Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmeligholdesesaftale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg lave min egen hemmeligholdelses aftale?

Jeg skal ud til et firma og sælge en idé. Jeg har i første omgang prøvet at kreere en hemmeligholdelses aftale selv. Den indeholder Mit og Købers navn,  navn på projektet, -at vi har afholdt møde d.d., at jeg har forelagt en tegning på projektet, og at der underskrives fra begge sider, om at hemmeligholde mødet og idéen, uanset om der kommer en aftale i stand eller ej. Er dette nok til at mit projekt er beskyttet, eller vil de grine deres r.. i laser?

Og er der nogen der vil fortælle hvorfor jeg ikke kan lave overskriften i fed skrift. Er det fordi jeg ikke har plus abonnement, eller fordi jeg, indrømmet, er lidt smådum?

Min tanke er at få plusabonnement, men vil lige se om det her er så godt som det lyder Skype-Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er svært at sige noget sikkert ud fra det du skriver, men ja - umiddelbart, hvis du har beskrevet hvad det er i taler om, hvilket område de er forpligtede til hemmelighed - (hele verden) evt en pris for brud på hemmelighed - altid mindst den påviselige skade dog minimum f.eks. 100.000 kr 

 så vil den holde. Om de vil grine, tror jeg ikke, men da de jo skal skrive under inden de ser ideen, så er det der problemet ligger. Du må være forberedt på at løfte en god del af sløret, og er der så interesse, på det tidspunkt komme frem med din NDA

Fed skrift i overskrift - det tror jeg ikke man kan - heldigvis, hvad kunne blive næste konkurrence en overskrift som denne

HJÆLP !!!!  Næppe ret pænt hvis vi slås om at blive læst på fed eller ikke fed overskrift. Lad det være indhold i overskriften der er godt, ikke fed og størrelse på overskriften     vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo i udgangspunktet sagtens lave en NDA selv (som du allerede har gjort) men jeg ville alligevel vende det med en rådgiver, hvis det er noget der ligger dig meget på sinde. Få talt igennem hvad det er du vil beskytte (kun din tegning eller også de informationer, der kommer fra dig under mødet), i hvor lang tid, i hvilke verdensdele? bod i tilfælde af overtrædelse af NDA'en, lovvalg (hvis det er en udenlandsk samarbejdspartner).

Der er et par advokater herinde så mon ikke du vil kunne få en aminopris på en gennemgang.

Alternativt mener jeg at der ligger en standardskabelon på www.startvaekst.dk som du kan skele til.

God fornøjelse med det.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres gode svar. Jeg fik svar på mere end jeg lige havde tænkt over. Jeg har slet ingen fornemmelse af, hvor ofte firmaer bliver kontaktet at personer med en "god idé"...Firmaet her har eksisteret nærmest altid, men siden har de også fået konkurrenter. 

Ville det være en fordel at spille dem op mod hinanden, ligesom jeg gør med forsikringsselskaberne, når min forsikring er blevet for dyr? 

Det med den fede skrift... nu har jeg regnet det ud, (det var mig, der var smådum), derom taler vi ikke mere. Der var ikke tale om at min overskrift skulle være større end andres...men tak for det fine eksempel  Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du kan sondere flere alternative partnere men ikke direkte spille dem ud mod hinanden. Det tror jeg ikke de vil være med på. Det er klart at hvis det eneste der fandtes var hestekøretøjer med træhjul, og du står med et oppusteligt dæk af gummi, så skal ganske mange i spil, men det det er sjældent tilfældet med nye idéer. Groft sagt er der 1000vis af ideer for at sige det mildt og mange der søger nogen der vil udvikle den gode ide, men ikke selv lægger penge i det. Jo mere håndgribelig din idé er, ofte jo mere fysisk frem for rent IT/app teknisk, jo mere kan behovet være der,for at få flere i spil, simpelthen fordi det så både skal være nogen med de fysiske maskiner der kan fremstille OG med evnen til at få produktet ud på markedet.

