Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmarejse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksen
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens håber der er en venlig sjæl der kan svare på dette.

Når man skal rejse til udlandet igennem sit firma er der nogle specille ting man skal være klar over og hvordan skal billetten bestilles så det ikke fremgår som privat person.

man kan jo ikke sætte sit firmanavn på de fleste flybilletter da det skal være ens navn der står på billetten så hvordan gør man det rigtigt så man ikke får problemer med skat

Jeg har en enkelmandsvirk. indenfor IT. jeg skal være afsted i 3 måneder for at åbne evt. afdeling i thailand samt opkøb af server, underskrivelse af papir med mere så det er vel ikke et problem man er afsted i 3 månder?

Med venlig hilsen

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil normalt sagtens kunne få firmanavn på bestillingen - der er masser af firmaer der bestiller flybiletter - det afgørende er dog at du kan påvise formålet

3 mdr - så skal du kunne dokumentere at du er nødt til at være der 3 mdr for det du beskriver

selve flyrejsen kan du sikkert dokumentere ud fra det du skriver, men som ejer i enkeltmandsvirksomhed tror jeg du kan få vanskeligeheder med skat når du ud fra det beskrevne skal være i 3 mdr i Thailand vil jeg påstå

her i øvrigt lidt rejsetips http://finansiel.blogspot.dk/2014/03/rejsetips.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksen
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John tak for dit svar og link :)

Fra Frederiksen
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis man har dokumentation på de aftaler man har haft med advokater, revisor samt køb man har fortaget til firmaet der er dækket over hele rejsen.

da den dokumentation jeg kommer til at have vil være med kun nogle dages mellemrum igennem hele rejsen som f.eks når jeg lander har jeg allerede en aftale med advokater, 4 dage efter skal jeg ud og tale med en evt. klient osv helt frem til dagen før jeg skal hjem har jeg en aftale. Kunne du så forstille dig det vil blive et problem hvis jeg sørger for at have fuld dokumentation for alt hvad jeg fortager mig og stort set hele tiden har med firma aftaler at gøre?

Vh

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du kan dokumentere at du er nødt til at ha aftalerne liggende over 3 mdr så må det jo være fint, men det må ikke virke som at du bare tager noget sådan med 3-4 dages mellemrum for ellers at kunne ha ferie eller andet i Thailand. Det der med 4 dage mellem aftalerne skal være helt nødvendigt, ellers vil det virke underligt. Hvis jeg som selskab udsendte en medarbejder til Thailand, ville jeg forvente han var på mere eller mindre hele tiden hver dag. Når man er enkeltmandsvirksomhed vil skat være ret spørgende ved en kontrol da du jo selv styrer alt for dig selv - men kan du dokumentere de 3 mdr var nødvendige, så er det jo det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksen
Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak for dit svar og tid du gad at bruge. Go' mandag :)

//Lasse

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis de folk du har aftaler med selv har valgt de datoer og det ligger over 3 måneder, så er det jo bare sådan det er… og du kan jo altid forsvare det med at det er billigere at blive dernede frem for at flyve frem og tilbage med få dages mellemrum :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at føre en nøjagtig dagbog over hele turen, hvor du redegør for anvendelse af al din tid - og hvem du er sammen med på de enkelte tidspunkter. Efter min opfattelse bør dit fradrag for rejse og ophold begrænses i det omfang, din dagbog udviser tidsanvendelse  af mere privat karakter.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)