Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt ejet eller IVS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Løvgreen Byggeteknik Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino folks.

Jeg starter ud på mandag med en bygge virksomhed.

Har flere udd. Fra byggebranchen samt et tidligere firma og gode kontakter.

Det er en lidt hurtig beslutning jeg har taget. Egentlig har jeg arbejdet på det længe, havde blot ikke regnet med nu.

Jeg starter på freelanche basis nu ( muligheden bød sig) 

Og senere et regulært byggefirma med ansatte.

Spørgsmålet er nu, jeg skal helt sikkert have et ApS, og ha sparet op til dette.

Men gær jeg klogest det igennem Ivs, tænker jeg. Eller er et personligt det nemmeste nu og her.

Som i kan regne ud, mangler registreringen af virksomheden. Og ved faktisk ikke Havd reglerne siger mht. At jeg så allerede starter ud på mandag.

God aften derude alle sammen og på forhånd tak 

Mvh Marco 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vælge IVS men derimod vil det ikke være klogt at indgå forpligtelser på et IVS før det er registreret da   du vil kunne hænge på alt hvis noget går galt inden registrering- ligesom moms reg kan give spørgsmål og du har ikke erhvervskonto klar og og og   hold the horse

Læs omhyggeligt her om IVS så du har overblik, men trods omk i IVS ville jeg vælge det til byggevirksomhed med risiko http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html   bemærk for og bagdele, som giver dig lidt indblik over omk

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Løvgreen Byggeteknik Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Og tak for konstruktivt svar.
Kan I midlertidig ikke se linket.

Kan man kæbe sig til til yderlige råd evt. Hos dig ?

God weekend,
Marco

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mystisk med linket - du får det her - her virker det: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

Med hensyn til købe råd vil jeg sige tal f.eks med Tonny Skov Pedersen http://www.erhvervs-consult.dk/ revisor (kan sikkert også til fornuftig pris hjælpe med stiftelse med egenerklæring - er det over 25.000 så der skal bruges advokat klientkonto er det måske lige så nemt med Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk som også laver stiftelser til fornuftig pris

Enig med Henrik, er det ApS der er målet så find penge (lån for den sags skyld) til at gå direkte - ændring IVS til ApS koster let 10.000 kr i sig selv i erklæringer - langt dyrere end selve stiftelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Løvgreen Byggeteknik Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John og Henrik.
For lige atridse op.

Jeg starter ud på freelanche basis, har allerede nu arbejde til ca 2-3 mdr fuldtid til en ca 300-400 i timen.

I den tid er der minimalt af udlæg for materialer som sener skal opkræves af kunde på faktura. Lidt værktøj vil der være.

Senere kommer der kunder til inkl materialer. Altså fulde entrepriser i mit felt.

Er det lovligt at starte på mandag, og vente de to tre uger ivs tager at stifte ?

Jeg lønner mig selv helt normalt,kørerpenge for bil osv.

Det er helt fast jeg skal have et ApS en dag.

Bankkonto burde ikke være et problem og få kørt i hus. På forhånd tak
Marco

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overlader den til Henrik som er langt stærkest her. Jeg ville nok ikke starte arbejde til fakturering i et IVS med moms inden jeg havde selskabet på plads - i alle fald vil den fulde risiko være din personlige hvis noget ikke virker som det skal, men hvis Henrik er med og svarer så tro på den

(materialer vil du kunne fratrække i IVS når det er oprettet forudsat du ikke fakturer noget uden moms inden - det er kun aftalen med kunden i IVS navn og kundens krav mod dig hvis noget går galt som bekymrer)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Løvgreen Byggeteknik Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

"Problemet " er bare det er nu arbejdet er hvis det er, 2-3 mdr med fuldtid freelanche er en god start til st få det sidste på hjemmeisen på plads, lavet det sidste salgsmaterialr, og rykke endeligt på kontakter ect....

Plus, jeg som alternativ kan se ingen indkomst imøde.
Har også to børn, så den model virker ikke så tiltalende - hvis jeg så ventede på stiftelsen

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg synes det du skal have helt styr på i det her er tilfælde er  din "risiko" faktor.

Jeg er selv inden for byggebranchen og har derigennem stor viden om hvad der i min branche indeholder risici som er dyre og som ville kunne knække mig personligt hvis det går helt galt.

Hvis din starter opgave er mindre risikofyldt så synes jeg du skal kaste dig ud i at starte op som enkeltmands firma. og tag så hurtigst muligt og lav dit aps/ivs.

Som john siger så er IVS en dyr konverterings løsning så der går nogle penge tabt i konverteringen. de ville jo være bedre tjent som løn eller investering eller effektivisering osv. hvilket er noget en nystartet virkeligt har behov for, bare for at overleve starten.

Men er det nu også helt umuligt for dig at stifte dit aps lige nu ?. Hvis du er inden for byggebranchen har du sikkert en del væktøj. Dette kan man få vurderet og indsætte som kapital i sit nye aps. er dette en mulighed ? . De fleste kan faktisk skrabe de 50.000 sammen dit aps skal bruge ved at kigge sig om i de hjemlige værdigere.

Når dette så er sagt så pas på med at sætte alt overstyr bare fordi du har 3 mdrs. arbejde lige her og nu... hvad skal du lave bagefter denne opgave. kommer kunden igen og kommer der flere kunder så du kan sprede din indtægts grundlag på flere kunder. Spil altid på flere heste. Dør en hest så skal de andre kunne ride dig videre. dette var et lille sidespring men som jeg finder YDERST vigtigt at lige sige højt.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Men husk på et IVS vil banken stadig forlange sikkerhed hvis du skal ud og låne.
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)