Det minder i virkeligheden lidt om at finde en investor. Kommer man "kun" med en idé, men vil ikke selv ha hånden på bagepladen i form af egen invest i kroner og øre + villighed til at arbejde fuldtids for den, så vil det ofte trække ned

Du kan måske hente lidt opfattelse af, hvordan firmaer ofte ser på på ting der er på idé niveau - så du ser hvad der tæller i deres øjne (eller kan tælle) Det er langt fra en facitliste, men kan gi lidt indtryk. LINK INVESTOR/PARTNER 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, det er virkelig en stor hjælp, at få vendt det her med nogen. Jeg kan se, at der er mange ting, jeg ikke har tænkt på. Jeg håber jeg må stille lidt flere spørgsmål.... hver gang et er besvaret, kommer der bare et nyt,- og det er gået op for mig, at det er mere end vigtigt at være ordenligt klædt på, den dag jeg skal vove mig ud i det her for alvor :)

Mht. det med at "have flere firmaer i spil",- ja, så er der ikke så mange af dem. I denne branche sidder særligt én producent på det meste at salget i Danmark og udlandet. Men der er et par andre mindre firmaer. Jeg tænker bare det ville virke godt, at kunne sige at der også er andre interesserede.

Næste ting er, jeg synes selv min idé er indlysende, og kan ikke forstå man ikke for længst har gjort dette,- jeg fik idéen, og tegnede den i 1996, og siden regnede jeg med at det var et spørgsmål om tid, før jeg ville erfare at de også selv havde set potentialet. Men det mangler stadig, ikke mindst til min egen irritation.  Alternativt kan det jo være, at idéen IKKE er så vanvittig og fantastisk som jeg selv synes Smile I aftalen, hvor du foreslår, at jeg skal fastsætte en pris på påviselig skade, ved brud på aftalen...Jeg har jo intet begreb om hvilken omsætning det ville indbringe,- i min term en millionomsætning,- men det er vel lige i overkanten, så skal jeg bare holde mig til de 100.000?

Hvilket leder mig til det næste spørgsmål. Hvis de nu går med mig i aftalen. Hvad er så min pris. Jeg havde tænkt mig noget i retning af 50.000 kr,- og en procentdel af omsætningen i x antal år, ( eller f.eks 25 øre pr solgte del )..

Ja, der er masser af  ting jeg ikke aner en pind om. Jeg havde tænkt at denne idé, skulle være min "optagelses-prøve" ind i denne verden. Jeg bliver alligevel mere og mere nervøs for om jeg er så ny i branchen, at jeg risikerer at gøre noget dumt. Jeg kan jo også se sådan på det, at jeg kom med ingenting, så skidt, hvis jeg dummer mig. Alligevel har jeg har været alene-mor i så mange år, at jeg har glædet mig til at få tid og overskud til, at realisere nogle at de mange idéer, der har rumlet i hovedet på mig ligeså længe, og kunne man endelig få lidt økonomisk succes, var det heller ikke af vejen :) 

Hvis jeg nu beslutter mig for at finde en investor/partner...hvor er det bedste sted at kigge efter dem? Jeg fandt et link, men det kostede noget at formidle kontakt. Og hvordan i alverden ved jeg, at det er en jeg kan stole på?

Jeg vil helt sikkert få brug for en samarbejdspartner/investor ved den næste opgave jeg går i gang med, da denne er indenfor VVS, og der er jeg da helt på spanden Big Smile

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du virker til at skulle finde en der både vil gå ind måske med lidt penge, men først og fremmes med viden, og det er ikke helt let uden at komme meget mere ind på hvad det er desværre . Måske kan du hente lidt generelt her om hvad der kan være for spørgsmål for en der skal ind i et projekt. Amino kapital koster lidt ja, men der er ikke så vældig mange sites hvor man kan annoncere efter partner - ud over du jo har gjort det du kan her - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)