Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Keywords med stavefejl - kan man udnytte det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har været igennem en proces til mit forestående projekt, hvor jeg har analyseret keywords via Google Keyword planner og Moz.com. Jeg har fundet frem til, at der rent faktisk er keywords, som har en relativ høj (estimeret) værdi fra Google, men som har stavefejl i sig.

Det er altså for kunden en misforstået udgave af søgeordet, der gør, at det rangerer nogenlunde højt i Google. Derudover er sværhedsgraden af ordet lav.

Hvordan kan dette udnyttes ift. SEO? Der er vel ikke nogen ide i, at plastre sin hjemmeside til med stavefejl selvom visse kunder ikke anser dem som fejl? 

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Piilgard Nielsen:

Hej Amino,

Jeg har været igennem en proces til mit forestående projekt, hvor jeg har analyseret keywords via Google Keyword planner og Moz.com. Jeg har fundet frem til, at der rent faktisk er keywords, som har en relativ høj (estimeret) værdi fra Google, men som har stavefejl i sig.

Det er altså for kunden en misforstået udgave af søgeordet, der gør, at det rangerer nogenlunde højt i Google. Derudover er sværhedsgraden af ordet lav.

Hvordan kan dette udnyttes ift. SEO? Der er vel ikke nogen ide i, at plastre sin hjemmeside til med stavefejl selvom visse kunder ikke anser dem som fejl? 

Hvis det er, kan du jo altid rette din linkbuilding efter det - lav flere backlinks med ankorteksten med stavefejl.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok slet ikke så dumt. Vi får i hvert tilfælde besøg på søgeord som eksempelvis embalage og bobelplast. :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jakie:
Hvis det er, kan du jo altid rette din linkbuilding efter det - lav flere backlinks med ankorteksten med stavefejl.

Jeg er ikke skide meget inde i SEO endnu, men backlinks indeholdende ankortekster med stavefejl er altså vejen frem for at udnytte dette område :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Piilgard Nielsen:

jakie:
Hvis det er, kan du jo altid rette din linkbuilding efter det - lav flere backlinks med ankorteksten med stavefejl.

Jeg er ikke skide meget inde i SEO endnu, men backlinks indeholdende ankortekster med stavefejl er altså vejen frem for at udnytte dette område :-)

Ikke nødvendigvis, men jeg vil mene, at det er den mest pragmatiske løsning. 

Der er andre metoder, men heri vil backlinks indeholdende ankortekster med stavefejl stadigvæk være en metode, man skal bruge. 

- Man kan lave et afsnit i sin tekst, der hedder: "britney spears bliver oftest stavet som brittney spears" og lave lidt indhold. Det har bare ikke så stor en effekt igen. 

- Du kan oprette endnu en side, ligesom den "originale", hvor du dog optimerer mod stavefejlen. Så kunne du skrive i title: brittney spears - mente du britney spears? 

Eller noget i den dur. Og så lav indhold på siden, men guide den besøgende videre til den rigtige side.

Der er også den mulighed, hvis du har et forum eller en blog, hvor du laver et fake indlæg med stavefejlen. 

Men pas på med hvad du gør - for stavefejl virker uprofessionelt og Google bliver bedre og bedre til at genkende sprog. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)