Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsskadeforsikring - hvor finder man sådan en til en rimelig pris?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er på udkig efter en arbejdsskadeforsikring til mit IVS, vi laver IT-konsulent arbejde (programmering, design, software arkitektur osv.). Der er kun 1 ansat i virksomheden (mig).

Hvad skal sådan en forsikring koste, har fået et tilbud på ~2.000kr/år, men tænker det godt kan gøres billigere, når jeg googler lidt finder jeg tal i omegnen af 1200-1600kr/år.

Jeg har indhentet tilbud fra Aon DK og GF Forsikring. Kan du anbefale et bedre/billigere forsikringsselskab?

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at forhandle prisen med dem. Hvis du får en god pris et sted, så ring til nogle andre og sige, du kan få det billigere et andet sted og de ikke kan lave et bedre tilbud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det er bare at jage rundt. Tryg og Codan har jeg set til de ca 1300 kr for helt alm kontor/direktør. I gjensidige forsikring giver vi 1313,00

Prisen vil være højere hvis du er vinduespudser da den jo går efter risiko for skade

Når du har jaget lidt rundt kan du jo melde tilbage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skrev bare til Tryg og fik et tilbud på vores. Tror den er rimelig fornuftig.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Når du har jaget lidt rundt kan du jo melde tilbage

Jeg kontaktede et par selskaber, bl.a. Gjensidige Forsikring, Tryg og GF-Forsikring. Tryg var ualmindeligt dyre og GF-Forsikring kunne ikke tilbyde mit firma en arbejdsskadeforsikring.

Jeg endte med at vælge Gjensidige Forsikring, til ~1170kr/år for dækning af én IT-Konsulent (mig).

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tak - sjovt jeg har også Gjensidig og også rent kontor men 1240 - så du er bedre end mig. Jeg lader dem dø i synden med det - det var jo tæt på i alle fald, og du er sikkert også 70 kr mindre farlig end mig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev i dag kontaktet af en forsikringssælger, der påstod, at arbejdsskadeforsikring er obligatorisk også selvom man ikke har nogen ansatte. Kigge så efter i loven (lov om arbejdsskadesikring). Af §48,2 fremgår at selvstændige erhvervsdrivende og medarbejdende ægtefæller KAN sikre egen person efter loven (men SKAL ikke). Det tolker jeg således, at det ikke er obligatorisk med en arbejdsskadeforsikring for alle os, der har et aps eller personligt firma uden ansatte.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler lige knap 2400,- årligt hos IF.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

pc-gram:
Blev i dag kontaktet af en forsikringssælger, der påstod, at arbejdsskadeforsikring er obligatorisk også selvom man ikke har nogen ansatte. Kigge så efter i loven (lov om arbejdsskadesikring). Af §48,2 fremgår at selvstændige erhvervsdrivende og medarbejdende ægtefæller KAN sikre egen person efter loven (men SKAL ikke). Det tolker jeg således, at det ikke er obligatorisk med en arbejdsskadeforsikring for alle os, der har et aps eller personligt firma uden ansatte.
det er klart forkert desværre. Det er lovpligtigt og bod er stor . for alle der har SELSKAB de SKAL ha -  modsat personlig virksomhed som der ikke er krav om forskringen for (enkeltmands og I/S)

Det gælder alle aktive hovedaktionærer - i ApS og IVS -  uanset løn eller ikke og fremgår også her http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx  

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser jo ud til, at du har ret. Jeg ser dog en dør på klem i klausulen om, at den ansatte skal arbejde mere end 20 timer om året. Det gør man selvfølgelig som konsulent (Martin), men hvis Aps fx kun er til af skattemæssige årsager, fx som holdingselskab eller lignende, må der være en undtagelse, hvis lovens ånd skal følges. Jeg har nu sendt det spørgsmål videre til Arbejdsskadestyrelsen og vender tilbage, når der er svar.

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)