Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at sælge mad videre fra fastfood butik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen jeg har et spørgesmål, er det lovligt at sælge sunset's eller nogle af de andre fastfoods mad videre ? 
Altså sådan her

Kunden bestiller hos mig
Jeg tager ud til sunset og køber maden  
Jeg bringer maden ud til kunden

Mvh :) 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må du godt, bare så længe du overholder krav fra Fødevarestyrelsen med fx at varm mad skal opbevares i varmekasser mv.

Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg må godt købe en burger på burgerking og sælge den videre til en kunde, jeg har self varme boks osv så manden ikke bliver kold :) 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke kun varmekasser, du skal også søge om at blive godkendt til at transportere fødevare og der er hygiejne krav du skal leve op til og meget mere.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil tilføje der er helt kart et marked for det du vil lave i de store byer og du vil også kunne tjene på det, så giv ikke op. Prøv at google fødevarekrav eller andre ting og sætte dig ind i det, for det er en god ide du har :)

Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have, ja jeg syntes også selv det er en god ide ! :) 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du herinde søger "Udbringning af fastfood", så vil du se at samme ide har været oppe og vende en del gange her på Amino. Så måske du kunne læse de tråde igennem og se om der er noget du kan lære eller få svar på fremtidige spørgsmål.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

som tidligere nævnt i tråden, skal du registreres som fødevarevirksomhed. Da du er mellemmanden og også er den, som henter og bringer fødevaren skal du også have egenkontrolprogram. Jeg tror udfordringen vil ligge i, hvorvidt FVST så vil kræve at der kommer mærkning på den mad du bringer ud, da du jo markedsfører fødevaren og køber hos en anden virksomhed. Jeg synes det er en god ide. Det er dog også en lidt grå zone mht til nogle lovkrav. 

Held og lykke med projektet.

mvh Kristina

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo også en ide at du får nogle aftaler med de firmaet som du vil køre ud for. Fordi du kan jo ikke bruge din tid til at stå 20 min og vente på maden. Du skal kunne gå lige ind og afhente og køre igen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan supplere med at Just-Eat tidligere har bragt ud for Burger King i København. Jeg ved ikke om de stadig gør, men de bringer i hvert tilfælde ud for MAX samt andre i samme boldgade. Er der nogen væsentlig forskel i det du vil tilbyde?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)