Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp starte firma i DK for tysker bo i danmark osv

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er total lost lige nu.

Sagen er den at jeg er tysker. Jeg bor i Tyskland og arbejder der som politiassistent.

Jeg har planer om at flytte til Danmark om et års tid når jeg er færdig med min videreuddannelse, da min kæreste bor der.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at opstarte firma.

Jeg er pludselig helt rundt på gulvet had angår ed skat osv.

hvordan hænger det sammen hvis jeg fortsat arbejder i Tyskland, har firma i danmark og bor i danmark...

Mvh Alex

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex,

Det er vist ikke helt ved siden af hvis du betaler tysk skat for dit arbejde som politiassistent i tyskland og og dansk skat for dit danske firma og de penge du trækker ud af det til dig selv.  

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Jeg synes bare at have læst noget med at man bliver dobbelt beskattet osv.

Og det har da godt nok skræmt mig lidt må jeg sige.

Det virker lidt uoverskueligt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

med al sandsynlighed vil du være skattepligtig i DK når du bor i dk og driver virksomhed i dk (og det vil være af overskud og ikke ha noget at gøre med hvad du trækker ud hvis vi taler personlig virksomhed)

Jeg tør ikke sige om Tyskland formentlig beskatter dit arbejde der, men du kommer i alle fald aldrig til at betale skat af samme krone BÅDE i DK og Tyskland højest af skatten i det land du bor i . Der er aftale om dobbeltbeskatning (som sikrer man ikke dobbelt beskattes) mellem DK og D

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis jeg opretter firma i Danmark, så er det fuld dansk skat.

Da jeg nu er ansat som betjent i Tyskland er jeg igennem landet socialt sikret. de betaler altså alt hvad der heder sygekasse, pension, arbejdsløspenge, og plejeforsikring. Da jeg har været ansat i mere end 3 år, er jeg også betjent på livstid. Jeg kan altså ikke miste mit arbejde.

Så tænker jeg jo at det ville ikke give mening at skulle betale dansk skat at min tyske løn?

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat hvor du arbejder :-) det vil sige fortsætter du med at arbejde i tyskland betaler du tysk skat. På samme måde som en dansker der flytter over grænsen stadigt betaler skat for sit arbejse i danmark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Luc J.:
Du betaler skat hvor du arbejder :-) det vil sige fortsætter du med at arbejde i tyskland betaler du tysk skat. På samme måde som en dansker der flytter over grænsen stadigt betaler skat for sit arbejse i danmark
Det ville jeg sige var farligt at slå fast. En der bor fast i Danmark betaler vel skat i DK uanset han arbejder i Malmø eller Flensborg. Skattepligten følger vel ikke nødvendigvis arbejdsplads men skattetilhørsforhold normalt, men sikker er jeg ikke ud over at kunne læse:

Fuld skattepligt til Danmark forligger når,

  • man har bopæl i Danmark eller
  • man opholder sig i Danmark i mindst 6 måneder i sammenhæng (183 dage) eller
  • man benytter sig af grænsegængerreglen und visse betingelser og har søgt om det.

Jeg ville checke mere - bor trådstarter som beskrevet fast i dk vil skattepligt være til DK TROR jeg men evt tysk skat vil blive modregnet så der ikke betales skat begge steder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Grænsegængeraftalen med Tyskland betyder at der betales skat i arbejdslandet og ikke efter bopæl. Indkomst fra erhverv i Danmark beskattes der. Lempelse i skat for skatter betalt i udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

aha - tak grænsegænger aftale - ja nyt ord for mig Big Smile Hvad vil det sige at

Henrik Koudahl:
. Indkomst fra erhverv i Danmark beskattes der. Lempelse i skat for skatter betalt i udlandet.
hvad er DER?

er der så også i Tyskland eller i Danmark ved bopæl i DK (går ud fra der er Danmark for erhvervs delen) og hvis - hvad er det så for lempelser trådstarter kan få for skatter betalt i udlandet (hvis personlig virk. i dk og skatter i udland er fra ansættelse)?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg haft fat i skat.

Så vidt som jeg kunne forstå skal jeg betale skat fra mit faste job i Tyskland. Det er fordi jeg er beamter og derfor socialt sikret i Tyskland.

Det med virksomheden har jeg ikke lige fundet ud af, men går ud fra at der er fuld skat til DK.

:)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)