Derfor har vi bl.a. et produkt som hedder No Cure No Pay hvor man betaler efter resultater.
Men hvad nu hvis man kan love 50% af dine søgeord på side 1 indenfor 12 måneder eller 50% af pengene tilbage ! simpelthen at vi stiller en garanti.
Det der giver ingen mening... Ved No Cure No Pay får I som firma først pengene, når resultaterne er opnået. Så hvor er det lige, at denne 50% garanti dækker, hvor man får 50% af hvilke penge retur? For kunden betaler da intet, hvis I ik leverer de resultater, som I har lovet...
Jeg ville personligt nok aldrig købe SEO med no cure no pay. Hvert fald ikke på denne måde.
Og hvorfor så ikke?
Lad os antage, at jeg har en webshop, hvor der er rigtigt meget konkurrence. Nu er det selvfølgelig "kun" side 1, men hvis det er havde været i nr. 1, så kunne jeg forestille mig det scenarie, at for at i ikke skulle tabe 20.000 kroner, så ville i gøre alt til sidst for at komme nr. 1, hvis ikke det havde lykkedes jer før.
Det åbner op for strafbart sort hat SEO, som jeg personligt ikke ville være interesseret i.
Der skal hvert fald være klare betingelser for, hvilke metoder i vil gøre brug af, hvis jeg skulle købe no cure no pay.
Der er alt for mange useriøse firmer derude, som lover guld og grønne skove mht. SEO. Jeg synes mange 'SEO firmaer' lover no cure - no pay, og alligevel hører man historier om personer/virksomheder der bliver eller føler sig snydt.
Jeg synes personligt at no cure - no pay virker for desperat.
En anden vinkel kunne være at skabe endnu mere troværdighed. Når det handler om SEO, tror jeg et af de vigtigste ting som virksomheder vægter er tryghed og troværdighed.
Jeg er klar over at det er en langsigtet løsning, men jeg tror også det er muligheden for at skille sig lidt ud fra alle de andre :)
Med referencer mener jeg ikke en samling logoer - for det kan jeg ikke bruge til noget. Men et par cases, der bare på et par linjer forklarer samarbejdets art og resultatet heraf samt en kontaktperson for arbejdet.
Og med blog mener jeg en række indlæg, der demonstrerer firmaets kompetencer.
De to betyder mere for, at jeg ville være tryg med at overgive arbejdet til andre end afregningsformen. :-)
Jeg ville personligt nok aldrig købe SEO med no cure no pay. Hvert fald ikke på denne måde.
Og hvorfor så ikke?
Lad os antage, at jeg har en webshop, hvor der er rigtigt meget konkurrence. Nu er det selvfølgelig "kun" side 1, men hvis det er havde været i nr. 1, så kunne jeg forestille mig det scenarie, at for at i ikke skulle tabe 20.000 kroner, så ville i gøre alt til sidst for at komme nr. 1, hvis ikke det havde lykkedes jer før.
Det åbner op for strafbart sort hat SEO, som jeg personligt ikke ville være interesseret i.
Der skal hvert fald være klare betingelser for, hvilke metoder i vil gøre brug af, hvis jeg skulle købe no cure no pay.
I no cure no pay er garantien at du kun betaler for hvad du får. der er ingen placering garanti
på 50% garanti har du "garanti" for at du får minimum 50% på side 1.
tid er penge og hvem gider havde en no cure no pay hvis man alligevel ingen resultater får ?
Kudos for at prøve på at tilbyde, hvad kunderne ofte efterspørger.
Skulle jeg købe, ville det dog være især én anden ting, jeg ville kige på:
Referencer og firmaets blog.
Med referencer mener jeg ikke en samling logoer - for det kan jeg ikke bruge til noget. Men et par cases, der bare på et par linjer forklarer samarbejdets art og resultatet heraf samt en kontaktperson for arbejdet.
Og med blog mener jeg en række indlæg, der demonstrerer firmaets kompetencer.
De to betyder mere for, at jeg ville være tryg med at overgive arbejdet til andre end afregningsformen. :-)
jeg forstår godt det med cases hvor kunderne udtaler sig mm. Men kan du ikke forklare det med bloggen lidt mere den forstår jeg ikke
Vi er blevet snydt af 4 virksomheder iår som "glemmer" at betale regningen, så det er en riski metode at bruge NCNP det er jeg meget enig i.
Jeg har dog ikke oplevet det modsatte at kunden kan blive snydt da de jo betaler for det de får. Men får de ingenting kan de jo godt føler sig snydt.
Vi besøger 95% af vores nye kunder og det skaber tryghed og troværdighed men når vi fortælle om NCNP skaber det også en tryghed om at vi kan skabe resultater. Langt de fleste vælger slet ikke no cure no pay, men den er god at nævne faktisk.