Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor truer med bål og brand

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg er kommet ud for en lidt underlig sag, som jeg håber nogen af jer kan give et par gode råd om.

Først et kort resume af sagen. Spørg endelig for flere detaljer. Navne er anonymiseret, da mit mål ikke er at hænge nogen ud:


Jeg er medejer af et ApS (+ holding), som har fået regnskabsrevision hos revisor M.M. i 2012 og 2013

M.M. var under uddannelse som revisor, og han fik derfor det etablerede revisionsfirma AndenRevisor ApS til at lave underskriften, efter at han selv havde lavet alt grundarbejdet. Dette blev gjort for at holde omkostningerne nede.

I 2012 kostede revisionen 12.500 kr, og vi var tilfredse med arbejdet.

I 2013 steg det uden rimelig varsel til 30.740 kr! Selskabet har haft tilsvarende eller mindre aktivitet i 2013 i forhold til 2012.

Da vi efter en del mailkorrespondance fik M.M. til at svare på hvorfor det var blevet så meget dyrere, indrømmede han at han havde sendt alt materialet videre til AndenRevisor ApS. De har reelt lavet alt arbejdet, og M.M. har udelukkende sendt dokumenter videre. Han har så faktureret os både AndenRevisor ApS' regning, samt sit eget tillæg.

Der er absolut ingen fordel for os i denne løsning, og det var hverken forventningen eller aftalen. Vi kunne jo lige så godt være gået direkte til AndenRevisor ApS.

Da vi siger at det ikke er acceptabelt at han har lavet det nummer, nægter han pure at der er noget galt i det. Ved samme lejlighed truer han straks med at "trække regnskabet tilbage". Vi er lidt i tvivl om hvad dette betyder, og hvilke konsekvenser det kan have. I nyeste mail uddyber han selv:

"""
Grundet manglende betaling har jeg besluttet at trække mit arbejde med jeres årsrapport tilbage.

På tirsdag den 1. juli vil jeg annullere min digitale XBRL indberetning til Erhvervsstyrelsen.

Jeg skal meddele at dette indbefatter at i som ledelsesmedlemmer personligt tildeles bøde på hver kr. 10.000, samt at i står uden regnskab for 2012/13.

Hvis i ikke finder anden løsning på dette inden 31/7 - 31/8 vil Erhvervsstyrelsen igangsætte tvangslukning af (DetRevideredeSelskab ApS)

Jeg vil ligeledes trække den indsendte selvangivelse tilbage fra SKAT. Bødestørrelse her er ukendt, og der vil formentlig ikke komme yderligere repressalier udover rykkere for manglende indberetning.
"""

Det er frustrerende, og det gør mig enormt vred.

Jeg har følgende spørgsmål som jeg har meget svært ved at finde svar på:

  1) KAN kan trække XRBL-indberetningen tilbage?
  2) MÅ han?
  3) KAN han trække selvangivelsen tilbage?
  4) MÅ han?

Der er selvfølgelig ingen tvivl om at vi har fundet en ny revisor, men dette her spøgelse bliver ved med at stikke hovedet frem indtil jeg får sagen lukket. Og det har jeg svært ved, så længe jeg ikke ved om det er tomme trusler.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den revisor i har problemer med er han registreret revisor?  

Var jeg jer ville jeg få fat i en advokat som evt. kan hjælpe jer med at sætte den pågældende revisor på plads og gøre det klar for han at trusler ikke accepteres.

Derefter vil jeg anbefale at i indgår et forlig på f.eks 20.000 DKK.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er desværre hverken registreret eller statsautoriseret, så vi har ikke en brancheforening eller lign. at klage til.

Jeg har gentagne gange forsøgt at forhandle med ham, men han nægter kategorisk. Jeg har både opfordret til at vi holder et møde for at få talt sagen ud, prøvet at forhandle over mail, og 3-4 nævnt at vi stadig er åbne for forhandlinger. Men vi er ikke åbne for trusler og afpresning, og hvis det ender med en advokat, så må det være sådan.

