Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsmetoder i Tyskland ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

 

Nogen med erfaring på det Tyske marked som kan fortælle om deres betalingsvaner. Vi er idag i DK, SE og NO, hvor vi i Sverige tilbyder Giro, Kreditkort og Klarna. I Norge Kreditkort og Klarna. I Danmark Kreditkort, Klarna, Bankoverførsel, EAN osv.

Men hvordan er det i Tyskland. Jeg synes at se meget om "Vorkasse" - altså bankoverførsel på forhånd. Er det virkelig meget brugt dernede ?

Min tanke var at starte op med kun Kreditkort, eller Kreditkort + Klarna.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De mest anvendte er:

  • Sofortüberweisung
  • Kreditkort
  • Paypal
  • Bankoverførsel
  • Efterkrav 
  • faktura

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker og bukker :)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil kort åbne denne igen, med et tillægsspørgsmål.

Hvis man vil tilbyde "Vorkasse" - altså bankoverførsel - SKAL man da have en Tysk konto, eller vil de kunne finde ud af at overføre via IBAN og SWIFT ? Herhjemme ved jeg at den ikke ville gå. 80/90% af dem der ville vælge bankoverførsel, ville ikke kunne finde ud af det. Men hvordan ser det ud i Tyskland ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok regne med, at en tysk bankkonto ville gøre det MEGET nemmere og virke mere reelt for forbrugeren. Af store tyske banker findes HypoVereinsbank, PostBank, DeutscheBank og en hel del Kreissparkassen (mellemstore lokale Sparekasser). Ellers har Sydbank og Jyske Bank også tyske filialer :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Vil kort åbne denne igen, med et tillægsspørgsmål.

Hvis man vil tilbyde "Vorkasse" - altså bankoverførsel - SKAL man da have en Tysk konto, eller vil de kunne finde ud af at overføre via IBAN og SWIFT ? Herhjemme ved jeg at den ikke ville gå. 80/90% af dem der ville vælge bankoverførsel, ville ikke kunne finde ud af det. Men hvordan ser det ud i Tyskland ?

Hvis den ik går i DK, så kan du som fingerregel går ud fra, at den heller ik går i Tyskland...

Og jeg vil tro, at frafalds raten i Tyskland er mellem 90-95%, hvis det er en udenlandsk bank, som pengene skal overføres til. For køber har ingen sikkerhed overhovedet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs. IBAN/SWIFT overførsel hermed udelukket.

Vi har Jyske Bank, så ved vi kunne få en tysk konto uden de store problemer. Men da vi har internationalt perspektiv, har vi bare ikke lyst til at skulle administrere en bankkonto for hvert enkelt EU land.

Lige nu tilbyder vi Kreditkort og Klarna Faktura.

Den ser rigtig spændende ud den undersøgelse. Man kan vel ikke tilfældigvis finde den på Engelsk nogen steder ?

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv med begrænsede tysk-kundskaber har jeg alligevel kunne få lidt ud af undersøgelsen. Den siger tilsyneladende at favoritbetalingsmetoderne skulle være;

1. Paypal

2. Faktura

3. Kreditkort

 

Paypal overrasker mig virkelig meget. Min opfattelse af Paypal, er at det kræver at du indbetaler med et Kreditkort på din Paypal konto, før du kan overføre til nogen. Dernæst har jeg selv oplevet Paypal checkouts, hvor jeg blot skulle køre mit Kreditkort igennem. Så i min verden er Paypal det samme som kreditkort ?

Hvad er det jeg misser her ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kulturen. Tyskerne er heller ikke så vandt til at betale med kreditkort i butikkerne, som vi danskere er. Mange bliver decideret overrasket over den service de får, som fx ved;
- Overhovedet at kunne betale med kort
- Hæve gratis over
- Næsten ingen gebyrer
- Selv at skulle sætte kortet i terminalen ;)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)