Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til deling af billeder.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der evt. nogen der ved hvor man kan læse mere om betingelser og rettigheder i forbindelse med den slags billeder ( pressesektion osv. )

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formentlig beskrevet individuelt kunne jeg forestille mig.

Ellers må du prøve at tage kontakt til de firmaer du gerne vil bruge billeder fra. Jeg er sikker på de kan give et meget bedre svar end os her på Amino :) 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For at give dig en idé om hvad du leder efter, kan jeg give dig et eksempel fra den branche jeg kender:

1. www.nikon.dk

2. Klik på "Presse"

3. Klik på "Bibliotek med produktbilleder"

Derinde står de betingelser der følger billederne fra Nikon og du kan downloade alverdens Nikon produktfotos.

Det er sandsynligvis nøjagtig samme procedure hos mange andre producenter, men der er selvfølgelig ikke en "one size fits all"-vejledning du kan bruge. Hverken for at finde billederne eller for at kende betingelserne.

Vh Brian

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt :) så tager jeg den herfra og takker endnu engang

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billeder på Facebook bliver ikke på magisk vis kategoriseret som "public domain".

"Public domain" er heller ikke et begreb som vi anvender i den danske ophavsretslov.

Med andre ord, så længe du ikke har den udtrykkelige tilladelse fra den person der har rettighederne over billedet må du stadig ikke bare gengive dem på din side.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

01-jeller:
Siden sidste opslag er jeg nu blevet færdig med siden og har fundet ud af, at man godt må bruge billeder, så længe det er fra et "public domain", som for eksempel facebook. 

Hvor har du fundet det med public domain og fri benyttelse fra facebook i lovningen ? - Vil stadig ikke mene at det er lovligt.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så du basere om det er lovligt på 3 linier fra Wikipedia uden kilde og intet omkring den ganske lovgivning ? - Tror lige du skal undersøge det lidt nærmere igen Wink

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg henviste blot til hvad public domain er. En helt anden ting er hvad på internettet som er og ikke er et public domain indhold og det er et helt anden sag, som jeg ikke har tid til at henvise til nu. Jeg forsøger, at forklare dig det senere. Derudover så kan i selv gå ind og se hvordan man må bruge indholdet på facebook og jeg kan sige så meget, at når du uploader DIT billede på facebook, så er det ikke længere DIT billede. Afslutningsvis, så, anvender vores side IKKE det danske ophavsretslov. Tingene er ikke så firekantet, som en side skriver, når man søger "billeder lovgivning på google"

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)