Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring af transport for varer bestilt indefor EU

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har fundet en ny leverandør der skal sende nogen varer indenfor EU. Jeg for denne besked fra leverandøren:

the goods will not be insured by our side or by side of the forwarder

---

Mit spørgsmål er så hvordan forsikre man sig så mod at der sker varene nogen undervejs?

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske det forkerte forum, spørgsmålet bliver stillet i Confused

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber stadig på nogen kan hjælpe, jeg kunne forstille mig at mange af jer andre også har været i denne situation

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg måske formuleret mit spørgsmål forkert?

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis du har købt med levering, så bed din leverandør om at få en pris for transportforsikring af den forwarder de bruger til transporten. Forsikringsprisen er afhængig af produktet og værdien, men normalt ikke over 2-3% af værdien inkl. transport.

Hvis din leverandør ikke vil hjælpe, spørg da hvem forwarderen er og om en kontaktperson og tag selv kontakt.

Mvh, Morten

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Morten - Det vil være langt billigst for dig, at købe en transportforsikring af speditøren. Det bør ikke være mere end nogle procenter af beløbet.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak, jeg prøver lige jeres foreslag. 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Det vil være langt billigst for dig, at købe en transportforsikring af speditøren. Det bør ikke være mere end nogle procenter af beløbet.

Sikke da en gang vrøvl I skriver ....  Transportforsikring er som regel alt for dyr at købe via en speditør!!   Det er langt billigere at en forsikring via et forsikringsfirma, enten som en general police som dækker dit årlige transport forsikringsbehov eller en enkeltstående police på en specifik sending.

Normalt vil en enkeltstående forsikring koste 0,15 - 0,40 % af varens pris alt afhængig af destination og varetype.

Hos f.eks First Marine kan man få lavet en enkeltstående transportforsikring eller en general police.

www.firstmarine.dk

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilslutter mig Ravn. Vi har også dette område dækket af forsikringen - som i øvrigt gælder uanset om varer håndteres af os eller et fragtfirma.
Det udgør et mindre beløb årligt - medmindre du transporterer guld og diamanter. ;-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)