Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på app?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Hvis man har en god idé til en app, kan man så få patent på genren/temaet eksempelvis?

et godt ekspempel var Flappy bird, hvor der lige nøjagtig gik en uge, så var der 20 lignende apps på app store - og dermed endnu større konkurrence samt at andre kan udnytte din ide.

Mvh Nicholas

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var flappy birds jo også et ripoff af the helicopter game.

Det er på nuværende tidspunkt, så vidt jeg ved, ikke muligt at få tildelt softwarepatenter i Danmark eller EU.

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær. Med mit kendskab, er jeg enig med Bjarke. Det er også vanskeligt i forhold til "hvad er det, som du vil helt nøjagtigt vil have patent på?". Er det udseendet, navnet, opbygningen, fremgangsmåden osv.

eksemplet med flappy bird - som du selv nævnte "20 lignende apps". Hermed må elementer i "kopierne" være differentieret og så må de vel fremstå som værende unikke på deres egen måde.

Har du en ide, må du få den hurtigt på markedet. Min erfaring er, at det alligevel er en utrolig god ide at tale og sparre med andre. Dette udvikler som regel ideen og kan gøre den bedre. Alt andet lige kan man sige, at det øger sandsynligheden for at din ide bliver "taget". Men folk har altid gang i deres egne projekter, travlt og ingen interesse i at "tage" din ide. Dog vil der er altid være nogen, som er bedre at ytre ideer med end andre. Her må din egen sunde fornuft vurdere hvem dette måtte være.

En ting er sikkert: hvis der går for lang tid(afhængigt af ideen). Vil der højst sandsynligt være en, som får samme ide.

god vind med det!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)