Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brother QL-500

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvem kan hjælpe med at knække denne nød?

Jeg lavede labels iaftes, ingen problemer.

Skulle fortsætte idag, men den kører i 10 mm. ryk og stopper. Har prøvet at fjerne printeren fra PC, geninstalleret programmer, driver osv.

Det hjælper ikke!!

Håber, der er een der kender denne fejl

Johnny

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker har den labelprinter en lille "formfeed"-knap hvor den kører en enkelt label frem?
Prøv lige at trykke på den knap. Det kan være at du, før den vil det, lige skal åbne printeren og manuelt trække en label en centimeter frem.

Rykker den så også kun 10 mm. frem når du trykker på knappen?
I så fald er det printeren du skal bug-checke.

Hvis den derimod kører helt frem til næste label, så er det med stor sandsynlighed på computer-siden du skal kigge.

/Jesper

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Du har ret, der sidder den lille formfeed-knap.

De labels, jeg kørte aftenen før den stoppe "samarbejde" er endeløs.

Når jeg trykker på formfeed rykker den ca. 10 mm frem.

Ved løse labels køre den retur og frem igen til start af den første label, ikke den næste.

Har prøvet Brothers hjemmeside, der er en dybt fjernelses program. Installation igen, nu kører den ikke de ca. 10 mm. mere ved tryk på udskrift?

På CD- der var med maskinen, er driver til Windows 98/2000 kan jeg se. På hjemmesiden er det Windos 7 op frem.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Har prøvet "hele smøren" 2 - 3 gange igen.

NU: Når jeg udskriver label, kommer der ikke "skraldespanden" og heller ingen label.

Jeg tror den nærmer sig pensionsalderen Big Smile

Johnny

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt lyde sådan.
Ud fra det du har prøvet, så tror jeg det er selve printeren den er gal med.

Ellers ville mit bud have været den lille sensor, som sidder inde i printeren og holder øje emd de sorte felter, som er på bagsiden af dine labels.
Det er de felter som fortæller printeren hvornår en label er slut og en ny begynder. Så hvor der f.eks. sidder noget papir eller resterne af en gammel label i klemme på det sted, så kan det give nogle problemer.

Vi har prøvet det tilsvarende med den printer vi bruger til pakkelabels, hvor et lille stykke papir havde sat sig fast. Så pludselig ville printeren kun spytte en masse blanke labels ud, indtil man slukkede printeren. Når man så tændte den igen, så printerede den en label ud og så begyndte den ellers igen at køre blanke labels ud, indtil den blev slukket igen. Men det problem holdt op da papirstykket blev fjernet.

/Jesper

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg har prøvet, at se efter rester, jeg har fået et link fra Brother DK, det hjælper ikke. Jeg sender den på pension og får en ny. Den er 6 år gammel og har printet MANGE, RIGTIGT MANGE labels.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Har fået den nye. Det hjalp.

Den anden er lagt på genbrugspladsen.

Johnny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)