Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor til webshop

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,
Jeg er en ung gut på 16 år ved navn René Dyhr. Jeg går med en lille drøm om, at starte en webshop indenfor tøj branchen.

Lidt om mig
Som sagt er jeg en ung mand på 16 år og jeg bor i Haderslev. Jeg er også lige blevet færdig med folkeskolen hvor jeg derefter vil tage et år på produktionsskole for, at lære lidt indenfor medie - men hvis webshoppen udvikler sig til noget godt, så vil jeg gå ud og begynde at arbejde fuldtid på webshoppen.
Til dagligt snakker jeg med vennerne, sammen med familien og en gang imellem lidt freelance arbejde og ellers så hygger jeg mig bare.

Webshop drømmen
Den sidste måneds tid er jeg gået med tanken om, at jeg ville starte en webshop med eget tøj. Efter det er jeg begyndt, at søge efter producent, lagerhotel osv. som nu faktisk er på plads.
Jeg har styr på alt ting ligenu, men mangler bare kapitalen til at starte.

Min plan angående webshoppen er, at jeg i starten starter ud med 3-4 forskellige typer t-shirts hvor jeg derefter vil udvide webshoppen langsomt.

Jeg har de 4 designs liggende til t-shirt, så alt er klar til produktion og jeg har kontakter til at få det hele produceret m.m.

Derfor søger jeg en, som er villig til at investere mellem 5-6 tusinde kroner. Det eneste pengene vil gå til er produktion af t-shirts, så jeg kan få et lager op, da jeg regner med at hvis jeg gør alt rigtig, så vil der komme ordre indenfor kort tid og vil derfor være sikker på et ordenligt lager, som en start.

Jeg kan tilbyde en del af fortjenesten på hele webshoppen, så du på den måde kan få penge tilbage på. Jeg tror på dette projekt og vil fuldføre det og jeg vil garantere, at du på sigt vil få dit beløb igen.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:12
Hvor mange stjerner giver du? :

René Dyhr:
Derfor søger jeg en, som er villig til at investere mellem 5-6 tusinde kroner.

Få et fritidsjob og tjen de 5-6K. Det er ikke et beløb man søger investorer efter. Hvis du tager en masse avisruter, tager et sommerferiejob eller lign. har du meget hurtigt 5-6K. Hvis du virkelig vil igang med webshoppen, er du også villig til at knokle 1-2 måneder med et kedeligt job for at finansiere det. Jeg har selv gjort det.

I mine øjne er det iøvrigt "farligt" at tilbyde investorer en del af fortjenesten, jeg vil til enhver tid foretrække at dele ud af ejerskab istedet. Grunden er, at man i opstartsfasen har brug for alt den kapital der kommer ind, til at vækste virksomheden. Hvis man skal dele indtægter med en investor, har man mindre kapital at investere i varelager, udvidelser etc. Det kan hurtigt være en dyr løsning, også på lang sigt.

Held og lykke med projektet!

Mvh Carsten

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt initiativ!   Jeg har viden og kapital til at hjælpe dig, uden at være en hajWink.  Kontakt mig for info. (Bonus: Haderslev er tæt på Vejle )

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

René Dyhr:
Derfor søger jeg en, som er villig til at investere mellem 5-6 tusinde kroner.

Få et fritidsjob og tjen de 5-6K. Det er ikke et beløb man søger investorer efter. Hvis du tager en masse avisruter, tager et sommerferiejob eller lign. har du meget hurtigt 5-6K. Hvis du virkelig vil igang med webshoppen, er du også villig til at knokle 1-2 måneder med et kedeligt job for at finansiere det. Jeg har selv gjort det.

I mine øjne er det iøvrigt "farligt" at tilbyde investorer en del af fortjenesten, jeg vil til enhver tid foretrække at dele ud af ejerskab istedet. Grunden er, at man i opstartsfasen har brug for alt den kapital der kommer ind, til at vækste virksomheden. Hvis man skal dele indtægter med en investor, har man mindre kapital at investere i varelager, udvidelser etc. Det kan hurtigt være en dyr løsning, også på lang sigt.

