Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email værdi

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Her er der jo tale om at man køber en eksisterende webshop og videre føre driften, dvs. at kunderne allerede har givet aktiv accept til at modtage mails/nyhedsbreve.

Et sådan accept dækker ikke nødvendigvis en overdragelse. Med andre ord, du kan i princippet godt risikere at du ikke har ret til at kommunikere med dem, men det afhænger af de betingelser de har accepteret.

Udover det, så er det ikke nødvendigvis værdi antallet af tilmeldte nyhedsbrevsmodtagere bringer - det er den samlede værdi dine modtagere bringer der egentlig afgør værdien.

Du kan nemt have 2.500 loyale og konverterende modtagere i en liste på 10.000 modtagere. Omvendt kan du også have det samme i en liste med 80.000 modtagere. Hvis du vil tælle værdien på hver enkelt mailadresse her, vil prisen hurtigt dale.

Betal/sælg helllere modtagere baseret på enten konverteringsprocenten på omsætningen eller (hvis den nu ikke er regnet ud) en kombination af CTR og open rate.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Det absolut eneste jeg kan finde som vedrører data/mails, er denne :

"KUN ejerne af xxxxxxx I/S har adgang til de registrerede oplysninger, og oplysningerne videregives ikke til tredjemand."

Disse linjer var placeret under gruppen sikkerhed, og vedrører person følsom data. Spørgsmålet er så om afgivelse af navn samt mailadresse går i kategorien person følsom data.

Af gode grunde køber man ikke et I/S men man køber virksomheden og alle rettigheder i forbindelse med overtagelsen, så mon ikke vi er dækket ind her. Siden vil ikke skifte navn eller på anden måde blive væsentlig ændret.

I forhold til konvertingsrate kan vi nok trække en del data ud, men er noget i tvivl om hvilken model som er bedst for os. Der er jo et hav af meninger om hvordan man bedst måler disse. Hvilken model læner du dig op af?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
"KUN ejerne af xxxxxxx I/S har adgang til de registrerede oplysninger, og oplysningerne videregives ikke til tredjemand."

Det er muligvis ren flueknepperi, men umiddelbart vil jeg mene at det er de nuværende ejere, som mailmodtagerne har givet tilladelse til og at denne tilladelse ikke videregives til tredjepart. Ved din overtagelse af virksomheden, er du at se som tredjepart. Jeg forestiller mig dog at der skal en principiel dom til for at fastslå om det vil udgøre et problem.

Fresno Bob:
I forhold til konvertingsrate kan vi nok trække en del data ud, men er noget i tvivl om hvilken model som er bedst for os. Der er jo et hav af meninger om hvordan man bedst måler disse. Hvilken model læner du dig op af?

Det afhænger af rigtig mange ting - herunder erfaring.

Hvis du ikke kan få nogle tal baseret på konvertering af din modtager liste, vil jeg faktisk mene at værdien af listen - uanset mængden - er lig nul.

De fleste vil nok modsige mig i og med at alene det at kunne få et budskab ud med sine varer må give en form for værdi, men hvis du ikke kan sætte et tal på den værdi, så ved du ikke om det er tiden værd at overhovedet lave nyhedsbrevet eller om du faktisk skaber tilbagevendende kunder.

Ved du hvilket kampagnesystem der bruges til listen? Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan bounce- og complaint-handling håndteres; hvis listen ikke saniteres jævnligt kan du også risikere at modtage et modtagersegment som indeholder døde modtagere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIH skriver følgende:

Hvis du overtager en anden virksomhed, skal du ALTID tjekke, om samtykket til brug af e-mail og mobilnumre er i orden. Uklart eller manglende samtykke øger risikoen for spam og en stor bøde!

Med andre ord overtager du virksomheden og e-mailadresserne er imdhentet lovligt, læser jeg det som om det er i orden. 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan bounce- og complaint-handling håndteres;

Jeg får oplysninger af sælger man/tir, så må vi se hvad disse bringer.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Med andre ord overtager du virksomheden og e-mailadresserne er imdhentet lovligt, læser jeg det som om det er i orden. 

Umiddelbart er dette også min første tanke.

Som jeg lige ser det, er adresserne kommet ind via 2 kanaler.

Facebook som linker over til hjemmesidens sign up til nyhedsbrev, samt naturligvis webshoppens sign up.

Der er IKKE lavet den kedelige med at når kunden acceptere generelle forretningsbetingelser, ja så er man pr. automatik tilmeldt et nyhedsbrev.

Under sikkerhed, er der også forklaret frekvens, hyppighed og indhold af nyhedsbreve, så når alt kommer til alt, ser det ud som om virksomheden er på den pæne side af reglerne ved indhentelse af tilladelse fra kunden.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)