Tak for dit input :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Oki så ville jeg straks gå til en advokat !

I øvrigt kan du ringe til Erhvervstyrelsen, de vil kunne oplyse dig om hvad revisoren kan gøre.  og hvad bøder I risikere at få for manglende regnskab.

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er allerede min plan at ringe til erhversstyrelsen i morgen. Jeg håber meget de kan bringe klarhed over hvad der kan ske.

Jeg vil også overveje at indhente advokatbistand. Tak for svaret :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at manglende regnskab vil medføre tvangsopløsning af sleskabet, Erhvesstyrelsen er blevet meget hurtige til at vidersende sager til retten.  I retten vil i dog kunne få en frist til at bringe tingene iorden, Indtil regnskabet er indleveret vil i stadig være under tvangsopløsning.

Personligt tror jeg slet ikke det er lovligt at han trækker arbejdet tilbage pga manglende betalting, derfor kontakt en advokat hurtigst muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres nuværende leverandør er ude på et skråplan. Hiv fat i en advokat og en ny revisor. Selvom revisoren kan komme med timeregistrering på udført arbejde, så skal der jo ikke oversælges, jeres selskaber kan måske have fravalgt revision og derfor bør revisoren og så rådgive herefter og udvise god revisorskik.

Krfistian

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sikke da en idiot!

Jeg har også lært at man nærmest skal have et fast tilbud hver gang på advokat, revisor, håndværkere mm ellers tager de røven på en.

De er verdens værste sælgere. De sælger ude at oplyse pris.

Håber at du finder en løsning med de gode råd men ingen tvivl om jeg ville få fat i en advokat du har jo de trusler på skrift og han må jo forklare hvor det er 3 gange så dyrt som året før med samme eller mindre aktivitet.

mvh

Kim

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Indledningsvis, jeg ssympatiserer ingenkunde med din revisor. Forhåbentlig finder I en mindelig ordning.

Men inden du engagerer en advokat til at hjælpe dig bør du overveje nøje hvad formålet er og hvor langt du er villig til at gå. Måske er du "heldig" at den første skrivelse fra advokaten er tilstrækkelig til at få din revisor på bedre tanker. I værste fald skal der betydeligt mere arbejde til fra din advokat.

Hvor vil jeg hen? Jo, regningen fra jeres revisor overstiger det forventede med 15-20.000 og hvor meget advokathjælp får I mon for 15K. Da jeg praktiserede debiterede jeg ca. 3.000 kr. timen (afhængig af arbejdet og kunden) og der går hurtigt nogle timer med en sådan sag - en (god) advokat sender ingen skrivelser ud uden at have sat sig fornødent ind i sagen og trykprøvet faktum lidt.

Altså, selvom I sætter en advokat på sagen og måske får revisor til at nedsætte sig krav er det nog begrænset hvad nettobesparelsen bliver.

Anyway, held og lykke med det!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

brug altid godkendte eller registrerede revisorer. Ham i er i kløerne på har ingen uddannelse og bryder hele sin aftale med jer. Få fat i de revisorer han har overladt det til og hør dem hvad de siger til hans trusler - men 

Det er altid skidt ikke at ha aftale, jeg ville dog meddele fuskeren, at I anser hans fremgangsmåde for i strid med aftalen og at alle omkostninger I vil blive pålagt (også angivet for højt) vil blive hans vil søgsmål

Sæt en advokat på omg - I mangler som så ofte en skriftlig pris formentlig men omvendt er han som person også ansvarlig for skader han påfører jer og fremover . DROP alle der kalder sig revisor hvis ikke de er godkendte eller registrerede. I har ingen klageinstans og I har ingen som helst sikkerhed for sådanne fjolser opfører sig korrekt. I øvrigt er jeg ikke sikker på, at han uden den registrerede virksomhed der har indberettet, overhovedet kan trække noget tilbage  -få det checket

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)