragt)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg skal til at importere mine første varer udenfor EU , men jeg er kommet lidt i tvivl hvad ang MOMS, da jeg har læst lidt af hvert fra forskellige steder... Håber der er nogen der kan forklar det lidt bedre....

((Jeg har CVR nummer og er Importørregistreret) 

1) Jeg modtager ordren , ordner det med TOLD, men hvad så efterfølgende....? 

a) BETALE importmoms som er 25% af fakturaværdien (samme tal på købsmoms og salgsmoms)?

b) når jeg sælger varen videre (btb eller btc), så er det MIN PRIS + 25 % moms ?

DVS skal jeg betale Dobbelt moms? Både når varene kommer og når jeg sælger varen? Eller skal der KUN betales moms når varene eller solgt?

Eller er det mig der har læst noget helt forkert?

Spørgsmål nummer 2 :

Fragtudgifterne fra udlandet til DK - Er det noget man kan trække fra?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du importregistreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Luke-Dk:

a) BETALE importmoms som er 25% af fakturaværdien (samme tal på købsmoms og salgsmoms)?

b) når jeg sælger varen videre (btb eller btc), så er det MIN PRIS + 25 % moms ?

DVS skal jeg betale Dobbelt moms? Både når varene kommer og når jeg sælger varen? Eller skal der KUN betales moms når varene eller solgt?

Eller er det mig der har læst noget helt forkert?

For det første er købsmoms - i dette tilfælde importmoms jo en moms du betaler ved købet og får igen når du indberetter moms. Som momsregistreret koster købs moms dig således ikke noget

I tilfældet importmoms betaler du ikke men du bogfører og angiver importmoms 25% af værdi inkl fragt under salgsmoms og samme beløb under købsmoms og derved koster det dig intet. Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

Salgsmoms er så heller ikke noget DU i virkeligheden betaler, det er et beløb du opkræver og opbevarer for den du sælger til. Er din kunde momsregistreret koster det heller ikke ham noget, for han trækker den fra

Moms, hverken købs eller salgs - er ikke en del af dit driftsregnskab og ikke med i dit overskud

Luke-Dk:

Spørgsmål nummer 2 :

Fragtudgifterne fra udlandet til DK - Er det noget man kan trække fra?

Ja alle udgifter som er nødvendige for din indtjeninger er som udgangspunkt en udgift. Jeg tror du lige skal læse lidt helt basalt om moms og skat her for at forstå lidt bedre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html  så tror jeg du vil være bedre rustet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hjælpen, det hjalp en del faktisk med din artikel (link)

Dvs, sådan som jeg har forstået det, så skal jeg ikke betale noget (ligge ud) for importmoms - og det eneste moms jeg skal betale/afregne med staten, er den som jeg får EFTER jeg har solgt varen...?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jep og den moms er det jo din kunde der betaler - den indgår ikke i dit driftsregnskab, kun i status. Din indtægt (og dine udgifter) er altid beløbet uden moms jo

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)