Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til deling af billeder.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har en ide til en side, som jeg gerne vil starte. Siden skal ikke sælge nogen produkt eller service. Det skal dog være internationalt og derfor håber jeg på, at det med tiden bliver stort nok til at det bliver muligt, at tjene nogle penge ved hjælp af sponsere. Da siden ikke er særlig dyr og forholdsvis hurtig, at iværksætter vurdere jeg risikoen til at være meget lille. 

Spørgsmålet herunder er i bund og grund meget simpel. Hvordan er rettighederne til billeder. Jeg tænker på billeder, som bliver direkte kopieret fra en anden hjemmeside og uploaded på vores. Det skal være billeder af tøj. Eksempelvis tøj fra Hugo Boss, som er kopieret fra deres officielle side og delt på vores. Her er nogle specifikte eksempler på hvilket slags billeder der er tale om: http://www.euroman.dk/upload/fixed/643/405/euroman-dk/blogs/frede/2013september/hugo-boss-lagersalg.jpg

http://hugoboss.scene7.com/is/image/hugoboss/06_hbna50264688_351_10?$re_detail$

http://hugoboss.scene7.com/is/image/hugoboss/06_hbna50262233_001_10?$re_detail$

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er ikke tilladt. Du kan eventuelt firmaet der har rettighederne til billederne først, men jeg tror ikke en koncern som f.eks. HugoBoss giver tilladelse :)

Du skal tænke på, enhver der har billeder på sin side, har formentlig betalt en fotograf+model+location for at få det billede, det ønsker personen naturligvis ikke bare bliver stjålet kvit og frit til brug på en helt anden side. 

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det heller ikke lovligt, hvis man angiver kilden? Jeg tænker, at det ikke er meget anderledes end at dele et tilsvarende billede på ens væg på fb fra Hugo Boss fb side.

Derudover tænker jeg på denne side: http://www.netcarshow.com/

Den side gør nøjagtig det, at uploade billeder af biler fra alle bil mærker. Det er ikke billeder som de selv tager, men billeder som de kopier direkte fra producenternes hjemmeside. Oven i købet sætter de deres eget navn på billederne. Hjemmesiden har eksisteret siden 2008 og har ca. 3 millioner besøg om måneden. Hvordan er det muligt? - Kan det være at de har fået lov til at dele billederne fra alle de ca. 100 bil selskaber?

Tak for dit svar :)

Mvh.

Patrick

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay så :) Jeg vil dog stadig gerne spørger, hvordan det kan være muligt, at gøre det for den hjemmeside som jeg henviste til i mit indlæg overfor? - De kopier billederne, ligger dem på deres side, skriver oven i købet deres navn på billederne og tjener det, som jeg kunne forstille mig var 100 tusind på sponser.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til at starte med ved vi trods alt ikke hvilke aftaler den konkrete side har, og derudover så bliver ting ikke lovlige bare fordi en masse andre gør det Smile

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det sandsynligt, at hjemmesiden kan have en aftale med alle de ca. 100 bil mærkere? - Og det kan da ikke passe, at de gør noget ulovligt, siden den hjemmeside har eksisteret siden 2008?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

01-jeller:
Er det sandsynligt, at hjemmesiden kan have en aftale med alle de ca. 100 bil mærkere? - Og det kan da ikke passe, at de gør noget ulovligt, siden den hjemmeside har eksisteret siden 2008?

Henrik Kristensen:
Til at starte med ved vi trods alt ikke hvilke aftaler den konkrete side har, og derudover så bliver ting ikke lovlige bare fordi en masse andre gør det Smile

Som Henrik pointere, har ingen herinde en Kinamands chance for at vide hvilken aftale siden har omkring de billeder.

Bare fordi en side er gammel, behøver det ikke betyde at de har rent mel i posen. Du kan jo prøve at kontakte dem og høre hvordan de har fået lov til at bruge alle de billeder.

..eller du kan være ligeglad, stjæle billeder selv "bare fordi en anden side måske gør det", og sluge regningerne der kommer ind når ejerne af billederne sagsøger dig. Men det kan ikke anbefales.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange producenter som har en pressesektion hvor det er muligt at hente billeder af deres produkter. Der følger lidt forskellige betingelser med, så det skal undersøges gang for gang.

Uden at have set nærmere derpå, vil jeg tro at de fleste bil- og tøjproducenter har billeder til fri afbenyttelse.

Er det tilfældet, kan de selvfølgelig bruges (under hensyn til betingelserne). Hvis ikke der er et presselink (nogle gange kaldet Forhandlerlink, Forhandlerrescourser oa) må du som tidligere skrevet af den ene efter den anden, ikke bare snuppe billederne fra en hjemmeside uden at få lov.

vh Brian

Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige præcis noget i den retning jeg tænkte! ^^Mange tak for hjælpen alle sammen :)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)