Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed lejer arbejdskraft ud - hvordan med løn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, ja måske spørger jeg dumt - men jeg er netop kommet i den situation at jeg er blevet tilbudt arbejde på den måde at jeg skal benytte mit SE nummer. Jeg er pt. arbejdsløs med bibeskæftigelse og her er det så jeg er nødt til at spørge.

Jeg blev igår tilbudt afløser job som chauffør i 10 - 16 uger evt. mere, men for at få den bedste løn og de bedste vilkår skal jeg benytte mig cvr. nr., dette mener jeg for så vidt er lovligt nok. Men hvordan trækker jeg min egen løn ud af firmaet og laver min løn med mine personfradag etc. så det er iorden og lovligt?

Jeg bor til daglig sammen med min familie i Grindsted ved Billund, mit afløser job ligger i Slagelse hvor jeg skal møde mandag - fredag, kan jeg lovligt trække kørerpenge og brobilletter fra hver dag - da jeg skal bruge min bil i Slagelse?

Hvis jeg finder et lille værelse at leje mens jeg skal arbejde i Slagelse, kan jeg så trække udlægger penge fra i skat?

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sørge for at få en forsikring af en slags på dig selv. En arbejdsskadeforsikring og eventuelt en ansvarsforsikring så ikke vognmanden kan bede om erstatning hvis du ødelægger noget.

Løn laver du bare på skat, de har en gratis "app" til den slags. 

Du må gerne give dig selv skattefri kørepenge, men så må du ikke trække benzinen fra på turen. Du må dog gerne trække brobiletterne fra i moms.

Det med udlæggerpenge er jeg ikke helt klar over reglerne omkring, og kan derfor heller ikke svare dig på det med at leje et værelse desværre.

Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et godt og flot svar Uldal.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke rigtigt enig med Uldal

1: OM du overhovedet må fakturere når det formentlig er rent lønmodtager job er første spørgsmål - det rammer dog din arbejdsgiver mindst lige så meget se: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

2: Du har samme problematik med kørepenge, da du jo transporterer dig til en fast arbejdsplads og det vil normalt gi befordringsfradrag. Ellers kunne alle jo bare ha virksomhed og fakturere og tage statens takst for at køre fra privat til arbejde - det er befordringsfradrag man har til det

3. Med ret til bibeskæftigelse skal du afgjort også ha din a-kasse til at sige OK til at du fakturerer fuld tid fra dit CVR og at det ikke har betydning for forsatte dagpenge når det "job" er overstået

med andre ord, ikke helt ukompliceret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John, nej jeg må ikke fakturer for udlejet arbejdskraft, så er det fuldtids beskæftigelse og retten til dagpenge falder bort.

Jeg har nu fundet mig et fast job, så tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)