Hvis du vil have din side frem under "Weber" skal du jo have et eller andet content hvor "Weber" indgår. Dette kan du umiddelbart ikke lige skjule. Meta-titles samt descriptions har ingen indflydelse på din ranking i Google :-)
Som Jakob skriver det, så skal ordet "Weber" indgå i din hjemmeside.
Der findes en del forskellige blackhat SEO som kan bruges i dette tilfælde, jeg ville dog ikke gøre det hvis jeg var dig, da du hurtigt risikerer at google straffer dig i stedet.
Du kan dog altid bruger adwords hvis det er.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Du kan placere dem i meta-tags, og så gøre disse søgbare. Alternativt kan du oprette en ny produktegenskab og sætte den til at være søgbar men ikke synlig i frontend. Så vil ingen kunne se den men den vil blive medtaget i søgeresultaterne.
Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskaber -> Tilføj ny egenskab
Giv den et navn, lad resten af valgene være som de er. Sæt "Anvend i kviksøgning" til "Ja". Lad "Synlig på produktsider i frontend" forblive "Nej".
Gå til Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskabssæt. Vælg det egenskabssæt som denne egenskab skal på. Drag 'n drop den fra højre kolonne til e.g. lige under short_description. Klik på "Gem sæt".
På tilbage til varekortet og indtast de søgeord du måtte ønske. Blot adskilt af mellemrum.
Hvis en kunde f.eks søger på "Weber", ville no-name-grillen dukke op i resultaterne... (Dog uden Weber er nævnt i produktinformation ;)
Kan du ikke bruge synonym for søgeord? Se /katalog/søgeord/ Husk at reindeksere efterfølgende.
Jeg har fx selv et søgeord med cykelhjælm med synonym cykelhjelm. Det fungerer fint.
Faktisk er der en skjult guldgruppe her da du kan lede efter kunders søgninger der er resultatløse (ikke mindst stavefejl) og opstille synonymer du har i shoppen.
Hvis du har oprettet dine varer som grupperede (hovedproduktet) og simple produkter (varianterne), kan du under Beskrivelse på dine simple produkter, skrive de søgeord du gerne vil have at varen skal være søgbar på.
Vi bruger f.eks. altid leverandørens varenummer samt søgeord der ikke lige kan bruges i selve varebeskrivelsen på hovedproduktet - som f.eks. Weber på en no-name grill.