Held og lykke med projektet!

Mvh Carsten

Hej Carsten,

Det kan du have ret i. 5-6 tusinde er ikke meget, men det meget for mig og nok til at jeg kan starte.

Jeg kunne godt skaffe mig et job, det er bare en svær ting her i byen. Næste år vil jeg også tjene penge ved siden af webshoppen da jeg går på skolen, men det er først om nogle måneder.
Fordi jeg så søger nu er, så fordi jeg gerne vil i gang og tror på projektet, så vil gerne hurtigst muligt i gang for at få mest ud af det. Men du har helt ret i det du skriver :)

Mvh 
René 

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:

Godt initiativ!   Jeg har viden og kapital til at hjælpe dig, uden at være en hajWink.  Kontakt mig for info. (Bonus: Haderslev er tæt på Vejle )

Jeg har sendt dig en pm :) Vejle og Haderslev ligger okay tæt på hinanden.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk med tekstil produktion at have styr på kemi og produktion.
Med så lave minimums (kun 5-6.000kr) til produktion af T-shirt vil jeg med største sandsynligheder kunne sige at materialer bliver købt fra lokale markeder som ikke overholde EU lovgivning på en masse forskellig kemi der kan være skadeligt for forbrugeren.

Få din leverandør til at lave test (det kommer du nok til at betale for) ved eksempelvis SGS.
De produkter du får produceret skal som minimum leve op til REACH, som er et godt udgangspunkt for hvad produkterne ikke må indeholde.

Det er ikke "bare" for forbruger sikkerhed, det er lovkrav - overholder du ikke sådanne krav kan du blive lukket før du er åbnet.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :

Husk med tekstil produktion at have styr på kemi og produktion.
Med så lave minimums (kun 5-6.000kr) til produktion af T-shirt vil jeg med største sandsynligheder kunne sige at materialer bliver købt fra lokale markeder som ikke overholde EU lovgivning på en masse forskellig kemi der kan være skadeligt for forbrugeren.

Få din leverandør til at lave test (det kommer du nok til at betale for) ved eksempelvis SGS.
De produkter du får produceret skal som minimum leve op til REACH, som er et godt udgangspunkt for hvad produkterne ikke må indeholde.

Det er ikke "bare" for forbruger sikkerhed, det er lovkrav - overholder du ikke sådanne krav kan du blive lukket før du er åbnet.

Det skulle der gerne være styr på :) Har snakket med et firma i Danmark der ordner det. Men vil da lige tjekke op på det :) 

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt, det knækker de fleste tekstil virksomheder nemlig halsen på, det ret nemt at få testet som forbruger og flere og flere gør brug af det.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Det var måske nok noget jeg ville deltage i jeg kommer tit i vejle da min forlovede bor der :) 

Jeg er ejer af Tex-tryk.dk og kan derfor jo lave det hele til dig men lad mig høre hvad dine tanker er ? Måske send et design til min mail info@tex-tryk.dk 

Ps jeg har også lagerhotel 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:

Hey 

Det var måske nok noget jeg ville deltage i jeg kommer tit i vejle da min forlovede bor der :) 

Jeg er ejer af Tex-tryk.dk og kan derfor jo lave det hele til dig men lad mig høre hvad dine tanker er ? Måske send et design til min mail info@tex-tryk.dk // */ // ]]>  

Ps jeg har også lagerhotel 

Hej Thomas,

Har faktisk skrevet til dig angående t-shirts. Min mail er bazzo39@gmail.com hvis du vil se tilbage, så kan du altid skrive hvis der er noget :) 
Det samme gælder andre herinde, hvis i har spørgsmål, som i gerne vil have privat, så er i velkommen til at skrive.

Men Thomas, jeg vil nok sende en mail til dig en af dagene angående t-shirt osv. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)