Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - Prestashop?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige installeret Google Analytics modulet til Prestashop. Under opsætningen valgte jeg v3.0 (der stod det var det nyeste osv.) Dernæst indtastede jeg mit profil id fra min GA konto og så fandt den selv frem til mit "Klient ID" og "Client Secret". Klikker bekræft hvorefter jeg bliver spurgt om en tilladelse fra en app som jeg siger OK til og så er indstillingerne gemt uden problemer.

Når jeg så hopper tilbage til forsiden af mit "Back Office" kan jeg se at alle mine besøg og unikke besøgende er ændret til "0", er dette normalt? Desuden står der ude i venstre kolonne, under trafik "No data available". 

Og tager jeg helt fejl når jeg går ud fra at man ikke skal indsætte nogen sporingskode på sine websider manuelt - det er vel dét modulet er der for? :) 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da jeg installerede GA på mit web   www.boserup-vvs.dk   gik der en lille uge før der kom data fra Google Analytics.  giv den lige nogle dage inden du roder for meget rundt. 

Mvh

Glenn Boserup Møller

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for dit svar Glenn :) 

Giver det lidt tid og ser om der sker noget - forstår bare ikke hvorfor den skal nustille mit antal besøgende ude på forsiden af back office (i statistics tabben virker det fint nok), men stadig.....

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bruger plugin sker der det at plugin skal kommunikere med Google analytics, der kan gå alt fra 1time til en uge før det virker 100%

Det som jeg plejer er at gå direkte på google analytics

Hilsen

Fam. Hansen

Sonoha.dk 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for dit svar Hansen. Smile

Har lige været inde og kigge på min Google Analytics konto, efter du skrev det. Der er stadig ingen data, og under sporings oplysninger står der følgende: "Status: Sporing er ikke blevet installeret"

Skal så siges at der også kun er gået omkring 12 timer, siden jeg installerede plugin'et. Må bare vente og se. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tino Bay Jacobsen:
"Status: Sporing er ikke blevet installeret"

ved ikke lige hvad det kan være nu har jeg ikke arbejdet så meget med den nye version af prestashop. har rodet en del med wordpress

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Stadig ingen data når jeg logger ind på selve Google analytics i browseren og sporingskoden står stadig til "Ikke installeret". Er der ikke en venlig sjæl der gider bruge 5min på at kigge opsætningen igennem og se hvor det er den fejler? For jeg er på helt bar bund efterhånden... :-(

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... prøver lige igen

Er det meningen at man skal indtaste sporingskoden på hver enkelt webside manuelt, selvom man vil benytte sig af prestashops google analytics modul? Er det ikke dét modulet burde gøre for en, eller er jeg helt galt på den? 

Nøj hvor er jeg træt af at det pjat ikke bare kan virke! 

Har oprettet en GA konto samt fulgt modulets egen "Guide" til punkt og prikke, når jeg indtaster 'client id', 'client secret', 'profil' og klikker "Save and Authenticate" bliver jeg bedt om at acceptere nogle offline indstillinger og derefter får jeg følgende beskeder: "Google API Authorization granted" og "Cannot retrieve test results". 

Men intet virker overhovedet! Skal det virkelig være så sygt besværligt?!

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino

Jeg bøvlede selv med det modul... Bum bum bum... Hvordan var det nu...
Ah ja, der er to Analytics moduler i PrestaShop; Google Analytics og Google Analytics API.

Prøv at bruge det, der kun hedder Google Analytics. Her indtastede jeg vores id, og så virkede det.
(Var der mere, der drillede...? Åh, jeg kan ikke helt huske det. Men jeg kan tydeligt huske, at det ikke virkede, når jeg fulgte "manualen". Jeg endte vist med bare at indtaste nummeret og gemme, og så virkede det.)


Smile    Rie

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 24
Fra  dress-code.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rie, tusind tak for dit svar. Efter at have brugt hele dagen igår på at søge informationer omkring problemet, fandt jeg nemlig også langt om længe frem til at der altså er 2 moduler der skal installeres. (Hvorfor i alverden nævner de ikke det i guiden?!) :s

Nå men, jeg installerede dét der hedder "Google Analytics v1.8.1" Som har til formål at integrere sporingskoden på websiderne. Og så har jeg selvfølgelig også installeret "Google Analytics API v0.14" som så indsamler alle data og overfører dem til Google Analytics dashboard, så nu spiller alt bare.

Super simpelt og nemt, hvis ellers man lige blev gjort opmærksom på at man skal bruge deres "Script modul" ved siden af også? API modulet overfører åbenbart ikke sporingskoden.....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)