Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor truer med bål og brand

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chrivers

Jeg var lige ved at finde popcornene frem og så stoppede tråden. Det tegner sig til at historien får en lykkelig (og rimelig) slutning. Er der nyt fra den lidt for kreative ikke-revisor og AndenRevisor ApS?

Håber sagen har fået et godt udfald. 

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, sagaen fortsætter skam!

M.M. skriver nu:

"""

Som jeg forstår det, så har i også et problem med faktura for VoresHoldingSelskab ApS på kr 3.750? Hvis ikke denne indbetales med det samme inkl. gebyrer og renter, vil denne også blive trukket tilbage, som vil medføre endnu en bøde på kr. 10.000 til jer hver personligt, i alt samlet kr. 40.000. Sikkerhed.org er blevet anmeldt til Erhvervsstyrelsen, og tilbagetrækning er sat igang. Sagen overdrages til inkasso herefter

"""

Da jeg siger han skal holde op med at true, svarer han:

"""
Jeg sender ikke trusler jeg ridser blot konsekvens op for jer. Mit arbejde skal ikke ligge offentligt når i ikke betaler, så enkelt er det.

Jeg kan igen sige: hvad er løsning? AndenRevisor ApS har gennemgået tidsforbrug og vurderet at dette er ok, så ingen afslag der.

Det i ønsker er at jeg fraskriver mig alt arbejde jeg har lavet for jer, og tager tab på 5-7.000 kr. for at lave en ordentlig bunke arbejde for jer? Det er jeg ikke villig til. Jeg kan slet ikke de fornuft i at du beder om dette.

Sagen er overdraget til inkasso, så må i tage den med dem. Indsigelse kommer efter udløb af betalingsfristen.

Jeg har betalt AndenRevisor ApS. Den sum i skylder er faktisk mange penge for mig, derfor er jeg nødt til at sende sagen videre til inkasso.
"""

Stakkels mand - han har ikke andre valg end inkasso! Så er man da fattig ;-)

Og jeg har så d.d. modtaget et brev fra en advokat der selvfølgelig også truer med bål og brand. I alt er der blevet lagt ca 3000 kr oven i til inkassogebyr, renter, sagsomkostninger, etc.

Jeg har selvfølgelig straks tænkt mig at kontakte advokaten skriftligt og sige at vi ikke kan vedkende os gælden.

Men jeg kunne godt bruge nogle gåde råd nu. Hvordan skal man håndtere sådan en inkassosag? Jeg troede egentlig ikke den overhovedet måtte gå til Inkasso når der var gjort indsigelse mod den? Eller det må den måske heller ikke?

Jeg ser frem til at høre fra de kloge :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

den må godt gå til inkasso men vil så blive afvist hvis der er strid om gælden

Det er jo skidt hvis anden revisor rent faktisk har den opfattelse, at tidsforbruget er rimeligt og måske vil vidne om det i retten og at den sure kan vise, at han måske tilmed har betalt anden revisor en masse for denne del (synes jeg han skrev) 

Som nævnt kan han jo næppe fjerne det indsendte (og det kan du jo få bekræftet af "anden revisor" Boden er mig bekendt også max 3000 kr men det er irrelevant da han givet ikke kan trække et regnskab ud af erhvervsstyrelsen når det er registreret

Jeg ville ofre egen advokat på at gå ting igennem, som med alt andet ser ting ofte så vidt forskellige ud, afhængigt af hvem der fortæller, men hans trusler og det bodsbeløb han taler om, stiller bestemt ham ud som den lidt mærkelige vil jeg fastholde

Du kan jo også kontakte erhvervsstyrelsen og sikre dig at han ikke kan gøre noget der ligner tilbagetrække, men jeg er nu ret sikker, specielt når det er den "anden" revisors autorisation det er indberettet under

Held og lykke med det - men sæt en advokat til at svare - det koster men få et råd om, at det betaler sig inden du sætter igang

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du fortælle mere omkring en sådan afvisning?

Det jeg har hørt tidligere, er at inkassofirmaer ikke må/vil tage sager hvor der er strid om gælden. Men hvor meget kan man regne med dette? Og i hvilken grad skal der være "strid" om gælden?

Jeg ofrer en advokat på det, om nødvendigt. Men jeg tror jeg starter med at meddele hans advokat at vi ikke kan vedkende os gælden, og at vi gang på gang har gjort indsigelser.

Jeg har talt med AndenRevisor ApS, og de lød ikke vildt begestrede over at han havde truet med at trække deres arbejde tilbage. Nu siger han så at han HAR gjort det, men det har næppe hold i virkeligheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

han vil blive afvist ved en ren inkasso når du beviser der er en tvist - den skal så afgøre helt normalt i det retslige system - man kan ikke hindre han som sådan sender den til inkasso og håber du opgiver tvisten med alt jeg ved, men den bliver afvist når du bare selv fremlægger tvisten og normalt vil en advokat jo derfor ikke køre den som alm inkasso når du fremlægger tvisten for ham og fastholder når truslen kommer - i den normale verden  http://www.askt.dk/kerneomraader/erhverv-selskaber/inkasso/naeste-trin-ved-inkasso 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thrane:
Jeg har også lært at man nærmest skal have et fast tilbud hver gang på advokat, revisor, håndværkere mm ellers tager de røven på en.

Wink Hvad med SEO folk og andre mirakelmagere ???

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Wink Hvad med SEO folk og andre mirakelmagere ???

Det var da lidt af en generalisering Ib.

Så anløben er da ikke hele SEO standen. 

Jeg kender rigtigt mange seriøse og dygtige SEO professionelle - og har da også set nogle kalde sig SEO folk.

Men sådan gavtyve er det vist i alle brancher.

:-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Men sådan gavtyve er det vist i alle brancher.

:-)

Yes

Enig.

Men det var svar på denne, (længere oppe i tråden) som er ligeså generaliserende

Kim Thrane:

" Jeg har også lært at man nærmest skal have et fast tilbud hver gang på advokat, revisor, håndværkere mm ellers tager de røven på en."
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyeste update: Vi har involveret en advokat i sagen. Han studsede over flere af de ting der er sket.

Jeg skriver når der er nyt, eller vi har fået en afgørelse. Så har I tid til at finde popcorn frem i mellemtiden ;-)

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg da lige lidt nys...

jeg kan forstå jeres virksomhed er fra 2011. hvis jeg ikke husker galt var der omkring reglen om revisorpligt for ApS blev afskaffet.

Den revisor i har "ansat" under uddannelse, her må i vide hvor kan er ansat eller om han læser på skole. og herefter er færdig som revisor.

Nu læser min egen kone revisor og hun har skrevet under på at hun skal overholde div. regler og love inden for revisorfaget ellers vil hun ikke kunne få sit eksamens bevis.

Håber jeres Advokat kommer med noget godt så denne "revisor" kan blive stoppet

Jeg vil starte microen og varme popcorneneBig Smile

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)